دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1394 - 12:43

شکاف چشمگیر جنسیتی در میزان راهیابی به دانشگاه‌های انگلستان

طبق گزارشی که هفته گذشته در انگلستان منتشر شد، شکاف چشمگیری در میزان پذیرش دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه‌های این کشور مشاهده می‌شود. این گزارش حاکی از آن است که تنها یک چهارم دانشجویان هجده ساله که در دانشگاه‌های انگلستان پذیرش شده‌اند، پسر هستند.
کد خبر : 31482

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، بر اساس گزارش کمیسیون مستقل فیز (Fees) شکاف چشمگیری در میزان پذیرش دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه ها مشاهده شده است.


مری کورناک کوک مدیر اجرایی UCAS (مرکز گزینش دانشگاهی انگلستان) معتقد است که استعدادهای بالقوه پسران به نوعی در سیستم آموزشی مدارس سرکوب می‌شود. این گزارش نشان می‌دهد روش های آموزشی و تکنیک هایی که برای آماده سازی دانش آموزان برای رفتن به سظوح بالاتر به کار گرفته می‌شود بیشتر در راستای پرورش و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان دختر است و احتمالا پسران را به اندازه کافی برای ورود به دانشگاه ها آماده نمی کنند.


علی رغم اینکه میانگین نمره های پسران در دوره ی الف (‌A-Level ) اندکی کمتر از دختران است، تعداد زیادی از پسران از ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر انصراف می‌دهند.


طبق آماری که سیستم دانشگاهی در انگلستان منتشر کرده است، بیشتر از 80 هزار دانش آموز دختر اپلیکشن های UCAS را تکمیل کردند. این ارقام حاکی از وجود شکافی عمیق بین دو جنیست است.


این مرکز تاکید کرده است که در سال های اخیر سمینارهای مختلفی در جهت آگاهی دهی و متمایل ساختن مردان برای رفتن به سطوح بالاتر برگزار شده است و شکاف بین دو جنس در سال گذشته به کمترین حد خود در دو دهه ی اخیر رسیده است.


همچنین تحقیقات مشابهی در امریکا نشان می‌دهد افزایش شهریه دانشگاه ها و پاره ای مسایل اقتصادی، میل به ادامه تحصیلات آکادمیک در پسران را کمتر کرده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: پذیرش دانشجو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته