دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1397 - 20:18
هاشم اسکندری:

برای کسب میزبانی مسابقات جهانی بیلیارد تلاش می‌کنیم

رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس گفت: در تلاشیم که بتوانیم میزبانی جهانی را کسب کنیم و قول‌هایی داده شده است.
کد خبر : 327880
اسنوکر2.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، هاشم اسکندری رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس در نشست خبری المپیاد استعدادهای برتر اسنوکر گفت: مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزش اسنوکر به طور حتم می‌تواند در بعد ورزشی و قهرمانی‌ کمک شایانی به ما کند و این رویدادها باعث می‌شود که فدراسیون و بازیکنان تلاش بیشتری کنند و راه دستیابی به قهرمانی و کشف استعدادیابی در کل کشور راحت‌تر باشد. فرصت خوبی است که فدراسیون بتواند به نحو احسن به کشف استعدادها کمک کند.


وی افزود: استعدادهای خیلی خوبی در استان‌های ما وجود دارد که این فرصت‌ها موجب می‌شود استعدادها را بهتر بشناسیم و روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم. این فرصت می‌تواند بسیار جامع باشد تا بتواند در آینده کمکی به حضور این جوانان در عرصه‌های بین‌المللی باشد. همانطور که می‌دانید، توانستیم بیش از 90 مدال برای کشور به ارمغان بیاوریم و طراحی جامع و کاملی در فدراسیون داشته باشیم. کل کشور به منطقه تقسیم شدند و در این پنج منطقه، بحث استعدادیابی اولویت ماست. و کمیته‌های استعدادیابی در تمام استان‌ها فعال است. خوشبختانه 26 استان در المپیاد حضور دارند. پیش‌بینی ما 31 استان بود ولی بنابر دلایلی برخی استان‌ها در این مقطع نتوانستند حضور داشته باشند. ان‌شاءالله در سال‌های آتی این اتفاق بیافتد. در استان قم نیز جدیداً دفترمان را تاسیس کردیم و مطمئن هستم آنجا هم استعدادهای خوبی خواهیم داشت تا بتونیم در عرصه قهرمانی بهره بیشتری بگیریم.


وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای کشف استعدادهای بهتر و بیشتر تنها از همین راه استفاده می‌کنید؟ گفت: بحث آکادمی در استان‌ها را تحت نظر داریم، خوشبختانه 22 استان ما آکادمی فعال دارند. ان‌شاء‌الله در سال آتی بتوانیم 31 استان را تحت پوشش قرار دهیم و در بحث تجهیز به آنها کمک کنیم چراکه برای تمرین و استعدادیابی به آکادمی نیاز داریم. با طراحی که در فدراسیون کردیم و کمکی که اسپانسر داشت، امیدواریم که در سال آتی 31 استان ما حضور داشته باشند. اینجا هیأت‌ها با دست‌های باز هم می‌توانند به ما کمک کنند.


اسکندری در پاسخ به این پرسش که در بحث هیأت‌های استانی، هیأت استان تهران چه فعالیت‌هایی داشته است؟‌اظهار کرد: حدود 9 سال است که در عرصه بیلیارد در خدمت شما هستم و با این مسائل آشنا هستم و غیرممکن است برخورد شخصی با کسی داشته باشم. با سرعتی که هم‌اکنون فدراسیون دارد، تغییراتی خوئاهیم داشت و به کمک دوستان نیاز دارم که در بحث قهرمانی بتوانند عصای دست ما باشند.


رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس در پاسخ به سؤالی درخصوص آکادمی‌های فعال گفت: خوشبختانه همه می‌دانیم برایب اینکه فدراسیون بتواند به نحو احسن فعالیت بکند، نیاز به آکادمی بزرگ دارد. بحث تجهیزات بولینگ بسیار گران‌قیمت است، بعد از گذشت 9 سال خوشبختانه توانستیم بولینگ مجموعه انقلاب را در اختیار بگیریم و به عنوان پایگاه قهرمانی بولینگ از آن استفاده کنیم و در چند ماه اخیر آنها را تعمیرات اساسی می‌کنیم تا قهرمانان رشته بولینگ بتوانند آنجا فعالیت کنند.


وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا در مورد اینکه آیا المپیادهای دیگری در سنین مختلف نیز در برنامه شما هست یا نه پاسخ داد: استانداردی که رشته ما در عرصه بین‌المللی دارد با رشته‌های مختلف فرق می‌کند. در رشته‌های بیلیاردی بیشتر فعالیت ما مربوط به سنین زیر 17 و زیر 21 سال است که این کار را قبلا انجام می‌دادیم برنامه‌ریزی‌هایی که همکاران عزیز من در بحث استعدادیابی دارند حدود چهار برنامه مدون مشخص شده به جز مسابقاتی که طراحی شده است، که در سراسر کشور انجام می‌شود. کمیته‌‌های استعدادیابی ما فعال شدند، پنج منطقه فعال برای رشته‌های مختلف در نظر گرفتیم که مدام مسابقات داخلی و منطقه‌ای آنها برگزار می‌شود تا به مرحله‌های بالاتر معرفی شود. این کار تقریبا از دو سه ماه قبل انجام شده و این فرصتی بود که ما شناخت بیشتری از بچه‌های زیر 21 سال و زیر 17 سال داشته باشیم. این کار خیلی خوب خوشبختانه محقق شد و این کارها نیز ادامه خواهد داشت.


وی در توضیح اینکه قبلاً مسابقاتی برای ستاره‌های سینمایی داشتید و این مسابقات با حضور هنرپیشه‌ها و ستارگان سینمایی برگزار می‌شد، گفت: هدف از مسابقات ستاره هنرمندان، ارتباط بهتر با ملت عزیز کشورمان بود تا این طریق بتوانیم بهتر رشته‌های ما معرفی شوند. خوشبختانه جام هنرمندان جامی است که می‌توان از آن به خوبی بهره گرفت و استعدادهای خوبی در بحث هنرمندان و ستارگان وجود دارد، متأسفانه گردهمایی این دوستان در یک روز، کار خیلی سختی است. خیلی از دوستان برنامه و ضبط دارند و با وجود ارتباطی که با آنها داریم به سختی می‌توانیم آنها را در یک روز جمع کنیم و مسابقات را برگزار کنیم. طی آخرین نشستی که با آقای مهران مدیری داشتیم، قرار شد مسابقات پراکنده برگزار شود تا در روزهای خاص مسابقات دونفره با کمک کمیته هنرمندان بیشتر فعال شود.


اسکندری در پاسخ به این سؤال که برنامه‌های شما برای توسعه رشته‌های این ورزش با توجه به مسأله گرانی وسایل چیست، اظهار کرد: یقین بدانید که فدراسیون موفق شده در رشته‌های مختلف حداقل قدمی بردارد و بیش از 90 مدال کسب کرده است.کمک و حرفه‌ای بودن بچه‌های ما اگر نبود نمی‌توانستیم این افتخارات را کسب کنیم. فدراسیون به تنهایی نمی‌تواند این کارها را انجام بدهد. با کمک هیأت‌ها به‌خصوص هیأت استان تهران و همچنین استان‌های اطراف که خیلی فعال هستند، مطمئناً در سال‌های آتی به‌خصوص در عرصه قهرمانی بهتر خواهیم درخشید، خیلی دقت می‌کنیم تا مسئول هیأت‌ها مسئولینی باشند که با عشق و علاقه به مسائل ورود پیدا کنند.


