دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1394 - 09:12

‌رئیس واحد جویبار: تحمل و صبر در برابر مشکلات را از شهدا و رزمندگان آموختیم

‌رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار گفت: سطح آگاهی و بینش سیاسی مردم ایران در دوران دفاع مقدس در سطح بالایی قرار گرفت و ما در این هشت سال درس‌های زیادی آموختیم. شهدا به ما آموختند در هنگام سختی و نبود امکانات تسلیم نشویم.
کد خبر : 40905

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر غلامرضا جانباز قبادی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در واحد جویبار با حضور استادان، دانشجویان و کارکنان در مسجد صاحب الزمان (عج) این دانشگاه برگزار شد، با گرامیداشت یاد و نام امام راحل سکاندار جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس و شهدای گرانقدر اظهار کرد: موفقیت امروز ما در روابط بین‌المللی مدیون خون شهدای گرانقدر و فداکاری‌های جانبازان و ایثارگران عزیز در هشت سال دفاع مقدس است.


وی افزود: شهدا با درس شهادت و فداکاری به ما یاد دادند هر موقع که نظام جمهوری اسلامی ایران خواست وارد عرصه خاصی شود ما ترس از شهادت نداشته باشیم. تحمل و صبر را از شهدا و رزمندگان اسلام آموختیم.


رئیس واحد جویبار ادامه داد: درس دیگری که از محضر شهدای عزیز یاد گرفتیم این است که در مقابل دشمنان هیچ وقت کم نیاوریم و با ایمان قلبی و توکل بر خدا به هدف الهی برسیم .


جانباز قبادی، از جان‌باختگان حادثه تالم‌بار منا در عید قربان یاد کرد و افزود: ان‌شاءالله خداوند آنها را قرین رحمتش گرداند و به خانواده‌های آنان صبر عنایت فرماید. این رسوایی سوء مدیریت برای دولت سعودی در تاریخ درج خواهد شد.


مسئول دفتر فرهنگ اسلامی واحد جویبار هم درباره هفته دفاع مقدس مطالبی را عنوان کرد و گفت: آیات فراوانی در قرآن درباره جهاد داریم در تاریخ اسلام قسمتی که مربوط به پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم است. همه جنگ‌ها حالت تدافعی داشته است و مطابق با آیه شریفه 191 سوره بقره نکته‌ای که در این آیه وجود دارد این است که اول باید جنگ برای خدا باشد نه برای جاه‌طلبی و انتقام‌جویی، دوم جنگ در برابر متجاوز باشد و سوم در میدان جنگ هم رزمنده و هم فرمانده اسلام در مقابل دشمن نباید از حد تجاور کند یعنی اصول اخلاقی را رعایت کند همانطوری که رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند.


حجت الاسلام ابوالحسن قلی‌پور با توجه به هجمه‌های فرهنگی در فضاهای مجازی اظهار کرد: همه ما طبق فرموده مقام معظم رهبری افسران جنگ نرم هستیم و در برابر این هجوم فرهنگی مقاومت کنیم.


مراسم با پخش کلیپ و اهدای جوایز به ایثارگران دانشگاه همراه بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته