دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1394 - 08:34

ناقوس مرگ همچنان درمحور بجنورد ـ گلستان به گوش می‌رسد/ 4 نفر در آتش تصادف سوختند

صبح پنجشنبه، جاده مرگ دوباره در یک تصادف رخ به رخ دیگر قربانی گرفت و 4 نفر از سرنشینان 2 خودروی این سانحه، در آتش سوختند و برخی شاهدان صحنه در اعتراض به عملکرد برخی دستگاه های خدمات رسان، با نیروهای هلال احمر و آتش نشانی درگیری فیزیکی پیدا کردند.
کد خبر : 39256

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از خراسان، بر اساس گزارش های پلیس راه خراسان شمالی و هلال احمر، صبح روز پنجشنبه، محور بجنورد به جنگل گلستان، موسوم به جاده مرگ برای چهارمین بار در شهریور امسال رنگ خون به خود گرفت. در این حادثه که ساعت 8 صبح در محدوده دوراهی روستای اسپاخو به وقوع پیوست خودروی وانت پیکانی که با 4 سرنشین از طرف مازندران وارد خراسان شمالی شده بود به دلیل خواب آلودگی و انحراف به چپ از رو به رو با یک خودروی پراید برخورد کرد.


پس از برخورد، این 2 خودرو دچار حریق شدند که بر اثر آن 3 سرنشین از 4 سرنشین وانت پیکان و یک سرنشین از 3 سرنشین پراید در آتش سوختند. دیگر سرنشین وانت بار که در قسمت بار آن حضور داشت بلافاصله خود را به بیرون پرتاب کرد و جان سالم به در برد. همچنین 2 سرنشین پراید نیز که موفق به خروج از خودرو شدند، به دلیل مصدومیت به بیمارستان منتقل شدند. سرنشین فوت شده خودروی پراید یک مرد 33 ساله بود اما 3 سرنشین خودروی وانت پیکان به دلیل شدت سوختگی در ابتدای حادثه قابل شناسایی نبودند.


شواهد و بررسی های مأموران پلیس راه حاکی از آن است که شدت برخورد این 2 خودرو زیاد نبوده است و در صورتی که این 2 خودرو دچار آتش سوزی نمی شدند سرنشینان آن جان خود را از دست نمی دادند. بر اساس گزارش های دریافتی ما پس از وقوع این حادثه هر چند نیروهای هلال احمر بلافاصله خود را به صحنه حادثه رساندند اما آن طور که شاهدان در صحنه گفتند آن ها امکانات لازم را برای خاموش کردن آتش سوزی این 2 خودرو نداشتند و تا زمان رسیدن خودروهای آتش نشانی کار از کار گذشته بود. بر اساس گفته های یک منبع آگاه و شاهد در صحنه، برخی افراد حاضر در صحنه با نیروهای هلال احمر، آتش نشانی و پلیس درگیر شدند و یکی از نیروهای هلال احمر را مورد ضرب و شتم قرار دادند.


این درحالی است که نزدیک ترین ایستگاه آتش نشانی نیز 40 کیلومتر با محل حادثه فاصله داشته است. مسئول روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در این رابطه گفت: پس از اعلام گزارش این حادثه در ساعت 7 و 55 دقیقه صبح نیروهای هلال احمر مستقر در ایستگاه چمن بید در مدت کمتر از 10 دقیقه خود را به صحنه حادثه رساندند و بلافاصله شروع به خاموش کردن آتش کردند. «جمشیدیان» افزود: نیروهای هلال احمر هر چند وظیفه اطفای حریق را ندارند اما تا آمدن نیروهای آتش نشانی از 4 کپسول خاموش کننده خود استفاده کردند ضمن آن که کپسول پرتاب کننده خود را نیز 11 بار شارژ و به سمت آتش سوزی پرتاب کردند اما این امکانات جوابگوی آتش سوزی خودروها نبود. وی ادامه داد: از طرفی به دلیل بعد مسافت و ترافیکی که به دلیل این حادثه به وجود آمده بود خودروی آتش نشانی دیر به محل حادثه رسید. وی خاطرنشان کرد: وظیفه هلال احمر اطفای حریق نیست اما شاهدان در صحنه به دلیل ناراحتی از حادثه پیش آمده و بی اطلاعی از شرایط و وظیفه نیروهای هلال احمر به انتقاد از عملکرد نیروهای ما پرداختند . وی تصریح کرد: مشکل خاصی برای نیروهای ما پیش نیامده است و آمبولانس هلال احمر یکی از 3 مصدوم را به بیمارستان منتقل کرد. «مکرمی» یکی از اهالی روستای چمن بید و نزدیک به محل حادثه نیز با اشاره به این حادثه، آن را نشانه ضرورت ایجاد یک ایستگاه آتش نشانی در منطقه چمن بید و رباط قره بیل دانست تا در موقع بروز چنین حوادثی و یا آتش سوزی جنگل ها نیروهای آتش نشانی به موقع در صحنه حادثه حاضر شوند.


جانشین رئیس پلیس راهور ناجا که روز چهارشنبه و پنجشنبه برای بازدید از محورهای جاده ای استان های مازندران، گلستان و خراسان شمالی به این مناطق سفر کرده بود پس از بروز این حادثه در جمع خبرنگاران خراسان شمالی با انتقاد از وضعیت جاده چمن بید به جنگل گلستان، اظهار داشت: با وجود افزایش تردد و ترافیک خودروها در این جاده، وضعیت آن از 60سال پیش تاکنون هیچ تغییری نکرده و همچنان دو طرفه و حادثه خیز است. سردار سرتیپ دوم «امیری» آمار بالای کشته شدگان در تصادفات این جاده را نگران کننده خواند و گفت: 35 کشته و 178 مجروح در محدوده 100 کیلومتری این جاده فقط در 5 ماه امسال وجود داشته است که اغلب آن ها نیز به علت دو طرفه بودن تردد در این جاده اتفاق می افتد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته