دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وزیر صنعت: باید با واردات بی‌رویه کالا به کشور مقابله کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: درصورتی که بخواهیم از تولیدکننده ایرانی حمایت کنیم، مردم باید از کالای ساخت داخل استفاده کنند.
کد خبر : 36973

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از شاتا، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه بازدید از سه نمایشگاه نساجی، پوشاک و فرش ماشینی که در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران، افزود: برای حمایت از تولید داخلی باید با واردات بی‌رویه کالا به کشور مقابله کنیم.


وی ادامه داد: این امر با تعامل و همکاری اتحادیه‌ها، تولیدکنندگان و واردکنندگانی که از مبادی قانونی کالا به کشور وارد می‌کنند، امکان‌پذیر است.


به گفته نعمت‌زاده، متاسفانه در سال‌های گذشته به تولید داخلی کم‌لطفی شده است که باید این موضوع سریع‌تر جبران شود.


وی با اشاره به اینکه دولت برنامه‌ای از بودجه عمومی برای توسعه صنعت نساجی ندارد، گفت: صنایع پوشاک از جمله صنایع ضروری در کشور است و در صورتی که بخش خصوصی مورد حمایت قرار گیرد، می‌تواند سرمایه گذاری بیشتری در تولید این نوع کالا انجام دهد. همچنین با افزایش سرمایه‌گذاری‌های خارجی در ماه‌ها و سال‌های آتی می‌توان صنعت نساجی را در کشور رونق داد.


وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه هرچه وضعیت زندگی مردم ارتقا یابد تمایل برای سرمایه‌گذاری در این صنعت افزایش می‌یابد، یادآور شد: بی‌تردید با فعال شدن سرمایه‌گذاری‌های خارجی، صنعت نساجی در کشور رونق بیشتری خواهد گرفت.


حل برخی از مشکلات صنعت فرش در اختیار ما نیست


نعمت‌زاده همچنین در دیدار با دست‌اندکاران صنعت فرش گفت: علاوه بر انجام اقدامات لازم برای توسعه بازار داخلی فرش و ایجاد انگیزه‌های لازم بر استفاده آن در آحاد مردم، می‌بایست به فراسوی مرز‌ها نیز توجه داشته باشیم و سهم خود را در صادرات فرش دستباف افزایش دهیم.


به گفته این مقام مسئول افزایش مشوق‌های صادراتی، برند سازی، انجام تبلیغات گسترده و تشکیل کارگروه‌های تخصصی می‌تواند علاوه بر بازار ۸۰ میلیون نفری داخلی کشور باعث افزایش سهم صادراتی فرش کشور باشند.


وی در توضیح تشکیل کارگروه‌های تخصصی در حوزه فرش افزود: یکی از کارگروه‌ها می‌تواند تدوین مقررات و آیین‌نامه‌ها و اصلاحات آن باشد که با تصویب مجلس شورای اسلامی و دولت، کار صادرات فرش را تسهیل و روان‌تر می‌کند. همچنین ایجاد کارگروه تبلیغات در رسانه‌های خارج از کشور با همکاری صاحب نظران می‌تواند برای این صنعت موثر باشد.


نعمت‌زاده همچنین بر ایجاد سایت تخصصی جهانی فرش بمنظور معرفی و عرضه تجارت الکترونیکی فرش تاکید کرد.


وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره مشکلات مطرح شده از سوی صادرکنندگان فرش تاکید کرد: بخشی از مشکلات از جمله افول اقتصاد برخی از کشور‌ها و بحران‌های جهانی از دسترس ما خارج است اما برخی از مشکلات در اختیار ماست که باید با همراهی هم در رفع آن‌ها بکوشیم.


وی با تاکید بر لزوم فعال شدن اتحادیه‌های صادراتی فرش گفت: درباره نمایشگاه‌های خارجی و تبلیغات، حاضر به همراهی هستیم و بخش خصوصی خود نیز باید مشارکت داشته باشد.


«من عاشق محمدم»


وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در جریان بازدید از هفتمین نمایشگاه بین‌المللی موکت و فرش از تابلو فرش «من عاشق محمدم» گفت: این تابلو فرش یک اثر بسیار زیبا، اخلاقی و آموزنده است.


وی تأکید کرد: توصیه می کنم تصویر و عکس این فرش از طریق رسانه‌ها به مردم نشان داده شود تا به آن افتخارکنند.





وی با اشاره به عبارت «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ» که در متن فرش کار شده است، تصریح کرد: اساس بعثت در این حدیث آمده که پایه آن اخلاق است.


نعمت‌زاده اظهار کرد: اخلاق از زمان حضرت آدم در کره زمین وجود داشته و حضرت محمد (ص) تکمیل کننده آن بوده است. ایشان همانطوری که خاتم الانبیاء هستند، خاتم اخلاق هم هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته