دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 دی 1397 - 15:26
برای مصارف زیست پزشکی؛

محققان دانشگاه امیرکبیر الیاف پلی‌استر متخلخل تولید کردند

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به تولید الیاف پلی‌استر متخلخل در صنعت چرم مصنوعی و مصارف زیست پزشکی شدند.
کد خبر : 351591
امیرکبیر10000000.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ندا عزیزی‌ها مجری طرح «تولید الیاف پلی‌استر متخلخل به‌وسیله کلرید سدیم و بررسی خصوصیات آن» گفت: علت اصلی انتخاب تولید الیاف پلی‌استری جذب رطوبت بالا و هزینه پایین بود.


وی افزود: به‌طورکلی در تولید الیاف متخلخل در ایران ضعف وجود دارد ازاین‌رو با اجرای این طرح پژوهشی تا حد زیادی به اهداف موردنظر کمک کرد تا افزایش رنگ‌پذیری، افزایش جذب رطوبت، کاهش جلا را داشته باشیم.


دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به روش کار خود در این طرح گفت: نتیجه این تحقیق در صنعت نساجی، فیلتراسیون، چرم مصنوعی و مصارف زیست پزشکی، کامپوزیت‌سازی قابل‌استفاده است.


وی با بیان اینکه ادامه کار این پروژه به نیمه‌صنعتی شدن آن در ایران خواهد رسید، گفت: در حال حاضر الیاف متخلخل در برخی کشورهای دنیا تولیدشده است.


این محقق با اشاره به ویژگی‌های این پروژه گفت: افزایش جذب رطوبت و خشک شدن سریع پارچه، بهبود رنگ‌پذیری، کاهش پُرزدهی، کاهش جلا از ویژگی‌های این پروژه به شمار می‌رود. به گفته عزیزی‌ها، مزیت رقابتی طرح کاهش هزینه است.


اساتید راهنمای این پروژه محمدرضا محدث مجتهدی و سید احمد موسوی شوشتری اعضای هیئت‌علمی دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستند.


انتهای پیام/4118/4123/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته