امیدی در کار و فعالیتهای رسانهای کشور وجود ندارد
به گزارش خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اکبر نصراللهی در اولین نشست علمی_تخصصی دانشکده ارتباطات و رسانه با موضوع «محورهای رسانهای بیانیه گام دوم و مسئولیت رسانهها» که عصر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: محورهای این بیانیه به دو بخش عام و خاص تقسیم میشود که با توجه به رویکرد ما محور خاص آن محور رسانهای است.
وی ادامه داد: اینکه رهبر معظم انقلاب در این بیانیه اظهار کردند که ما در محاصره رسانهای قرار گرفتیم به دلیل این است که کارها خوب انجام نشده و یا ما در انجام فعالیتها از لحاظ ساختاری به خوبی عمل نکردهایم.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به دو محور رسانهای مهم این بیانیه اشاره کرد و گفت: تفکیک امید صادق از کاذب و خروج از محاصره تبلیغاتی محورهایی است با توجه به این بیانیه میبایست در دستور کار رسانهها قرار گیرد.
رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی اذعان کرد: در کار و فعالیتهای رسانهای ما امیدی وجود ندارد و بیش از همه ارزش خبری برخورد دارای جذابیت است و این در حالی است که در فضای رسانهای امروز این امر اخلاقی و حرفهای نیست و میبایست به همه ارزشهای خبری توجه کرد.
نصراللهی ادامه داد: موضوع این نیست که بر اخبار منفی توجهی نداشته باشیم، بلکه مهم این است که در پرداختن به این موضوعات باید از طریق رجوع به کارشناسان راهکارهایی را برای مشکلات ارائه داد تا از ناامیدی مردم جلوگیری شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اشاره به مجدد فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امید راهحل و کلید همه مشکلات است، گفت: از رسانههای خودی این انتظار را داریم که رویکرد واقعنمایی را در پیش بگیرند.
وی در پایان توجه به روشهای نوین انتقال پیام و اطلاعات را از رویکردهای مهمی دانست که لزوم توجه رسانهها به آن احساس میشود و افزود: قرائت ۵۰ دقیقهای بیانیه رهبر معظم انقلاب در این خصوص نوعی ظلم به مردم و رهبری معظم بوده است.
انتهای پیام/۴۱۰۵/
انتهای پیام/