مشکل پیمانکاران برای تکمیل جاده ازنا ـ اراک/ دلیل ازدیاد تردد در این محور چیست؟
گروه استانهای خبرگزاری آنا ـ داوود دهقانی محمودآباد؛ محور ازنا به اراک از محورهای حادثهخیز و خطرناکی است که شهروند خبرنگار از این محور گزارشی تهیه کرده و در فضای مجازی آن را منتشر کرده است.
بنا بر حساسیتی که این محور برای شهروندان دارد بر آن شدیم چندوچون این محور را از مسئولان استان لرستان و مرکزی جویا شویم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا درباره آخرین فعالیتها و ساماندهیها در محور ازنا به اراک اظهار کرد: این محور 70 کیلومتر بوده که حدود 35 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان لرستان قرار دارد و چهارباندهکردن آن در مجموع 40 درصد پیشرفت فیزیکی کرده است.
رضا خالقی اضافه کرد: نیمی از این محور که در استان لرستان قرار دارد به پیمانکار داده شده و 18 کیلومتر نخست این محور چهاربانده، 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی افزود: 18 کیلومتر از این محور که حادثهخیز است از زیرگذر مؤمنآباد تا انتهای مسیر تقاطعی که به محور دورود- ازنا میخورد قرار گرفته و در اولویت است که امیدوارم زودتر به بهرهبرداری برسد.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان یادآور شد: 11 کیلومتر از این 18 کیلومتر حادثهخیز آسفالت و 17 کیلومتر آن نیز زیرسازی شده است.
خالقی متذکر شد: برای 35 کیلومتر از این محور که در استان لرستان قرار دارد سه تقاطع غیرهمسطح پیشبینیشده که پیمانکاران در حال فعالیت هستند.
وی تشریح کرد: این پروژه برای لرستان مهم است؛ بهطوریکه در رایزنی با نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس اعتبار خوبی برای آن در نظر گرفته شد و با این بینش در حال کار هستیم تا فرایند تکمیل جاده ازنا ـ اراک به پایان برسد.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه اعتبارات تکمیل جاده ازنا ـ اراک نقدی نیست، تبیین کرد: اعتبارت این پروژه اسناد خزانه است و با اعتبارات نقدی تفاوت دارد و پیمانکاران پروژه در این باره با مشکلاتی مواجه میشوند.
خالقی افزود: با تمام این تفاسیر پیمانکاران پای کار هستند و بنده بهعنوان مدیرکل راه و شهرسازی لرستان هر دو هفته یکبار بر سر پروژه حضور پیدا میکنم.
وی درباره حوادث و تصادفاتی که در این محور به وجود میآید، بیان کرد: بنا به گفته مسئولان پلیس راهور اگر تصادف در این محور به وجود میآید، بیشتر بهدلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات رانندگی با سرعت غیرمجاز است؛ به طوریکه حتی سرعت 170 کیلومتر بر ساعت نیز گزارش شده است.
خالقی مطرح کرد: نکته بعدی لزوم تردد رانندگان از محور بروجرد - اراک است؛ اما بیشتر از محور ازنا به اراک استفاده میشود؛ به همین دلیل این محور با ازدحام بیشتری مواجه است.
وی با بیان اینکه کلنگزنی محور ازنا ـ اراک خیلی قدیمی است و احتمالاً سال 91 کلنگزنی شده است، اظهار کرد: یکی از پیمانکاران ما قراردادی که برای انجام این پروژه دارد، مربوط به پروژههای مهر ماندگار بوده و اگر در این مدت فعالیتی نشده بهدلیل نبود اعتبار بوده و درواقع از سال 96 برای این پروژه تأمین اعتبار شده است.
انتهای پیام/4117/4078/4062/
انتهای پیام/