دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم و توسعه فعالیت دانشبنیان مؤثر است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شاهینشهر، کارگاه تخصصی خلاقیت ویژه مدیران و مشاوران تحصیلی مدارس به همت و میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهینشهر و با همکاری مدیریت آموزش و پرورش شاهینشهر ظهر امروز برگزار شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهینشهر در این نشست اظهار کرد: آموزش و پرورش یک دستگاه زیربنایی برای ایجاد توسعه در ابعاد مختلف است.
مسعود نصری افزود: معلمان نیز به عنوان مؤثرترین نیروی انسانی در جامعه پذیری دانشآموزان، انتقال ارزشها و آرمانهای انقلاب و نظام تاثیر بسزایی دارند.
وی قدرت اندیشه را از ویژگیهای بارز و محوری انسان دانست و عنوان کرد: انسان در طول زندگی خود هرگز از تفکر و اندیشه فارغ نبوده و تمام موفقیت و پیشرفتهای انسان در گرو اندیشه است.
نصری اضافه کرد: امروزه در مدارس به دلیل پیشرفتهای علوم و فنون و بر اساس برخی رویکردهای روانشناسی، بیشتر به انتقال اطلاعات معطوف است و از تربیت انسانهای خلاق و متفکر فاصله گرفته است.
رئیس واحد دانشگاهی شاهینشهر با بیان نقشه راه ترسیمشده در بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: روش ما در آموزش و پرورش برای رشد و پرورش خلاقیت و تفکر انتقادی چندان مناسب نبوده و به جای پرورش روح ابتکار و نوآوری، انتقاد و خلاقیت، بیشتر به محفوظات تأکیده شده است.
وی افزود: فرآیند آموزش و پرورش میتواند تفکر خلاق را پرورش دهد و افرادی کاوشگر با هدف حل مشکلات، نوآوری، مولد و عامل بودن را تربیت کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهینشهر اظهار کرد: توجه به گسترش فعالیت دانشبنیان موجب کاربردی شدن علوم آموخته شده و افزایش مهارتافزایی دانشجویان برای حرکت به سمت تبدیل علم تولید شده به ثروت خواهد شد.
نصری اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی شاهینشهر با توسعه رشتههای تحصیلات تکمیلی و مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی ظرفیت مناسبی برای ارتقای سطح علمی آموزگاران و دانشآموزان را فراهم کرده است.
رئیس واحد شاهینشهر تصریح کرد: مشارکت نخبگان آموزش و پرورش در فعالیتهای اندیشکدههای دانشگاه آزاد اسلامی موجب تحقق اهداف علمی و پژوهشی برای حل مشکلات جامعه خواهد شد.
وی افزود: تعامل مستمر آموزش و پرورش با دانشگاه آزاد اسلامی میتواند در تأمین نیازهای علمی و آموزشی دانشآموزان و حرکت به سمت مهارتافزایی آنان مؤثر باشد.
در ادامه این نشست مدیرگروه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و رسانه به ضرورت توجه به مدرسهمحوری اشاره و تأکید کرد: مدرسهمحوری دارای سه رکن مشارکتجویی، نبود تمرکزگرایی در ارائه خدمات و همچنین تفویض اختیار به مدیران و کادر آموزشی مدارس است.
نرگس عطریان تصریح کرد: یکی از رسالتهای آموزگاران و مشاوران آموختن مهارت تفکر به دانشآموزان است که باعث میشود تا آنان بتوانند در تصمیمگیریهای حساس زندگی خود به درستی رفتار کنند.
وی اضافه کرد: تولید فکر لازمه تولیدات کالایی و تولیدات کالایی لازمه داشتن رهبران و مدیران آموزش و تربیتی است که بتوانند افراد را تربیت کنند.
انتهای پیام/4103/
انتهای پیام/