دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1397 - 13:27
قربانی تأکید کرد:

تلاش برای امیدآفرینی و تقویت هویت ملی

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پاسداری از هویت ملی و اجتماعی کشور وظیفه همگانی است و باید در امیدآفرینی و تقویت هویت ملی کوشا باشیم.
کد خبر : 329370
photo_2018-11-27_01-27-15.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، محمد قربانی که ظهر امروز به‌عنوان سخنران ویژه در مراسم گرامیداشت هفته وحدت در جمع دانشجویان بوشهری حضور یافته بود با تأکید بر فعالیت بیش از 6 هزار و 800 اندیشکده در جهان اظهار کرد: اندیشکده‌ها، سناریو و کارکردهای متفاوتی نسبت به دانشگاه دارند.


وی با بیان اینکه که بیشتر اندیشکده‌ها در غرب و آمریکا تشکیل شده‌اند، ادامه داد: در ایران هم حدود 70 اندیشکده فعال وجود دارد که در حوزه های مختلفی چون سیاسی، اقتصادی، امنیتی فعال هستند.


قربانی یک از فعالیت‌های علمی خود را رصدکردن اندیشکده‌های معتبر جهان و به‌ویژه آن دسته که در خصوص ایران فعالیت می‌کنند، معرفی و اظهار کرد: این اندیشکده‌ها سناریوهای گسترده‌ای را دنبال می‌کنند که مهمترین آن، تغییر هویت فردی، جمعی، فرهنگی و اجتماعی ایران است.


مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه دشمنان ایران اسلامی با سرمایه‌گذاری‌های بسیار از طریق شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های ارتباط جمعی، فضای مجازی به‌دنبال دستیابی به اهداف خود هستند، تصریح کرد: اغلب نتایج و تفسیرهای اندیشکده های غربی، به دنبال تضعیف هویت ملی ایران و اثبات ادعای پوچ ناکارآمدی و عقب ماندگی صنعتی و علمی ایران و ایجاد یاس و ناامیدی است.


قربانی با بیان اینکه برای نتیجه‌گیری باید به محافل و سایت‌های معتبر مراجعه و به دنبال حقایق بود، اظهار کرد: نباید ساده‌اندیش و زودباور بود؛ زیرا یک مقایسه ساده از وضعیت کنونی با بهترین روزهای دوران رژیم قبل بیانگر پیشرفت چشمگیر ایران اسلامی است.


وی از پیشروبودن ایران در زمینه رشد تولیدات علمی متکی بر آمارها خبر داد و افزود: سال 57 در ایران حدود 157 هزار دانشجو و قریب به 2 هزار هیأت علمی مشغول به فعالیت بودند که آمار امروز نشان می‌دهد بیش از 4 میلیون دانشجو و 100 هزار استاد در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل و تدریس هستند.


مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامیبا تأکید بر اینکه دو درصد تولید علم دنیا به ایران اختصاص دارد، گفت:  به لحاظ تولید علم، پانزدهمین کشور علمی جهان هستیم که نشان دهنده رشد چند برابری هستیم و این در حالی است که این عدد در زمان طاغوت یک هزارم بوده است.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته