دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1398 - 10:00

«اشرف»، رمز شب صهیونیست‌ها در عراق برای فضاسازی علیه ایران

رسانه‌های صهیونیستی و سعودی هفته گذشته پروپاگاندای رسانه‌ای را علیه عراق به راه انداختند تا بتوانند به این بهانه موقعیت ایران را در منطقه تحت‌الشعاع قرار دهند، ولی در توطئه خود ناکام ماندند.
کد خبر : 408667
WhatsApp-Image-2019-07-29-at-01.20.35.jpeg

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا: پروپاگاندای رسانه‌ای صهیونیست‌ها علیه عراق هفته گذشته با انتشار یک خبر آغاز شد: «اسرائیل 10 روز پیش چند پایگاه ایرانی را در عراق هدف قرار داد». بلافاصله پس از انتشار این خبر بود که رسانه‌های صهیونیستی ازجمله شبکه 12 تلویزیون این رژیم و نیز نسخه‌های عربستان و لندن روزنامه الشرق‌الاوسط وارد یک رقابت تنگاتنگ برای هجمه علیه سازمان‌های نظامی عراق شدند، زیرا بغداد را از حامیان استقرار نیروهای ایرانی در این کشور قلمداد می‌کنند. 


این رقابت رسانه‌ای دوام چندانی نداشت و با گذشت چند ساعت فروکش کرد، زیرا مقامات رسمی رژیم صهیونیستی که سکوت کرده بودند و منتظر واکنش عراقی‌ها بودند، با مشاهده تکذیبیه‌های منتشره در رسانه‌های عراقی مجبور شدند از زیر بار پذیرش مسئولیت چنین خبری شانه خالی کنند. با این وجود، تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع دیپلماتیک غربی تأکید کرد که ارتش این رژیم دایره اهداف خود علیه پایگاه‌های ایرانی در عراق و سوریه را گسترش داده است و برای اثبات ادعای خود به یک خبر جعلی استناد کرده و گفت که تل‌آویو ماه گذشته یک انبار موشک‌های ایرانی را در پایگاهی در شمال شرقی بغداد هدف قرار داده بود. 


مخفیگاه سابق منافقین  خبرساز شد


صهیونیست‌ها که پیش‌تر برای فضاسازی روانی علیه ایران دست روی پایگاه‌های سوریه گذاشته بودند، این‌بار عراق و به طور خاص پایگاه اشرف که روزی مخفیگاه منافقین بود و این روزها به محلی برای تجمع نیروهای سازمان بدر به رهبری هادی العامری تبدیل شده است را انتخاب کردند و مدعی شدند توانسته‌اند آنجا را هدف حمله خود قرار دهند. پایگاهی در 80 کیلومتری مرزهای ایران و 40 کیلومتری شمال شرقی بغداد که مدعی شدند محل حضور مستشاران ایرانی است. 


تل‌آویو برای اینکه بتواند سوژه داغ رسانه‌ای خود را باورپذیرتر کند، مدعی انتقال موشک‌های بالستیک ایران به عراق شده و گفته بود که این موشک‌ها در پایگاه اشرف جاسازی شده بودند. دروغی که برای اثباتش به یک دروغ دیگر استناد کردند و گفتند که این حمله مشابه حمله جنگنده اف-35 رژیم صهیونیستی به پایگاه آمرلی در استان صلاح‌الدین بود. آنها حتی مدعی هدف قرار دادن منطقه تل‌الحارة در حومه درعا واقع در جنوب سوریه شدند و ادعا کردند که این حملات را با هدف جلوگیری از تسلط ایران بر این منطقه راهبردی انجام داده‌اند.


شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی با پخش گزارشی از حمله 40 سال پیش این رژیم به عراق که با هدف انهدام رآکتور در دست ساخت «عصیراک» انجام شده بود، مدعی شد که عراق پس از چند دهه بار دیگر در سیبل اهداف تل‌آویو قرار گرفته است.


روزنامه اسرائیل هیوم نیز در گزارشی مدعی شد ایران پس از آنکه به دلیل حملات متعدد رژیم صهیونیستی موفق به تثبیت نظامی‌اش در سوریه نشد، اکنون از عراق برای حزب‌الله موشک می‌فرستد.


ادعایی که تکذیب شد


ساعاتی از انتشار این ادعاها نگذشته بود که شبکه روسیاالیوم به‌نقل از یک منبع عراقی هرگونه بمباران و حمله به پایگاه اشرف از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.


این منبع گفت: برخی منابع خبری انگلیسی‌زبان اطلاعاتی درباره بمباران پایگاه اشرف از سوی جنگنده‌های اسرائیلی داده‌اند ولی چنین اتفاقی در آنجا رخ نداده است.


از سوی دیگر طالب الموسوی، فرمانده حشدالشعبی در دیاله واقع در شرق عراق شایعه منتشره درباره حمله به اردوگاه اشرف را رد کرد و گفت: این خبر به هیچ وجه صحت ندارد، زیرا لحظاتی پیش در داخل پادگان حضور داشتم.


الموسوی تأکید کرد: حقیقت این است که ما به تازگی اقدام به انفجار تجهیزات جنگی برجای مانده در داخل پادگان اشرف کردیم، اما اینکه پایگاه، بمباران شده باشد، حقیقت ندارد و ما هرگونه شیء ناشناس را بر فراز پایگاه اشرف مشاهده کنیم، هدف قرار خواهیم داد.


همان‌گونه که مشخص است در همه این ادعاها هماهنگی دو رسانه تلویزیون رژیم صهیونیستی و روزنامه الشرق‌الاوسط کاملاً مشهود است؛ بلوف نظامی را صهیونیست‌ها با رمز شب «اشرف» منتشر می‌کنند، سعودی‌ها به آن بال و پر می‌دهند و نوچه‌هایشان در کشورهای کوچک حاشیه جنوبی خلیج فارس آن را بازنشر می‌کنند تا فشار روانی منطقه را علیه جمهوری اسلامی ایران، عراق و سوریه به عنوان ارکان محور مقاومت علیه صهیونیسم افزایش دهند. 


نگرانی صهیونیست‌ها از وقوع تقابل نظامی میان ایران و آمریکا


برای اینکه بخواهیم علت ایجاد این پروپاگاندای رسانه‌ای را بررسی کنیم، باید تقابل میان ایران و آمریکا در منطقه را در نظر داشته باشیم؛ چه اینکه گزارش‌های رسمی مؤسسات امنیتی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهند که در صورت تقابل ایران و آمریکا در منطقه خلیج فارس، دامنه آن تا تل‌آویو کشیده می‌شود و پایگاه‌های مورد حمایت ایران در غرب عراق و نیز پایگاه‌های حزب‌الله در شمال لبنان مکان مناسبی برای موشک‌‌باران سرزمین‌های اشغالی خواهند بود. این گزارش‌ها تأکید می‌کنند که در جبهه داخلی، مقاومت فلسطین می‌تواند عمق رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهد و تل‌آویو به خوبی می‌داند فلسطینیان موشک‌های نقطه‌زنی در اختیار دارند که می‌توانند حیفا در شمال سرزمین‌های اشغالی را با دقت عالی هدف قرار دهند.


الکس فیشمن، تحلیلگر امور نظامی رژیم صهیونیستی در روزنامه یدیعوت آحارونت وجود پایگاه‌های ایران در خاک عراق را سناریویی واقعی علیه این رژیم می‌داند و معتقد است حملات تل‌آویو به خاک عراق چه حقیقت داشته باشد و چه در راستای فضاسازی، با هدف مقابله با اقدامات احتمالی نیروهای مورد حمایت ایران در عراق علیه تل‌آویو انجام شده است.


رد پای آمریکا و منافقین در فضاسازی تل‌آویو


ادعای حمله به پایگاه حشدالشعبی در عراق حدود یک هفته پس از آن انجام شد که مریم رجوی، سرکرده گروهک تروریستی منافقین به سرزمین‌های اشغالی سفر و با مقامات صهیونیست دیدار و گفتگو کرده بود. از جزئیات دیدارها خبر چندانی در دست نیست ولی می‌توان این احتمال را داد که گرای شایعه‌سازی علیه نیروهای عراقی در پایگاه اشرف از این سفر داده شده باشد، چه اینکه منافقین که روزی آنجا را به مدت 30 سال مخفیگاه خود کرده بودند، بهتر از موقعیت آنجا باخبرند.


سفر رجوی یک سفر معمولی نبود و در آن می‌توان رد پایی از دادن گراهای امنیتی به صهیونیست‌ها برای ضربه زدن به ایران و منافع ایران در عراق را مشاهده کرد؛ چرا که رژیم صهیونیستی دایره اهداف خود را به مرزهای کشورمان کشانده است.


از سوی دیگر نمی‌توان این فضاسازی را بدون چراغ سبز آمریکا تصور کرد؛ آمریکایی که  در عراق پایگاه نظامی دارد و بر حریم هوایی این کشور نیز نظارت می‌کند. آنها می‌توانند متوجه نقض حریم هوایی عراق شوند و به بغداد اطلاع دهند، با این وجود واشنگتن با انتشار پیامی کتبی به اطلاع مقامات عراقی رساند که نقشی در این حملات ادعایی ندارد.


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته