دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1398 - 16:44
شهامت تأکید کرد:

لزوم افزایش اعتبارات در حوزه راهداری خراسان‌جنوبی

​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی گفت: با توجه بارندگی‌های کم‌سابقه تقویت اعتبارات در حوزه راهداری این استان در سال مالی 98 ضروری است.
کد خبر : 384208
bffe080b2c5b4cb8b359f71c87c10829.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان خراسان‌جنوبی،‌ جعفر شهامت اظهار کرد:‌ سال گذشته  816 میلیارد ریال از منابع ملی و استانی برای روکش راه‌های استان خراسان‌جنوبی هزینه شد.


وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل در رفع نارضایتی و ارتقای رضایت کاربران جاده‌ای، رسیدگی به وضعیت روکش راه‌های استان است که تا پایان سال مالی 1397 مبلغ 327 میلیارد ریال اعتبار ملی و 360 میلیارد ریال قیر معادل 13 هزار تُن از محل منابع ملی و 129 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع استانی در این حوزه هزینه شد.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی عنوان کرد: با توجه به بارندگی‌های کم‌سابقه و فرانرمال که از هفته‌های آخر بهمن‌ 97 آغاز شد و تا پایان فروردین‌ سال جاری ادامه یافت و موجب وقوع سیلاب و روان آب شد، تقویت این اعتبارات در سال مالی 98 ضروری است.


شهامت مطرح کرد: با تأکید استاندار و نمایندگان استان خراسان‌جنوبی در مجلس، افزایش حداقل 35 درصدی اعتبارات مالی و به‌تبع آن سهمیه قیر استان سال 98 محقق خواهد شد که با توجه به‌شدت گرفتن تخریب رویه راه‌ها به دلیل سیلاب و افزایش رطوبت خاک، نیازمند بهبود اعتبارات استانی و تخصیص مناسب آنها در این حوزه هستیم.


وی با بیان تأخیر در عملیات روسازی راه‌ها به دلیل شرایط جوی و تأخیر در تحویل قیر تأکید کرد: خرداد و تیر شاهد افزایش حجم عملیات روکش راه‌ها توسط پیمانکاران و راهداران برای جبران موضوع خواهیم بود.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان‌جنوبی با بیان وجود بیش از 11 هزار و 350 کیلومتر راه آسفالته در این استان و اهمیت سامانه PMC (مدیریت نگهداری روسازی راه‌ها) به دلیل اولویت‌بندی اقدامات حوزه نگهداری روسازی توضیح داد: در صورت اجرایی‌نشدن برنامه سالیانه، طبق خروجی سامانه فوق که جزء پیشرفته‌ترین روش‌های تخصیص منابع این حوزه است، ناگزیر به هزینه‌کرد بیشتر در سال‌های بعد برای جبران عقب‌ماندگی این حوزه خواهیم بود که با توجه به افزایش قیمت‌ها و برآورد این سامانه، نیازمند تأمین و تخصیص سالیانه حداقل 1000 میلیارد تومان برای تأمین سطح سرویس مناسب هستیم.


انتهای پیام/4078/4121/


انتهای پیام/

برچسب ها: پیمانکاران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته