دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1398 - 16:45
احسانی در گفتگو با آنا:

90 درصد دانش‌آموختگان دانشگاه تربیت مدرس شاغل هستند

مدیر گروه تربیت‌بدنی دانشگاه تربیت مدرس گفت: 90 درصد دانش‌آموختگان این دانشگاه شاغل هستد.
کد خبر : 397219

محمد احسانی در گفتگو با خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با بیان اینکه در مدیریت گروه تربیت‌بدنی دانشگاه تربیت مدرس برای هر چهار سال یک برنامه راهبردی داریم که در آغاز هرسال این برنامه مورد بازنگری قرار می‌گیرد، اظهار کرد: پایان هرسال، عملکرد آن سال مورد بررسی قرار می‌گیرد.


وی در خصوص اهداف پیشرو مدیریت تربیت‌بدنی دانشگاه تربیت مدرس گفت: جذب بهترین اساتید برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و آموزش کیفی دانشجویان در اولویت کاری این دانشگاه قرار دارد.


مدیر گروه تربیت‌بدنی دانشگاه تربیت مدرس افزود: دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس از بهترین دانشجویان کشور هستند و از رتبه‌های برتر دانشگاه‌ها هستند که برای تحصیلات تکمیلی در دانشگاه تربیت مدرس مشغول به تحصیل هستند.


احسانی عنوان کرد: یکی دیگر از اهداف پیش روی گروه مدیریت تربیت‌بدنی دانشگاه تربیت مدرس، شناسایی و رفع نقاط ضعف آزمایشگاه‌های فیزیولوژی است. ما بیش از 80 درصد به اهداف خود می‌رسیم و این 20 درصد نیز دستخوش مسائل اقتصادی و مشکلاتی است که در جامعه و دانشگاه وجود دارد.


وی با اشاره به اینکه در تمامی علوم، تحصیلات تکمیلی رشد فزاینده داشته است، گفت: در حال حاضر 5 میلیون دانشجو در تمامی مقاطع در حال تحصیل هستند که 100 هزار نفر آنان در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند. این موضوع خود یک ضایعه برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری محسوب می‌شود.


مدیر گروه تربیت‌بدنی دانشگاه تربیت مدرس با تأکید بر اینکه سالانه این دانشگاه حداقل دانشجو را جذب می‌کند و بر کیفیت تأکید دارد، تصریح کرد: در دانشگاه تربیت مدرس نگاه کیفی وجود دارد. سالانه در هر رشته‌ای در مقطع کارشناسی هفت نفر و در مقطع دکتری سه نفر جذب می‌شوند. 90 درصد دانش‌آموختگان دانشگاه تربیت مدرس شاغل در مراکز دولتی یا مراکز غیردولتی هستند.


احسانی ادامه داد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید دانشگاه‌های برتر هر رشته را شناسایی کند و شرایط استخدام دانشجویان این دانشگاه‌ها را فراهم سازد. در هر رشته‌ای تنها یک درصد نخبه و هفت الی هشت درصد دانشجویان هر رشته خوب هستند.


وی افزود: در حال حاضر دانشجویان رتبه برتر با چالش استخدام مواجه هستند اما یک دانشجو که از سطح علمی پایین‌تری برخوردار است با استفاده از روابط استخدام می‌شود. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حداقل می‌تواند ضوابط جذب دانشجویان نخبه را در دانشگاه‌های دولتی راه‌اندازی و اجرایی کند. این مشکلات راهکارهای اجرایی دارند. می‌توان در دانشگاه‌ها نخبگان را با شایسته‌سالاری استخدام کرد تا در آینده با نسل دانشگاهی بهتری مواجه باشیم.


انتهای پیام/4107/4084/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته