دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آنچه حجاج باید درباره محل اقامتشان در عربستان بدانند

در آستانه اعزام زائران به سرزمین وحی، برخی اظهارنظرها درباره نحوه اسکان و محل اقامت زائران مطرح می‌شود که در این گزارش به بخشی از این سؤالات پاسخ می‌گوییم.
کد خبر : 381442

به گزارش خبرنگار حوزه حج و زیارت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، امسال قرار است که 86 هزار و 500 نفر از جمهوری اسلامی ایران به سرزمین وحی اعزام شوند، هم‌زمان با اعزام زائران برخی اظهارنظرها درباره نحوه اسکان و محل اقامت زائران مطرح می‌شود که در این گزارش به بخشی از این سؤالات پاسخ می‌گوییم.


بر اساس این گزارش، در ایام حج تمتع  ارائه اتاق دوتخته به حجاج به دلیل جمعیت زیاد و فقدان محل اسکان امکان‌پذیر نیست، اما در ایام عمره به دلیل تناسب جمعیت زائران با تعداد تخت‌ها این تسهیلات  راحت‌تر فراهم می‌شود.


همچنین گران بودن هزینه اسکان در حج تمتع در مقایسه به عمره و سایر ایام سال، محاسبه تعداد زائران و اجبار به ارائه محل اسکان برای زائران از طرف دولت سعودی، تخریب فراوان هتل‌ها در مکه و مدینه به‌منظور توسعه حرم و کوهستانی بودن شهر مکه و به‌ویژه اطراف حرم از جمله محدودیت‌هایی است که در ایام حج وجود دارد.


البته درجه‌بندی و طبقه‌بندی هتل‌های زیارتی در مکه و مدینه متناسب با درجه و ستاره بین‌المللی نیست.


به علت محدودیت شدید محل اسکان در مدینه و برای ایجاد امکان زیارت برای همه زائران، مدت اقامت در این شهر پنج روز و تاریخ‌های ورود و خروج هر ساختمان و هتل از قبل تعیین‌شده تا امکان اسکان هر دسته از زائران مشخص‌شده و اسکان آنان تاریخ‌دار باشد.


کیفیت و شرایط هتل‌های مکه و مدینه یکسان نیستند. در حج امسال حدود 53 درصد زائران مدینه‌قبل و 47 درصد مدینه‌بعد هستند.


یکی از علل اختلاف قیمت بین کاروان‌ها، کیفیت و هزینه هتل و محل اسکان آنان است و از علل دیگر اختلاف هزینه پرواز سعودی و ایران ایر و همچنین فاصله پروازی استان‌های کشور نسبت به کشور عربستان است.


انتهای پیام/4072/4090/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته