دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر اجرایی پنجمین فن‌بازار ملی سلامت:

فن‌بازار ملی سلامت بازوی توانمند توسعه فناوری و تجاری‌سازی وزارت بهداشت است

دبیر اجرایی پنجمین فن‌بازار ملی سلامت گفت: فن‌بازار ملی سلامت بازوی اجرایی وزارت بهداشت برای توسعه فناوری و تجاری‌سازی است.
کد خبر : 410929
2955901.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، حبیب غزنوی در جلسه هماهنگی پنجمین فن‌بازار ملی سلامت با بیان تاریخچه‌ای از روند برگزاری چهار دوره قبلی فن‌بازار ملی سلامت اظهار کرد: به ابتکار دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال 1395 آغاز شده و با برگزاری این رویداد دستاوردهای بزرگی در زمینه برقراری ارتباط واقعی میان دانش‌پژوهان و تولیدکنندگان به‌دست‌آمده است.


وی برگزاری پنجمین دوره از فن‌بازار در منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار را ماحصل حضور مؤثر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در دوره‌های قبلی این رویداد و اعتماد دانشگاه علوم پزشکی تهران به محققان و دانش‌پژوهان سیستان و بلوچستان بیان و مطرح کرد: فن‌بازار ملی سلامت بازوی اجرایی وزارت بهداشت برای توسعه فناوری و تجاری‌سازی است و واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با شرکت در این رویداد با سرمایه‌گذاران و مشتریان داخلی و خارجی مواجه شوند.


دبیر اجرایی پنجمین فن‌بازار ملی سلامت  شرکت در این فن‌بازار را عاملی برای توانمندسازی اعضاء هیئت علمی دانشجویان و محققان در چگونگی تجاری‌سازی ایده‌ها عنوان کرد و گفت: شرکت در «فن استیج‌ها»، شرکت در کارگاه‌های منحصربه‌فرد و کاربردی برای راه‌اندازی کسب و بازارها، طرح ایده‌های جدید و نو از مزایای شرکت در این فن‌بازار است.


غزنوی تصریح کرد: امسال برای نخستین بار امکان شرکت همزمان محققان و صاحبان ایده از یک سو و صاحبان صنایع، سرمایه‌گذاران و ارائه‌دهندگان خدمات بهداشت و درمان از سوی دیگر در جلساتی با عنوان «فرایند معکوس»(Reverse pitch) فراهم شده تا ارائه‌کنندگان خدمت و صاحبان صنایع نیازهای خود را مطرح کنند و نخبگان و صاحبان ایده عملاً برای حل مشکلات صنعت سلامت در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی، آموزش، درمان، پیشگیری و تحقیقات وارد عرصه نوآوری و ایده‌پردازی شوند.


وی تقویت بعد بین‌المللی فن‌بازار ملی سلامت را از دیگر وجوه برجسته فن‌بازار پنجم عنوان کرد و افزود: شرکت دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در ایران کمترین اقدامی است برای بین‌الملل سازی این فن‌بازار انجام خواهد شد.


رئیس مرکز رشد فناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان قابلیت‌هایی که در منطقه جنوب شرق کشور وجود دارد، اظهار کرد: فرصت‌های بالفعلی برای حضور تجار ایرانی و خارجی در منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار وجود دارد و اکنون سرمایه‌گذارانی از کشورهای هند، چین، عمان و سایر کشورها در این منطقه حضور دارند.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته