دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1398 - 15:09
رئیس قوه قضائیه در گردهمایی مبلغان محرّم:

رسیدگی به پرونده‌های افراد دارای قدرت و ثروت، فریادها را بلند می‌کند/ توزیع یارانه در کشور عادلانه نیست

رئیس قوه قضائیه گفت: قضات پرونده‌های مختلف را پیگیری می‌کنند و صدای کسی درنمی‌آید ولی وقتی پرونده کسانی که به قدرت متصل هستند روی میز قاضی قرار می‌گیرد، فریادها بلند می‌شود.
کد خبر : 413020
636970629052616275_lg.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از قوه قضائیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان محرم که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به این‌که مردم خواستار اجرای قانون و مبارزه با تبعیض و فساد هستند تصریح کرد: باید نظام اداری در کشور، در تراز انقلاب اسلامی باشد و همه باید در این مسیر گام بردارند.


وی با اشاره به این‌که برای پاسداشت خون شهدا باید به جامعه تراز انقلاب اسلامی و حکومت امیرالمؤمنین (ع) برسیم، گفت: روحانیت باید نسبت به مسئله علم‌آموزی اهتمام داشته باشد و این مسئله در حوزه‌های علمیه و به‌ویژه در قم موردتوجه قرار گرفته است.


رئیس قوه قضائیه در ادامه با بیان این‌که مردم از تبعیض و فساد اداری گله‌مند هستند اظهار کرد: این گله‌مندی بجاست و ما به‌دنبال این هستیم که به‌گونه‌ای عمل کنیم تا فساد در نظام اداری کشور وجود نداشته باشد.


رئیسی با اشاره به این‌که باید به مسائل مهمی هم‌چون اصلاح نظام بانکی، نظام مالیاتی، واردات و صادرات و ساختار قوه قضائیه توجه لازم را داشته باشیم گفت: بخشی از کمبود بودجه در کشور را می‌توان با جلوگیری از فرارهای مالیاتی تأمین کرد؛ از طرفی موضوع قاچاق به رونق تولید ضربه وارد کرده است و تا زمانی که قاچاق وجود داشته باشد؛ رونق تولید معنای خاصی نخواهد داشت و باید مبارزه با قاچاق در حد قاچاق‌های سازمان‌یافته باشد.


وی اصلاح ساختارهای فسادزا در کشوری را ضروری دانست و یادآور شد: در حال حاضر یارانه در کشور به‌صورت عادلانه توزیع نمی‌شود و باید یارانه ثروتمندان قطع شود و در این بخش نباید شاهد وجود رودربایستی باشیم.


رئیس قوه قضائیه با بیان این‌که دستگاه قضائی نمی‌تواند نسبت به فساد بی‌تفاوت باشد و رسیدگی عادلانه و منصفانه انجام می‌دهد، گفت: قضات در کشور پرونده‌های مختلف را پیگیری می‌کنند و صدای کسی در نمی‌آید ولی وقتی پرونده کسانی که به قدرت و ثروت متصل هستند روی میز قاضی قرار می‌گیرد، فریادها بلند می‌شود که این پرونده جناحی و سیاسی است. البته قضات ما با این حرف‌ها آشنا هستند و رسیدگی عادلانه و منصفانه دارند.


رئیسی با اشاره به این‌که دولت باید از تصدی‌گری در اقتصاد خودداری کرده و به‌عنوان ناظر و حامی ایفای نقش کند، یادآور شد: باید فعالیت‌های اقتصادی به بخش خصوصی سپرده شود، البته در خصوص واگذاری‌ها نیز باید کار کارشناسی و مطالعات لازم صورت گیرد.


وی با اشاره به این‌که کارگران نسبت به برخی واگذاری‌های غیرکارشناسی حرف دارند و برخی از واگذاری‌ها تاراج منابع ملی بوده که قوه قضائیه به این مسائل ورود کرده است، یادآور شد: باید سخنان کارگران اراکی و تبریزی و دغدغه‌های کارگران هفت‌تپه و کرمانشاهی شنیده شود.


رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به این‌که فضلای حوزه علمیه که وارد دستگاه قضا شده‌اند؛ منشأ اثر بوده‌اند؛ اضافه کرد: در دستگاه قضا، مسئله کادرسازی از اهمیت بسیاری برخوردار است.


رئیسی با اشاره به این‌که حوزه‌های علمیه باید با تکیه بر مبانی فقه جعفری به سؤالات مطرح شده در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی پاسخ دهند، گفت: فقه جعفری از پاسخگویی به هیچ سؤالی عاجز نیست البته پاسخگویی به سؤال‌های جدید نیازمند مجاهدات علما است.


وی با اشاره به این‌که جامعه اسلامی و حکومت اسلامی در پرتو تلاش مردم و توجه آن‌ها به احیای معارف و ترک منکرها شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما نیازمند ترویج امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است.


رئیس قوه قضائیه به تلاش دشمن در خصوص حساسیت‌زدایی از جامعه اشاره کرد و افزود: دشمنان می‌خواهند از حساسیت جامعه نسبت به آموزه‌های دینی بکاهند و این در حالی است که اگر جامعه نسبت به مسائل و آموزه‌های دینی، فساد، رشوه، منکرات حساسیت لازم را داشته باشند تلاش دشمن به جایی نمی‌رسد.


رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان توصیه‌هایی به مبلغان خاطرنشان کرد: مبلغان باید در منبرها زیبایی‌های دین را برای نسل جوان بازگو کنند چرا که این مسائل آن‌ها را به دین جذب می‌کند.


وی با اشاره به این‌که در دنیای امروز مسائل زشت و دور از اخلاق به‌عنوان تمدن به جامعه معرفی می‌شود و این نوعی جاهلیت مدرن است، افزود: همان‌گونه که زمانی خون امام حسین (ع) و یاران ایشان جاهلیت را از جامعه آن دوران زدود، امروز نیز خون مدافعان حرم و شهدای جبهه مقاومت جاهلیت مدرن را از عصر کنونی می‌زداید.


رئیس قوه قضائیه با بیان این‌که برخی رسانه‌ها تلاش می‌کنند که مردم را ناامید کنند، ادامه داد: مبلغان باید نسبت به امیدآفرینی اهتمام داشته باشند و در دنیایی که مملو از تبلیغات مسموم است، باید از ظرفیت‌های عظیمی که در اختیار داریم در جامعه استفاده کنیم و یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها عاشوراست.


رئیسی با اشاره به این‌که رمز ماندگاری حق در برابر باطل عاشورا است، گفت: عاشورا رمز ایستادگی در برابر دشمن، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی است و امروز ایران اسلامی دست برتر در منطقه است.


انتهای پیام/4110/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸
۰
راه حل ایستادگی ، مقاومت و درخواست مردم در گام دوم انقلاب و کشور : می بایستی تمامی آقازاده ها،اقوام و خانوداه های منافق خیانتکار فاسد،اختلاسگر و رانت خوار و رشوه خوار ظالم در حق ملت ، مردم ،انقلاب و نظام در طول این ۳ دهه بعد از جنگ تحمیلی از سوی صدام جنایتکار در صورت حضور در مسند قدرت ،پایین آورده شده، عادلانه ، علنی و بدون هیچ گونه تبعیض ،بی عدالتی، ملاحظه و مصلحت اندیشی کلیشه ای محاکمه شوند. تا برخلاف رژیم ظالم شاهنشاهی ساقط شده ملعون که نتوانست راه خود را از درباریان و خانواده های فاسد و غارتگر شاه و اطرافیانش جدا کند. اعتماد مردم ترمیم گردیده ، پشتوانه و حمایت مردمی نظام احیا شده و ارزش ها و باورهای دینی-سیاسی-اجتماعی نظام را ارزش ها و باورهای خود بدانند.
هلدینگ شایسته