دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
انتظامی:

انتشار شیوه‌نامه‌های سازمان سینمایی، عامل شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری است

رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری معتقد است که انتشار شیوه‌نامه‌های این سازمان، شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری ایجاد می‌کند.
کد خبر : 402797
BS0K9690.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سینمای گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، آیین تکریم و معارفه مدیران سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری صبح امروز در سالن اجتماعات سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.


چند روز پیش بود که رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری، سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد را به‌عنوان معاون ارزشیابی و نظارت، ابراهیم داروغه‌زاده را به‌عنوان دبیر جشنواره فیلم فجر، محمد حمیدی‌ مقدم را به‌عنوان مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و مهران عباسی انارکی را به‌عنوان مدیرعامل موزه سینما منصوب کرد.


در این مراسم که اجرای آن برعهده مسعود نجفی بود، حسین انتظامی رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری گفت: وظیفه دارم از مدیران پیشین سازمان که امروز در مراسم تکریم آنها شرکت کرده‌ایم، صمیمانه تشکر کنم. خانم لادن طاهری در مقام مدیریت موزه سینما و فیلمخانه ملی بسیار موفق عمل کردند. ایشان علاوه بر آگاهی و دانش، تعصب خاصی نسبت به حوزه آرشیو داشتند.


مراسم تکریم و معارفه مدیران سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد


وی اظهار کرد: آقای داروغه‌زاده پزشکی مهربان، بادانش، خوش‌فکر و خوش‌اخلاق هستند. ویژگی‌هایی که برای من هم مهم بود. عمده سینماگران از ایشان در طول دوره حضور در معاونت نظارت ارزشیابی راضی بودند. در برگزاری جشنواره هم ایشان به ویژه از جهت انضباط و شفافیت انصافاً خوش درخشیدند. با مدیریت خوبشان هم در حوزه محتوایی و هم در حوزه اجرایی، توانستند شفافیت را که مورد تأکید آقای صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد، پیاده کنند.به هر حال ضرورت داشت معاونت ارزشیابی و دبیرخانه دائمی جشنواره که هر دو راهبردی هستند از هم جدا باشند.


مراسم تکریم و معارفه مدیران سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد


رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری عنوان کرد: آقای طباطبایی‌نژاد در دوره 6 ساله مدیریت خود در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، تحولات جدی در حوزه سینمای مستند و تجربی رقم زدند و مدیر پرتلاش و متعصبی هستند. امیدوارم با حضور آقای حمیدی‌مقدم در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی این مسیر رو به جلو ادامه پیدا کند. آقای عباسی هم مدیر خوشفکری هستند در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی هستند و پیش از این هم افتخار همکاری با ایشان را داشته‌ام.


انتظامی در ادامه گفت: باید بدانیم که مواضع و گرایش‌های یک سازمان در برنامه دیده می‌شود و برنامه‌ها هم در بودجه متبلور می‌شود. ما به مدیرانی نیاز داریم که توانمند باشند و برنامه‌هایی که خودشان اعلام کردند در بالاترین کیفیت اجرا کنند.


وی عنوان کرد: بار دیگر به همکارانم تأکید می‌کنم که ما به سینماگران قول داده‌ایم که هر چه زودتر شیوه‌نامه‌های حمایتی سازمان را منتشر کنیم. پیش از این همه اشاره کرده‌ام که شفافیت یعنی پیش‌بینی‌پذیری؛ عوامل حوزه سینما در سایه شفافیت می‌توانند پیش‌بینی کنند که نسبت به درخواستشان چه رفتاری خواهد شد. باید هم در حوزه‌های نظارتی و حمایتی شیوه‌نامه‌ها منتشر شوند تا بدانیم هر بخش از سازمان سینمایی چه رویکردی دارد و هنرمندان هم برنامه‌ریزی خود را برای تولیدات داشته باشند.


پیش از صحبت‌های انتظامی مدیران پیشین و جدید معاونت ارزشیابی و نظارت، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و موزه سینما در سخنان کوتاهی گزارش فعالیت و برنامه‌های آینده خود را ارائه داده و از حسن اعتماد رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری تشکر کردند.


ابراهیم داروغه‌زاده که پیش از این به صورت همزمان معاون پیشین نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و دبیری جشنواره فیلم فجر را به عهده داشت و از این پس دبیر جشنواره فیلم فجر است پشت تریبون آمد و گفت: من این افتخار را داشتم که دو سال به عنوان معاون ارزشیابی و نظارت در خدمت اهالی سینما باشم؛ این دو سال هم سخت و پرچالش بود و هم لحظات شیرینی را برایم به همراه داشت. خدا را شکر می‌کنم که به وسع خودم توانستم به اهداف سازمان سینمایی کمک کنم. از آقای حیدریان و انتظامی به خاطر حمایت‌هایشان و همینطور اهالی نازنین سینما که من را در جمع خود پذیرا بودند تشکر می‌کنم. از اصحاب رسانه هم با پیشنهادات سازنده خودشان ما را یاری کردند سپاسگزارم.


مراسم تکریم و معارفه مدیران سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد


وی افزود: عملکرد معاونت نظارت و ارزشیابی از عملکرد سازمان سینمایی جدا نیست. در این دو سال، سازمان سینمایی سیاست توسعه و افزایش کیفیت تولیدات سینمایی برنامه را دنبال کرد و خوشبختانه موفق بود. ما در معاونت نظارت و ارزشیابی در دو سال گذشته کمترین چالش را عوامل سینما داشتیم. با وجود مشکلات اقتصادی تولیدات قابل توجهی در سینما و شبکه نمایش خانگی داشتیم، سالن‌سازی و افزایش صندلی‌ها را هم در تهران و هم در شهرستان‌ها پیشرفت خوبی داشت. کیفیت فیلم‌ها از نظر فنی و محتوایی در دو سال گذشته قابل توجه بوده که این مدیون تلاش همه عوامل سینمای کشور است و شاید بیشترین کمکی که ما در این زمینه داشتیم این بوده که کمتر مزاحم آن‌ها شدیم.


محمدمهدی طباطبایی‌نژاد معاون جدید نظارت و ارزشیایی هم که پیش از این به مدت 6 سال مدیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بود نیز گفت: این برای بار چهارم بود شایعه حضور من در معاونت نظارت و ارزشیابی قوت گرفت؛ در سه نوبت قبلی که در دوره آقایان جعفری‌جلوه، رضاداد، حیدریان بود این شایعه رنگ واقعیت به خود نگرفت و در نهایت در دوران مدیریت انتظامی این اتفاق رخ داد و من نمی‌دانم که باید خوشحال باشم یا ناراحت، چرا که مسئولیت سنگینی است.


وی افزود: ۶ سال در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بودم که یکی از بهترین مؤسسات سازمان سینمایی است و می‌توان آن را کتابخانه سینما دانست. شاید اگر آقای انتظامی من را به این سمت برگزیده به خاطر همین نگاه فرهنگی بوده است. برای آقای حمیدی‌مقدم در سمت جدید خود در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موفقیت آرزومندم.


محمد حمیدی مقدم مدیر جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که از کارگردانان شناخته‌شده سینمای مستند است نیز گفت: من اولین بار است که در چنین جایگاه مدیریتی قرار می‌گیرم. از اعتماد آقای انتظامی که ریسک کردند و این مسئولیت دشوار را به عهده من گذاشتند سپاسگزارم. اهمیت استراتژیک مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از دهه 60 تاکنون بر هیچ کس پوشیده نیست. باید بگویم خوشبخت کسی است که این مجموعه را پس از 6 سال مدیریت با ثبات و موفق از آقای طباطبایی‌نژاد بگیرد. این یکی از موفقیت‌های مرکز سینمای مستند و تجربی بود که ثبات داشت، از حاشیه‌ها به دور بود و در نتیجه تأثیر مثبتی در ارتقای سطح کیفی سینمای کشور داشت.


مراسم تکریم و معارفه مدیران سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد


وی درباره برنامه‌های آینده خود نیز گفت: لازم است با مدیریت مالی مناسب همه طیف‌های سینمای مستند را پوشش دهیم و در کنار آن توجه به طیف مخاطبان هم داشته باشیم. نگاه حداکثری به مخاطب برای ما بسیار مهم است. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا پیوند مخاطبان جهانی را با سینمای مستند ایران تقویت کنیم.


لادن طاهری سرپرست پیشین موزه سینما نیز گفت: مدت زمان بسیار کمی در این سمت حضور داشتم هرچند فکر می‌کردم که این مدت هم نسبت به آنچه فکر می‌کردم بیشتر بود و در همین مدت برای ارتقای دانش فنی موزه‌داری تلاش کردم.


مهران عباسی مدیر جدید موزه سینما نیز گفت: موزه سینما یک ویژگی خاص نسبت به سایر دوایر سازمان سینمایی دارد و آن هم این است که با عموم مردم در ارتباط است. شخصاً اعتقادی به تصدی‌گری در مدیریت امور ندارم. تلاش می‌کنم از ارتباطم با رسانه‌ها استفاده کنم تا هرچه بیشتر موزه سینما را به جامعه معرفی کنیم. ایجاد تورهای سینماگردی را هم نکته‌ای است که در دستور کار قرار خواهم داد.


مراسم تکریم و معارفه مدیران سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد


این مراسم با تقدیر از مدیران پیشین و اهدای احکام انتصاب به مدیران جدید پایان یافت.


انتهای پیام/4072/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته