دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1398 - 11:21

پاسخ وزارت امور خارجه به سوءبرداشت آسوشیتدپرس از اظهارات ظریف

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل به تفسیر اشتباه سخنان وزیر امور خارجه کشورمان توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس واکنش نشان داد.
کد خبر : 405161
AG8I0218.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، وزارت امور خارجه به برداشت نادرست خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در خصوص اظهارات محمدجواد ظریف واکنش نشان داد.


در اطلاعیه‌ای که از سوی این وزارتخانه منتشر شد، آمده است: «تفسیری که آسوشیتدپرس از مصاحبه دکتر ظریف با ان بی سی نیوز درباره آمادگی مذاکره درباره برنامه شکی ایران کرده به‌طور کامل اشتباه است. این جمله که اگر ایالات‌متحده می‌خواهد درباره موشک صحبت کند، باید فروش انواع سلاح به کشورهای منطقه شامل فروش موشک را متوقف کند، به‌هیچ‌عنوان به این معنی نیست که ایران مایل است درباره برخی جنبه‌های توان موشکی خود مذاکره کند. توان موشکی ایران به‌طور مطلق و تحت هر شرایطی قابل‌مذاکره با هیچ شخص یا کشوری نیست.»


وزارت امور خارجه با بیان اینکه مطمئن است که خبرنگاران آسوشیتدپرس به‌اندازه کافی با زبان محاوره‌ای انگلیسی در این مصاحبه آشنا هستند و می‌دانند که چگونه منظور گوینده را در یک مصاحبه چالشی به‌طور صحیح از متن استخراج کنند افزود: «استخراج یک تفسیر نادرست از یک متن و قرار دادن آن در یک سرخط خبری یقیناً موضوع است که از ارزش و اعتماد یک رسانه معتبر نزد افکار عمومی می‌کاهد.»


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته