دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1398 - 20:19
حسینیان مطرح کرد:

رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در تربیت پژوهشگر

قائم‌مقام باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت:‌ رویکرد این دانشگاه در تربیت پژوهشگر ایجاد هیاهو نیست و به‌صورت بنیادی سرمایه‌گذاری می‌کند.
کد خبر : 379010
photo5942943653771194135.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، مهدی حسینیان ظهر امروز در نخستین اجلاس رؤسای باشگاه‌های پژوهشگران واحدهای دانشگاهی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان 21 سال پیش تأسیس شده و اکنون با بیش از 80هزار نفر عضو پژوهشگر و نخبه و 400 دفتر واحد دانشگاهی در دهه سوم خود قرار دارد و باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان 10 سال زودتر از بنیاد نخبگان حرکت کرده است.


وی افزود: بالای 16 درصد از تولیدات علمی دانشگاه آزاد اسلامی را باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان تأمین کرده است و سعی داریم با برنامه‌ریزی در افق 1404 ایران، این دانشگاه را به‌عنوان انتخاب نخست دانشجویان و دانشگاهیان در سطح کشور برگزیده شود.


قائم‌مقام باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی درباره دو برنامه‌ تربیت پژوهشگر و مدیر گفت: برای تربیت پژوهشگر باید دانشجویانی که وارد دانشگاه می‌شوند در هرم  باشگاه پژوهشگران و جوان و نخبه قرار بگیرند تا در چند سال بعد تبدیل به محقق شوند.


حسینیان با بیان نقش دو بال پژوهشی و آموزشی تربیت پژوهشگر تصریح کرد: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در تربیت پژوهشگر ایجاد هیاهو در رسانه‌ها نیست؛ چراکه با خرد جمعی در دانشگاه آزاد اسلامی به این نتیجه رسیده‌ایم که باید به‌صورت بنیادی در این مسیر سرمایه‌گذاری شود.


وی درباره رویکرد آموزش در تربیت پژوهشگر اظهار کرد: در این بخش باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در بحث آموزش‌های رسمی دانشگاه ورود پیدا نخواهد کرد.


قائم‌مقام باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این باشگاه در توانمند کردن دانشجویان در بحث‌های آموزشی و تدریس موضوعات غیررسمی که در دانشگاه به آنان آموزش داده نمی‌شود، ورود پیدا می‌کند.


قائم‌مقام باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در قدم نخست باید مدیران خود را رشد دهیم تا به بالندگی برسند و در قدم دوم این مدیران بالنده شده در دانشگاه آزاد بتوانند در عرصه مدیریت دانشگاهی و کشوری وارد شوند.


وی در پایان ابراز امیدواری کرد که باشگاه پژوهشگران نخبه و جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با افزایش فعالیت‌های خود در سطح کشور مطرح شود.


انتهای پیام/4122/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته