ساختار جدید دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر موضوع است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، جواد علمائی صبح امروز در جلسه پایش و آمایش رشتههای دانشگاه آزاد اسلامی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد، اظهار کرد: در تشکیلات و ساختار جدید دانشگاه آزاد اسلامی معاونت آموزش و پژوهش وجود ندارد، ساختار جدید مبتنی بر موضوع است و علوم پزشکی، علوم انسانی و هنر، علوم پایه، مهندسی و کشاورزی و آموزشهای مهارتی هر کدام یک معاونت هستند.
وی هدف از تشکیل این معاونتها را ایجاد تحول در همه این علوم عنوان کرد و گفت: اقتضای پویابودن دانشگاه این است که همواره در هر مقطعی قرار داریم از آن تحلیل و ارزیابی داشته و برای آینده استراتژی داشته باشیم و به سمت تعالی سازمان حرکت کنیم.
معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در این معاونت در نظر داریم مدل جدیدی را برای بهکارگیری ظرفیتهایی که در کل کشور وجود دارد، ارائه کنیم. مقرر شده در تدوین دستورالعملها، بخشنامهها و شیوهنامهها همه واحدهای دانشگاهی از کل کشور مشارکت داشته باشند.
علمائی درباره اداره کل برنامهریزی این معاونت تصریح کرد: این اداره موتور محرکه و تدوین برنامههای معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه را عهدهدار خواهد بود؛ بنابراین اگر افرادی در واحدهای دانشگاهی دارای خلاقیت، ایده، فعال و اثرگذار هستند برای همکاری با این اداره کل به ما معرفی کنند.
وی درباره آمایش رشتهمحلها خاطرنشان کرد: این طرح در جلسات شورای انقلاب فرهنگی و نشستهایی که با رؤسای استانها داشتیم ارائه و تشریح شده است. امیدواریم بر اساس خروجی این آمایش بتوانیم رشتهها را پویا و زنده کنیم.
معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این نخستین جلسه آمایش رشتههاست که برگزار میشود، گفت: استان آذربایجانشرقی جزء استانهای خوشنام و مؤثر در حوزه آموزش و پژوهش بوده و یکی از پایگاههای جدی در حوزه کمک به موضوع تحول در همه علوم، چه علوم انسانی و چه علوم مهندسی است.
علمائی با بیان فرمایش امام علی(ع) مبنی بر اینکه فرصت عین ابر آسمان گذراست، پس غنیمت شمارید، اظهار کرد: مسئولیتهای سازمانی که به افراد سپرده میشود از طرف خداوند متعال فرصت است. امیدواریم که بتوانیم در این فرصتی که در اختیار داریم، کارهایی که انجام دهیم صدقه جاریه محسوب شده و باقیاتصالحات شود.
مدیرکل آموزش و گسترش دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: در طرح پایش نهتنها هیچ رشتهای حذف نمیشود؛ بلکه رشتههای جدیدی هم در واحدها ایجاد میشود.
اسدالله متاجی طرح پایش و آمایش رشتهها را تشریح و گزارشی از کارهای انجامیافته ارائه و وظایف واحدهای دانشگاهی را در اجرای طرح توجیه کرد.
انتهای پیام/4121/4103/4062/
انتهای پیام/