وی ادامه داد: نیاز زیادی به برخی مسائل مالی که به مسائل تجاری مربوط می‌شود نیز خوشبختانه بیش از 80 درصد از مسئولان هیات‌های ما با تحصیلات عالی توانستند در این عرصه‌ها به ما کمک بکنند. در بحث همگانی شدن نیز خیلی تلاش می‌کنیم تا آکادمی‌های 31 استان فعال باشند و درهای آنها برای عموم باز شود و در خیلی از بخش‌ها ما به‌طور رایگان خدمات می‌دهیم تا همه بهره‌مند شوند. در رابطه با پارک‌ها امکانی که دستگاه‌ها در پارک‌ها قرار بگیرند، تقریبا وجود ندارد چراکه لاین‌های دستگاه بولینگ قبلا 250 میلیون تومان بود که این مسأله مربوط قبل از گرانی ارز بود و در حال حاضر به مبلغ حدود یک میلیارد تومان رسیده و این توجیه اقتصادی ندارد. ان‌شاء‌الله اکادمی بولینگ انقلاب می‌تواند مرکزی باشد که در فرصت‌های طراحی شده به بخش‌های مختلف کمک کرده و استفاده برساند تا بتوانیم به طور رایگان در عرصه بولینگ خدمات برسانیم.



رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس در ارتباط با نشست‌هایی با برخی سازمان‌ها مانند صداوسیما گفت: حدود سه سال پیش نشست‌های زیادی را در صداوسیما و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم، فکر نمی‌کنم دیگر الان فیلمی ساخته شود که این اتفاق در آن بیافتد که افراد خاصی به بیلیارد بپردازند و بیشتر افرادی که در این رشته مشغول فعالیت کردن هستند، افراد تحصیلکرده‌ای هستند و در عرصه حرفه‌ای این رشته‌ها اگر حضور دارند، عمده شرکت‌کنندگان دکترا هستند و کمترین رشته ورزشی را داریم که در این سطح در آن مشغول به فعالیت هستند. بعید می‌دانم افرادی با نقش منفی با این رشته بیلیارد در تماس باشند.


اسکندری درخصوص اینکه بیشتر باشگاه‌ها دارای متراژهای غیراستاندارد و زیر 150 متر هستند و آیا اعتباراتی برای رسیدگی به این مشکل وجود دارد یا خیر، توضیح داد: با معضلی که پیش رو است، در بحث اجاره اماکن قرار شده که بتوانیم فرصت‌هایی را ایجاد کنیم که افراد بتوانند در اماکنی با متراژ کم مجموعه ورزشی بیلیارد داشته باشند.


وی درخصوص اینکه برخی از اعضای فدراسیون در دسترس نیستند، گفت: یقیناً اعضای هیأت رئیسه فدراسیون باید در دسترس باشند و عمده افراد که در جایگاه هیأت رئیسه فدراسیون قرار می‌گیرند افرادی هستند که از مسئولین رده بالای کشوری هستند و در تهران متمرکزند و مشکلی نداریم.


رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس درباره تلاش‌ها برای کسب میزبانی مسابقات جهانی گفت: در تلاشیم که بتوانیم میزبانی جهانی را کسب کنیم، قول‌هایی داده شده و نشستی نیز ان‌شاء‌الله ماه آینده در قطر برگزار خواهد شد و تلاش خود را می‌کنیم که میزبانی را کسب کنیم و برای اولین بار در ایران میزبان مسابقات جهانی باشیم. سه دوره میزبان مسابقات قهرمانی غرب آسیا بودیم که دو دوره آن در کیش بود و دوره آخر که چند ماهی از آن گذشته در شهر تبریز بود. ان‌شاء‌الله در تلاشیم که بتوانیم میزبانی قهرمانی جهان را در ایران در رشته بزرگسالان داشته باشیم و بین 40 تا 50 کشور برای میزبانی در تلاش‌ هستند و ما هم یکی از آنها هستیم. البته کسب میزبانی خیلی سخت است. ما در میزبانی در تبریز موفق بودیم و در میزبانی آخر درجه A را گرفتیم که بالاترین نمره میزبانی بود و امیدواریم که به امید خدا بتوانیم میزبانی را کسب کنیم.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته