دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1397 - 16:01
طی نامه‌ای درخواست شد؛

عملکرد سازمان ثبت در حوزه حقوق مالکیت در بوته نقد دانشجویان

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در نامه‌ای به رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک خواستار حضور وی در این دانشگاه و ارائه توضیح در حوزه حقوق مالکیت شد.
کد خبر : 328558

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در نامه‌ای به احمد تویسرکانی از وی برای حضور در دانشگاه و تبیین عملکرد سازمان ثبت و قوه قضاییه در حوزه حقوق مالکیت دعوت کرد.


در ابتدای این نامه آمده است:‌ به‌رغم گذشت بیش از 80 سال از تصویب قانون ثبت در ایران، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به‌عنوان متولی اجرای این قانون هنوز نتوانسته است حقوق مالکیت راجع به اموال غیرمنقول را به‌عنوان زیرساخت توسعه پایدار حقوقی و اقتصادی در کشور تثبیت کند. تا جایی که به اذعان مسئولان سازمان ثبت قریب به یک سوم دعاوی حقوقی و کیفری در قوه قضاییه، مربوط به دعاوی مالکیت اموال غیرمنقول است.


در ادامه عنوان شده است: از طرف دیگر مع‌الاسف کشور ما در زیرشاخه «صیانت از مالکیت فیزیکی» از «شاخص بین‌المللی حقوق مالکیت» (IPRI) رتبه 92 را از بین 127 کشور کسب نموده است. این در حالی است که پنج کشور اول منطقه رتبه‌های زیر 30 را در جهان دارند. این رتبه حکایت از وضعیت متزلزل حقوق مالکیت در کشور ما در مقایسه با کشورهای موضوع چشم‌انداز 20 ساله دارد.


در بخش دیگری از این نامه آورده شده است: وضعیت متزلزل حقوق مالکیت در ایران به یکی از موانع جدی توسعه و پیشرفت اقتصادی تبدیل شده است و بسیاری از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به همین دلیل ایران را برای سرمایه‌گذاری انتخاب نمی‌کنند.


در پایان آمده است: با این مقدمه و بنابر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حضور مسئولان در دانشگاه‌ها، از حضرت‌عالی دعوت می‌شود به‌عنوان متولی اصلی حقوق مالکیت کشور، در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی حضور یافته و پاسخگوی سؤالات دانشجویان در مورد عملکرد سازمان ثبت و قوه قضاییه در حوزه حقوق مالکیت باشید. 


انتهای پیام/4007/ 4107/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته