جزئیات تماسهای مردمی با خط 123 اورژانس اجتماعی/ کودک آزاری بیشترین تماس برقرارشده
داریوش بیاتنژاد در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه اورژانس اجتماعی به صورت شبانهروزی و با هدف ارائه خدمات فوری به افرادی که آسیبدیده هستند ایجاد شد، گفت: خط تلفنی 123 به عنوان خط ارتباطی سازمان بهزیستی با افراد آسیبدیده به جهت کاهش بحرانهای فردی و اجتماعی راهاندازی شد.
مدیرکل بهزیستی استان تهران، تخصصی بودن، در دسترس قرار داشتن و به موقع بودن را به عنوان سه ویژگی برنامه خدمات اجتماعی ذکر کرد و افزود: زوجینی که دچار اختلافات خانوادگی هستند، دخترانی که آسیب دیدهاند، افرادی که اقدام به خودکشی کردهاند، کوکان خیابانی، کودکان کار، افرادی که مبتلا به اختلالات جنسی هستند و هر فردی که که دارای شرایط بحرانی باشند می توانند از خدمات اورژانس اجتماعی استفاده کنند.
وی ادامه داد: در سه ماهه اول سال جاری 323 نفر به صورت سرپایی و 169 به صورت موقت در مراکز شبانهروزی مداخله در بحران پذیرش شدند.
بیاتنژاد درباره خدمات و اقدامات تخصصی و حقوقی این تعداد پذیرش در انواع مسائل و مشکلات اظهار کرد: 25 مورد در بحث همسر آزاری، 68 مورد کودک آزاری، 3 مورد سالمند آزاری، 2 مورد والد آزاری، 27 مورد خشونت سایر بستگان، 6 مورد خشونت خواهر و برادر، 4 مورد افکار خودکشی، 10 مورد اقدام به خودکشی، 2 مورد کودک خیابانی، 50 مورد زنان و دختران درمعرض آسیبهای اجتماعی، 45 مورد فرار از منزل، 38 مورد متقاضی طلاق، 7 مورد اختلال هویت جنسی، 151 دختران بی سرپرست نیازمند حمایتهای اجتماعی،46 مورد مساعدتهای مالی مورد درخواست و 8 مورد مواردی دیگر گزارش شده است.
وی ادامه داد: در اورژانس اجتماعی خط 123 در سه ماهه اول سال جاری یکهزار و 608 تماس برقرار شد که بیشتر آن مربوط به کودک آزاری بود؛ همچنین 251 مورد همسر آزاری، 118 مورد سالمند آزاری، 51 مورد معلول آزاری، 147 مورد خشونت خواهر و برادر، 78 مورد اقدام به خودکشی، 41 مورد افکار خودکشی، 414 مورد فرار از منزل، 304 مورد زوجین متقاضی طلاق، 3107 مورد اختلافات خانوادگی، 583 مورد دختران در معرض آسیب اجتماعی، 565 مورد آزار کودکان خیابانی، 63 مورد اختلال هویت جنسی، 66 مورد بد سرپرستی و یکهزار و 386 مورد دیگر تماسهایی بود که نیازمند به ارجاع بودند با این خط تماس گرفتند.
انتهای پیام/4046/
انتهای پیام/