قضاوت زودهنگام برخی دولتیها درباره گاندو، هجمهها را به خودشان برگرداند
به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، نشست خبری عوامل سریال گاندو پیش از ظهر امروز در مرکز همایشهای بینالمللی سازمان صدا و سیما برگزار شد.
در این نشست آرش قادری نویسنده، مجتبی امینی تهیهکننده، جواد افشار کارگردان، علیرضا صلواتی تصویربردار، حامد محسنپور تدوینگر، مصطفی سلطانی مدیر تولید سریال گاندو، در کنار تعدادی از بازیگران این مجموعه تلویزیونی همچون پیام دهکردی، وحید رهبانی، خسرو شهراز، مجید عزیزی، پندار اکبری، عرفان ابراهیمی، علی افشار، کمند امیرسلیمانی، آزیتا ترکاشوند و نیلوفر شهیدی حضور داشتند.
در ابتدای جلسه جواد افشار گفت: خوشحالیم مردم با سریال گاندو ارتباط برقرار کردند. از روز اول هم گفتم که گاندو به دنبال مطالبات مردمی است و خط و جناح نمیشناسد. ملی بودن، اسلامی بودن و انقلابی بودن در این کار تعبیه شده بود؛ از همه دستگاهها و نهادها هم که در کنار ما بودند متشکرم.
کارگردان سریال گاندو درباره طرح مسئله برجام در این سریال و این که چرا به این موضوع به شکل جدیتری پرداخته نشد نیز عنوان کرد: صحبت درباره مسائل سیاسی در حوزه این سریال نبود. ما فقط میخواستیم نشان دهیم که خوی استکباری آمریکا باعث میشود تا آنها غیرقابل اعتماد باشند و مدام عهدشکنی کنند. برجام و عهدشکنی طرف مقابل باید یک بار اتفاق میافتاد تا مردم و ما متوجه میشدیم که ما اهل مذاکرهایم و آنها عهدشکن هستند که این به نوعی در سریال هم عنوان شده است.
وی درباره بودجه سریال و این که چه نهادهایی حامی آن بودند نیز گفت: بودجه سریال قبلی من یعنی «آنام» از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تأمین شد و کاری بود که به سفارش دولت ساخته شد. اینکه برخی از مسئولان دولتی درباره سرمایهگذاری در پروژههای مختلف نقدهایی را مطرح میکنند متوجه نمیشوم، چرا که آنها هم میتوانند سرمایهگذاری کنند همانطور که در گذشته این کار را انجام دادند.
افشار افزود: باید بگویم بودجه سریال گاندو از سریال آنام هم به مراتب کمتر بود؛ زمانی که ما سریال آنام را تولید میکردیم پراید 20 میلیون تومان بود و زمان ساخت گاندو بین 40 تا 50 میلیون تومان بود . با این حال و با چنین تورمی، بودجه این سریال تنها 30 درصد بیشتر از آنام بوده است در صورتی که میتوانست دو و نیم برابر آن باشد.
کارگردان سریال گاندو درباره تولید بخشهایی از این سریال در کشورهای خارجی از جمله چین گفت: سفر چین جزئی از قصه بود. شما دیدید که در بخشهایی از صحنههای خارج از کشور، خودم من یا تهیه کننده، فیلمبردار و حتی مجری طرح جلوی دوربین رفتیم و بازیگر دیگری را به پروژه اضافه نکردیم. اگر من عشق بازیگری بودم در این همه سریال که تا به حال ساختهام بازی میکردم.
وی هجمه برخی مسئولان دولت به این سریال را حرکتی اشتباه دانست و گفت: این هجمهها باعث شد تا دیالوگهایی که اتفاقاً به نفع دولت بود، حذف شود. باید به تلویزیون اعتماد کرد. من دلیل این همه انتقاد از سوی دولت را متوجه نشدم چراکه چند سال قبل در شبکه نمایش خانگی که زیر نظر وزارت ارشاد اسلامی است، شاهد تولید و پخش سریال «عالیجناب» با همین موضوع بودیم. اتفاقاً در آن سریال جیسون رضائیان و حتی شخصیت رئیس جمهور نشان داده شد، اما دوستان ما در دولت هیچ اعتراضی نکردند؛ چرا در آن مقطع صدایی از کسی درنیامد. آیا چون سریال گاندو از تولیدات صدا و سیما است باید مورد هجمه واقع شود؟
افشار تصریح کرد: قضاوت زودهنگام برخی افراد در دولت باعث شد که هجمههایی که مطرح کردند به خودشان بازگردد.
این کارگردان تلویزیون در ادامه گفت: حرف سریال گاندو این بود که هیچ مسئولی در جمهوری اسلامی ایران نباید به خاطر جایگاهش برای منسوبان خود حاشیه امنیت ایجاد کند. عدهای معترض بودند که برخی شیوههای شناسایی، نقض حریم خصوصی است در حالی که آن افراد جاسوس بودند و باید زیر نظر گرفته میشدند.
وی درباره کمرنگ شدن برخی شخصیتها از جمله مرجان با بازی سارا خوئینیها گفت: از قسمتهای ابتدایی یک سری شخصیتهای فرعی را به بدنه اصلی داستان اضافه کردیم تا در پرتو آنها شخصیت مایکل هاشمیان شکل بگیرد. در نهایت پیکره مایکل در طول سریال تراشیده شد و طبیعی است که سایر شخصیتها کمرنگ شدند.
افشار عنوان کرد: گاندو این هشدار را به بدخواهان کشور داد که حواسشان را جمع کنند چراکه نیروهای امنیتی حواسشان به آنها هست.
انتهای پیام/4072/4104/پ
انتهای پیام/