دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دوست‌یابی در فضای مجازی عامل بروز جرم است

مفهوم دوست از مهم‌ترین مشکلات شبکه‌های مجازی است زیرا افراد در این محیط با اطلاعات سطحی با هم در ارتباط قرار گرفته و این موضوع می‌تواند به‌عنوان زمینه بروز جرم خود را نشان دهد.
کد خبر : 406528
3920054_637.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از makeuseof، ممکن است شما در چندین شبکه اجتماعی دارای حساب کاربری باشید و مدت زمان طولانی را در روز به به‌روزرسانی آن مشغول باشید.


بسیاری از افراد از این‌کار لذت می‌برند و اوقات فراغت خود را با دوستان، خانواده و یا غریبه‌هایی که به‌طور تصادفی آنلاین می‌شوند، می‌گذرانند.


هر چند برای افرادی که امکان تردد و حضور در اجتماع را ندارند این رسانه‌های اجتماعی بسیار مفید است ولی استفاده از این آنها می‌تواند به‌صورت بالقوه تبعات منفی را به‌دنبال داشته باشد.


یکی از مهم‌ترین تبعات منفی در مفهوم دوست نهفته است، در گذشته اگر شما کسی را می‌شناختید به‌طور معمول او را می‌دیدید برای گذران اوقات فراغت به این طرف و آن‌طرف رفته و با خلقیات یکدیگر آشنایی می شدید، این در حالی است که شما در شبکه‌های اجتماعی صرفاً براساس شاخص‌های ظاهری و توصیف کوتاهی که فرد از خود برجای گذاشته با آنها آشنا می‌شود.


این اتفاق زمینه بروز در حوزه ارتباطات میان‌فردی و همچنین بروز جرایمی است. بنابر نظر کارشناسان، امروزه فضای مجازی منشاء بروز بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی است، به‌طوری‌که طبق گزارشات موجود در کشور منشاء حدود 40 درصد از جرایمی که در جامعه رخ می‌دهد فضای مجازی است، از طرفی 30 درصد مطالب منتشر شده در شبکه اینستاگرام مسائل غیراخلاقی است، لذا خانواده‌ها باید با نظارت خود بر فرزندانشان را بیشتر کرده تا این افراد در دام مسائل منتشر شده قرار نگیرند.


همچنین شایسته است دولت و نهادهای ذی‌ربط نیز به‌دور از هرگونه اعمال فشار اجتماعی به‌طور دقیق و کارشناسانه در خصوص نظارت بر این فضا تصمیم‌گیری کند.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته