صنعت حاضر نیست برای حل مسئله هزینه کند/ دستگاهها دچار روزمرگی شدهاند
حمیدرضا علومی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره نگارش پایاننامههای کاربردی از سوی دانشجویان تحصیلات تکمیلی اظهار کرد: انتخاب موضوع پایاننامه با دانشجو است ولی دانشگاه اولویتهایی را اعلام کرده است که دانشجویان و گروههای آموزشی میتوانند براساس آنها عمل کنند.
وی افزود: دانشجویانی که براساس اولویت دانشگاه عمل میکنند میتوانند از حمایتهای مالی در این زمینه برخوردار شوند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد: البته نمیتوان دانشجویان و استادان را مجبور کرد که موضوعات خاصی را انتخاب کنند، چراکه دانشگاهها مأموریت مهم توسعه مرزهای دانش را نیز باید مورد توجه قرار دهند.
علومی اضافه کرد: اکثر دانشکدههای دانشگاه علامه همکاری خوبی با دستگاهها و وزاتخانههای مختلف دارند و اولویتهای پژوهشی آنها را نیز دریافت میکنند که دانشجویان و استادان از این طریق هم میتوانند از موضوعات باخبر شوند.
وی با بیان اینکه هنوز صنعت حاضر نیست برای حل مساله به دانشگاه پول بپردازد، اظهار کرد: متأسفانه هنوز شناخت مناسبی بین دانشگاهها و جامعه به معنای عام ایجاد نشده است و بسیاری از دستگاههای کشور دچار روزمرگی هستند و حتی اگر از آنها خواسته شود که چالشهای خود را بیان کنند، مسائل روزمره را میگویند. در صورتیکه دانشگاهها باید به سیاستهای کلی دستگاهها بپردازند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی در پاسخ به اینکه آیا دستگاهها برای ارائه اولویتهای پژوهشی خود نسبت به دانشگاهها تبعیض آمیز رفتار میکنند، گفت: برخی از دستگاهها با بعضی از دانشگاهها پیوند تاریخی دارند و این پیوند باعث میشود که پروژههای خود را همواره به این دانشگاهها محول کنند.
علومی درباره لزوم تدوین پایاننامه درزمینه چالشهای مهم کشور نظیر سیل و کمآبی گفت: قطعاً باید در این زمینهها کار شود و دانشگاه علامه در این باره برنامهریزیهای انجام داده است. ابعاد انسانی وقوع سیل بسیار وسیع است و برای کمک به این افراد چه در درمان و چه در بازگشت به زندگی عادی باید از علوم انسانی کمک گرفت، دانشگاه علامه دانشجویان و استادان را به تدوین پایاننامههای کاربردی در این زمینه سوق داده است.
انتهای پیام/4107/4040/
انتهای پیام/