دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1398 - 01:43
اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها/22

اساتید معارف اطلاعات بالایی از فضای فرهنگی دانشگاه داشته باشند

اساتید معارف اسلامی باید اطلاعات بالایی از فضای فرهنگی سیاسی دانشگاه‌ها داشته و با اقتضائات مختلف دانشجویی آشنا باشند.
کد خبر : 379943
36.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها یکی از دغدغه‌های مهم نخبگان انقلابی است. باید جامعه علمی کشور برای رسیدن به قله‌های مدنظر در بیانیه گام دوم انقلاب، نسبت به اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها بیش از گذشته فعالیت کنند.


در شماره قبلی اسلامی شدن دانشگاه‌ها، به برخی از مؤلفه‌های یک استاد از عناصر سیاست‌های اجرایی اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها پرداختیم.


گفته شد که ایجاد کردن زمینه‌های قانونی برای جذب و گزینش اساتید شایسته از نظر علم، تقوا، تعهد و پایبندی آنان به مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله اقدامات مهم مسئولان برای اسلامی کردن دانشگاه‌هاست.


ضوابط و عملکرد جذب و گزینش اساتید دانشگاه باید به‌صورت اساسی و جدی مورد ارزیابی قرار گیرد. مسئولان مربوط به اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها وظیفه دارند که برای جذب استادان برجسته از نظر علم، تقوا و تعهد اقدامات مؤثری انجام دهند.


در این شماره به مؤلفه‌های دیگر اساتید از عناصر سیاست‌های اجرایی اسلامی‌شدن می‌پردازیم.


جذب و گزينش اساتید دروس معارف اسلامی باید براساس توانايی‌ها و شايستگی‌های بالای علمی، معنوی و اخلاقی صورت بگیرد.


از جمله سیاست‌های اجرایی که مسئولان باید برای جذب اساتید معارف اسلامی به آن اهتمام داشته باشند می‌توان به شناسايی و حمايت از استادان و مدرسان برجسته دروس معارف اسلامی و تلاش برای تقويت آگاهی‌های استادان و مدرسان دروس معارف اسلامی در مورد فضای فرهنگی سياسی دانشگاه‌ها و آشنايی آنان با اقتضائات دانشجويی اشاره کرد.


اساتید معارف اسلامی باید اطلاعات بالایی از فضای فرهنگی سیاسی دانشگاه‌ها داشته و با اقتضائات مختلف دانشجویی آشنا باشند. اگر استاد معارف از مسائل روز جامعه و دانشجویان باخبر نباشد، نمی‌تواند پاسخگوی سؤالات فرهنگی و اجتماعی دانشجویان باشد.


اساتید معارف اسلامی نقش مؤثری در اسلامی کردن دانشگاه‌ها دارند. این استادان در کلاس درس می‌توانند از طریق روش‌های مختلف به ترویج اسلام و ارتقای فضای فرهنگی دانشگاه بپردازند.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته