دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1398 - 18:30
استاد تغذیه دانشگاه شهید بهشتی:

خوردن همه وعده های غذایی یکی از اصول خودمراقبتی به حساب می‌آید

استاد تغذیه دانشگاه شهید بهشتی گفت:خوردن وعده‌های غذایی و خوردن میان وعده‌ها به صورت  منظم یکی از اصول خودمراقبتی به حساب می‌آید.
کد خبر : 408387

لیلا آزاد بخت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و پزشکی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: باید به رفتارهای تغذیه‌ای توجه کنیم، زیرا آمار بالای چاقی کشور را به سمت بحران سلامت به پیش می برد.


وی افزود: طبیعی است که همه احساس گرسنگی کنیم اما بین گرسنگی  احساسی و گرسنگی واقعی تفاوت وجود دارد.


استاد تغذیه دانشگاه شهید بهشتی تصریح‌کرد: خوردن وعده‌های غذایی و خوردن میان وعده‌ها به صورت  منظم یکی از اصول خودمراقبتی به حساب می آید.


آزادبخت با تأکید بر اینکه یکی از دلایل چاقی در کشور  پر خوری احساسی است افزود: ما در بیشتر موارد وقتی غذا می‌خوریم که واقعاً گرسنه نیستیم حتی برخی از موارد نیز با وجود تشنگی غذا مصرف می‌کنیم و این موضوع سبب افزایش چاقی در افراد می شود.


وی اضافه کرد: کنترل شرایط در زمان احساس گرسنگی بسیار اهمیت دارد و اگر نگران شرایط جسمی و فیزیکی  خودمان هستیم باید میزان مصرف غذا را کنترل کنیم.


استاد تغذیه دانشگاه شهید بهشتی یکی از مشکلات تغذیه در ایران را پرخوری عنوان کرده و افزود:  دریافت انرژی زیاد، تنوع غذایی کم ،افزایش دریافت چربی های نامطلوب وکاهش دریافت میوه و سبزی و لبنیات و پروتئین‌های گیاهی از موارد افزایش چاقی در افراد است‌.آ


آزادبخت با تأکید بر اینکه ذائقه ایرانی‌ها با نمک آمیخته است خاطرنشان کرد: نمک جز لاینفک سفره هر ایرانی است و این عادت نه چندان درست یکی از دلایل بروز چاقی در افراد می‌شود و به همین دلیل باید بسیج عمومی برای کاهش مصرف نمک در ‌ کشور ایجاد شود.


انتهای پیام/۴۰۸۷/


انتهای پیام/

برچسب ها: پرخوری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته