دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1394 - 08:37
رئیس شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد استان اردبیل تاکید کرد

ارائه طرح‌های برون‌دانشگاهی با کمک اعضای هیأت علمی

رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل بر ارائه طرح‌های برون دانشگاهی با کمک اعضای هیأت علمی و اجرایی شدن و سوددهی آن در واحدهای دانشگاهی تاکید کرد.
کد خبر : 35949

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر محمد ضعیفی‌زاده در چهارمین جلسه شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل به میزبانی واحد پارس‌آباد مغان افزود: فعالیت‌های پژوهشی ارکان اصلی و مهم سیستم آموزشی دانشگاه هستند و سرمایه‌گذاری در این حوزه موجب حرکت دانشگاه‌ها در راستای پژوهش‌محوری است.


وی با بیان اینکه تعهد و جدیت همکاران در سیستم دانشگاه یکی از عوامل موفقیت و پیشرفت در کار است، گفت: پیشرفت مجموعه دانشگاه و بقای آن به دست خود همکاران است و اگر مسئولان دلسوز و متعهد نباشند، دانشگاه و در نهایت خود همکاران دانشگاهی متضرر خواهند شد.


ضعیفی‌زاده با توجه به زودبازده بودن طرح‌های قابل اجرای برون‌دانشگاهی و سرمایه‌گذاری از سوی استادان و کمیته‌های تخصصی، اظهار کرد: شورای پژوهشی استان برای کاهش بروکراسی، چابک‌سازی سیستم اداری در امر پژوهش و همچنین صرفه‌جویی در هزینه‌ها نگاهی کاربردی و مبتنی بر خرد جمعی را باید در پیش روی خود قرار می‌دهد و ارائه کنندگان طرح‌ها به هیچ وجه نگران روند اجرایی تایید طرح‌های خود نباشند.


سرپرست واحد پارس‌آباد مغان هم با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه پژوهش خواستار تلاش و اهتمام بیشتر همکاران و استادان، بویژه اعضای هیأت علمی در این حوزه شد.


دکتر اکبر جعفری شاعرلر با بیان اینکه تحقیق و پژوهش به عنوان زیرمجموعه‌ای از نهاد علم و زیربنای توسعه در عصر فناوری و اطلاعات است، گفت: اساسا هر جامعه‌ای برای برنامه‌ریزی در سطح خرد وکلان و گذار موفقیت آمیز از اقتصاد صنعتی به اقتصاد دانایی‌محور، نیازمند برنامه‌ریزی، ساماندهی و مدیریت کارآمد و اثربخش امور پژوهشی است.


دکتر علی راهنمایی دبیر شورای تخصصی استان اردبیل نیز با توجه به ضروری بودن ارائه گزارش‌ها از سوی حوزه پژوهش برای جمع بندی داشته‌ها و تامین کاستی‌های واحدهای دانشگاهی گفت: عدم ارائه گزارش‌ها از سوی دفاتر پژوهشی به منزله عدم برنامه نیست بلکه به منزله عدم کارایی و عملکرد همکار حوزه پژوهش است.


راهنمایی با بیان اینکه سنجش دانشگاه‌ها امروزه بر اساس پژوهش‌محوری و فعالیت‌های پژوهشی آن دانشگاه است، گفت: حوزه آموزش یا دیگر حوزه‌ها بر اساس فعالیت‌های پژوهشی و علمی و فناوری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و تلاش همه حوزه‌ها تولید علم و دانش‌اندوزی نوین است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته