دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آذر 1397 - 09:00
زمانی تأکید کرد:

خدمت به دانشجویان با ارائه اطلاعات صحیح توسط استادان

رئیس بسیج اساتید استان فارس گفت: باید با گفتمان‌سازی و ارائه اطلاعات صحیح به جوانان و دانشجویان خدمت کنیم تا احساس امیدواری پیدا شود.
کد خبر : 331067
IMG_1682.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شیراز، حسین زمانی عصر روز گذشته در نشست هم‌اندیشی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، خواستار بیان دستاوردهای انقلاب و پیشرفت‌های کشور شد و متذکر شد که چرا بسیاری از افراد این پیشرفت‌ها را نمی‌بینند و دستاوردها را به فراموشی می‌سپارند، به‌عنوان مثال در مسئله انتخابات اعم از مجلس و ریاست جمهوری در راستای ایجاد توقع و بالا بردن مطالبات اجتماعی و برای رأی آوردن، کل دستاوردها را نادیده می‌گیرند و به‌ نقد نظام می‌پردازند، به‌نحوی که کل نظام را ناکارآمد تلقی می‌کنند و این کاری درست و اخلاقی نیست.


وی افزود: استادان دانشگاه دستاوردهای کشور را به سمع و نظر دانشجویان برسانند و جوانان را نسبت به این امر مهم آگاه ساز‌ند و با گفتمان سازی و ارائه اطلاعات صحیح، خدمت بزرگی به جوانان و دانشجویان بکنیم تا احساس امیدواری پیدا شود و امید است برگزاری چنین جلساتی، منشأ خیر و برکت باشد.


غلامرضا صفرپور، عضو شورای تحلیل و بررسی سازمان بسیج اساتید فارس هم درباره رابطه ایران و آمریکا اظهار کرد: رویارویی با آمریکایی‌ها به ماهیت نظام برمی‌گردد؛ هدف اصلی آمریکا، مقابله با اسلام، انقلاب اسلامی و ارزش‌های نظام است وگرنه بحث‌های هسته‌ای و موشکی و ... بهانه‌ای بیش نیست.


صفرپور خاطرنشان کرد: نظام ما، نظامی بسیار کارآمد است و به‌عنوان مثال در جنگ برنده شدیم و آن‌هم به خاطر حاکم بودن روحیه بسیجی در جنگ با عراق و جهان خوران شرق و غرب بود و در بُعد سیاسی در کشور ما، مردم‌سالاری دینی حاکم است و با مقبولیت مردمی همراه است، به‌عنوان مثال تا به امروز 36 انتخابات را آزادانه برگزار کرده‌ایم و این هم دلیلی بر مردم‌سالاری دینی نظام است.


وی افزود: در بحث امنیتی هم اکنون ایران جزیره ثبات و آرامش است و قدرت نیروهای نظامی و امنیتی ایران بر کسی پوشیده نیست و شکل‌گیری بسیج مستضعفین در همه کشورهای منطقه در حال شکل‌گیری است و به‌طور کلی بحث موشکی و حضور در خلیج‌فارس هم نشان از عزت ایران دارد.


عضو شورای تحلیل و بررسی سازمان بسیج اساتید فارس از استادان خواست تا روح امید را در جوانان زنده کنند و جوانان را نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی آگاه سازند تا روزبه‌روز جایگاه رهبری تحکیم یابد.


مجتبی حاجی‌زاده از مدرسان واحد شیراز بر شکل‌گیری گفتمان‌سازی در دانشگاه‌ها تأکید کرد و خواستار توجه جدی مسئولان دانشگاه به این مهم شد.


حسین پوراحمدی، از استادان گروه معارف هم در سخنانی یکی از چالش‌های کشور را بیکاری جوانان و تبعیض در بین آحاد جامعه دانست که می‌تواند خطرناک باشد و باید نسبت به این امر چاره‌اندیشی منطقی صورت گیرد.


مصطفی تجرد از دیگر مدرسان واحد شیراز هم مسائل عمده و چالش اصلی در کشور را کتاب‌های علوم انسانی غربی در دانشگاه‌ها دانست و بیان کرد: باید تلاش کنیم علوم انسانی اسلامی را ترویج و تولید علم را آغاز کنیم  زیرا با  تفکرات غربی نمی‌توان انقلاب را ادامه و ارزش‌ها را حفظ کرد.


عبدالحمید فرزانه، دبیر هم‌اندیشی استادان دانشگاه‌های استان فارس، بر اهمیت جلسات هم‌اندیشی و تأثیرگذاری نظر و پیشنهادهای استادان شرکت‌کننده در مورد موضوعات تأکید کرد و از حاضران خواست به شفافیت، دیدگاه‌های خود را در مورد دستاوردها و چالش‌های پیش  روی انقلاب اسلامی بیان کنند.


به گزارش آنا، این نشست با پرسش و پاسخ بین استادان به کار خود خاتمه داد.


انتهای پیام/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته