دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1398 - 06:43
عمار حکیم:

پاسخ ایران به تحریم نفتی می‌تواند منطقه را ناامن کند

رئیس جریان حکمت ملی عراق گفت: ایران باید پاسخ مناسبی نسبت به میزان خسارت‌هایی که از کاهش صادرات نفت می‌پذیرد، نشان دهد و این پاسخ منطقه را ناامن می‌کند.
کد خبر : 380801
IMG_20190513_013157_065.jpg

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا از فرات نیوز، حجت‌الاسلام «عمار الحکیم» پس از دیدار با امیر کویت و مقامات این کشور، در کنفرانسی خبری گفت: «کویت نخستین کشور عربی بود که به عراق در زمینه موفقیت‌آمیز بودن روند تغییر، کمک کرد. امیدواریم که در مرحله کنونی شرکت‌ها و بازرگانان کویتی در عراق حضور یابند و از فرصت‌های موجود برای منافع مشترک دو کشور بهره‌برداری کنند».


وی افزود: «افرایش بهای نفت و کاهش بودجه نظامی در عراق می‌تواند توازن مناسبی برای خدمت‌رسانی به مردم و فراهم کردن زمینه‌های بازسازی عراق ایجاد کند».


رئیس جریان حکمت ملی عراق تصریح کرد: «ما شاهد رویکردی مهم در زمینه درپیش‌گرفتن سیاست درهای باز از سوی عراق در قبال کشورهای منطقه و جهان و رهسپار شدن تمام کشورهای منطقه به سمت عراق هستیم و این در حالی است که این کشورها اختلافات شدیدی با یکدیگر دارند، اما تمایل جدی نیز به فعالیت و سرمایه‌گذاری در عراق و به انجام رساندن پروژه‌های بزرگ در این کشور وجود دارد».


عمار الحکیم با بیان اینکه عراق نمی‌خواهد محل و مبدئی برای نزاع و جنگ‌های نیابتی باشد، گفت: «افزایش تنش در مواضع آمریکا و ایران دغدغه بزرگی برای عراق و منطقه است، گفت: این موضوع پس از آن انجام می‌شود که آمریکا از سیاست اعمال فشار بر تهران برای کاهش صادرات نفت گذر کرد و اکنون سیاستی را اعمال می‌کند که بر مبنای آن ایران در تنگنای شدید قرار می‌گیرد و صادرات نفت آن به صفر می‌رسد. این اقدام پیامدهای خطرناکی دارد که به توقف تولید نفت ایران منتهی می‌شود و در ادامه تبعات فاجعه‌بار و خطرناکی بر پالایشگاه‌ها و تأمین نیازهای ضروری ملت ایران بر جای می‌گذارد».


وی تأکید کرد: «طبیعی است که ایران باید پاسخ مناسبی نسبت به میزان خسارت‌هایی که از کاهش صادرات نفت خود می‌پذیرد نشان دهد و این پاسخ می‌تواند امنیت منطقه را با خطر مواجه کند، زیرا آمریکا و ایران دو کشور تأثیرگذار و مهم بر بسیاری از کشورهای منطقه هستند».


حکیم افزود: «عراق روابط مهمی با آمریکا و جمهوری اسلامی ایران دارد و تلاش می‌کند تا از این روابط در راستای کاستن از شدت تنش و دستیابی به راه‌ حلی برای این بحران و دور کردن منطقه از جنگی کورکورانه که همه در آن ممکن است آسیب ببینند، استفاده کند».


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته