دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر کمپین خبر خوب:

بسیاری از اخبار فضای مجازی حال کاربران را خوب نمی‌کند

مدیرکمپین خبر خوب گفت: بسیاری از اخباری که از طرف کاربران در فضای مجازی مورد توجه قرار می‌گیرند حال آنها را خوب نمی‌کند.
کد خبر : 358637

به گزارش خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علیرضا جهانگرد در هم‌اندیشی تخصصی خبر خوب که عصر امروز در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار شد در خصوص لزوم توجه به اخبار خوب در جامعه اظهار کرد: یکی از مهمترین عادت‌های مردمان مؤثر این است که عامل باشند بدین معنی که در دایره نگرانی‌های اطراف، انرژی خود را صرف نفوذ خودشان کنند و به انجام آن چیزی بپردازند که توان آن را دارند.


وی یکی از مهمترین عادت‌های افراد که با ظهور شبکه‌های اجتماعی و به ویژه تلگرام مطرح شد را بازنشر پیام عنوان کرد و افزود: بسیاری از اخباری که در این خصوص به ما می‌رسد و آن را به دیگران منتقل می‌کنیم اطلاعاتی است که نقش چندانی بر زندگی روزمره ما ندارد و درباره آن نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و این موضوع حالم را خوب نمی‌کند.


مدیرعامل شرکت پالیز ادامه داد: بر اساس تحقیقاتی که در ارتباط با موضوع شادکامی مطرح است برای موفق و شاد بودن می‌بایست میزان هیجان مثبت و اخبار خوب نسبت به منفی سه به یک باشد.


مدیرکمپین خبر خوب در ادامه گفت: یکی از مواردی که ما مورد بررسی و پایش قرار دادیم میزان محبوبیت اخبار در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه تلگرام بود و بررسی‌های ما نشان داد بسیاری از اخباری که از طرف کاربران مورد توجه قرار می‌گیرند حال آنها را خوب نمی‌کند.


جهانگرد در ادامه یکی از علت‌های مهم توجه شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه تلگرام به انتشار اخبار بد را فیلترینگ تلگرام عنوان کرد و گفت: افرادی که در این محیط قصد داشتند اخبار خوب انتشار دهند پس از فیلتر آن از این محیط خارج شدند و جای آنها را افراد و رسانه‌های معاند گرفتند.


وی در پایان گفت: آنچه در انتشار اخبار بیش از همه مورد توجه است این است که در بحث اطلاع‌رسانی ما پروتکلی نداریم و در واقع توازن و بالانسی را میان اخبار مثبت و منفی در رسانه‌های خود مورد توجه قرار نمی‌دهیم.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته