دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1397 - 05:20

آینده زامبیا در دست دختران

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که آموزش دختران در زامبیا نه تنها باعث پیشرفت تحصیلی آنها می‌شود، بلکه باعث پیشرفت و بهبود زندگی اطرافیان نیز می‌شود.
کد خبر : 327146
large_ESdIapwezx9xVYlGzliihBA6LjLtOr9oPa-lpvlseN8.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وی‌فروم، زامبیا پیشرفت چشمگیری در بهبود بخش آموزش داشته است. براساس گزارش‌ها، اکثر کودکان زامبیایی به مدرسه ابتدایی می‌روند، تعداد دختران و پسران در مدارس ابتدایی با هم برابر شده و تکمیل دوره ابتدایی (از مقطع اول تا هفتم) نسبت به 15 سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است.


با این‌ حال کمتر از 60 درصد از کودکان پس از پایان سال هفتم دوره ابتدایی به سال اول دوره راهنمایی می‌روند. نسبت دخترانی که پس از سال هفتم ترک تحصیل می‌کنند تقریباً دو برابر نرخ پسران است. از دلایل رایج ترک تحصیل نیز می‌توان به عدم وجود حمایت مالی و حمایت والدین اشاره کرد.


نتایج مطالعات اخیر حاکی از آن است که آموزش به دختران علاوه‌بر پیشرفت شخصی، تأثیر موج‌واری روی بهبود زندگی اطرافیان آنها نیز دارد.


آمار ازدواج دختران نوجوان و بارداری در سن کم به‌طور ناامیدکننده‌ای در زامبیا بالاست. در کل 16 هزار دانش‌آموز دختر در سال 2014 به دلیل بارداری، ترک تحصیل کردند. زامبیا سیاستی درباره بازگشت دختران به تحصیل اتخاذ کرده است تا آنها را به ادامه تحصیل پس از زایمان تشویق کند. کمتر از 50 درصد از دختران پس از زایمان برای ادامه تحصیل به مدرسه بازمی‌گردند.


وقتی دختران در سن کم ازدواج می‌کنند، اغلب مجبور به ترک تحصیل در مقطع حساسی از توسعه آموزشی خود می‌شوند. تکمیل مقطع ابتدایی و ادامه تحصیل در مقطع راهنمایی، یک مقطع کلیدی برای کسب مهارت‌های زندگی و شغلی دختران محسوب می‌شود، این مهارت‌ها برای فرار از چرخه فقر حیاتی هستند.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته