دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1397 - 11:19
مدعی دیروز، تواب امروز؛

اصلاح‌طلبانی که هزینه حمایت از دولت روحانی را نمی‌پردازند

حزب اتحاد ملت ایران یا همان منحله مشارکت سابق حمایت‌های زیادی از روحانی در انتخابات سال گذشته انجام داده، ولی امروز هزینه مشکلات دولت را پاسخگو نیست.
کد خبر : 326679
photo_2018-11-16_22-37-58.jpg

گروه سیاسی خبرگزاری آنا؛ حزب اتحاد ملت ایران اسلامی بعد از تندروی‌های سال 88 حزب مشارکت، برای تداوم خود در چهار سال گذشته شکل گرفت تا بتواند بقایای حزب منحله مشارکت را در فضای سیاسی خود پرورش دهد.


مراسم افتتاحیه چهارمین کنگره حزب اتحاد ملت در حالی برگزار شد که شاخص‌ترین افراد وابسته یا عضو این حزب در انتخابات اردیبهشت سال گذشته از روحانی حمایت کردند و دوگانه‌ای را برای مردم و جامعه پدید آوردند که اگر روحانی بر سر کار نیاید، جنگ در کشور قطعی خواهد بود.


این صحبت‌های نادرست درباره توهم و فوبیای جنگ در نزد و کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی کاملاً تقبیح شده است و ایشان درباره این موضوع می‌فرمایند: «از لحاظ محاسبات سیاسی احتمال وقوع جنگ نظامی وجود ندارد، ولی در عین حال، نیروهای مسلح باید با هوشیاری و با مدیریت کارآمد و چابک، توانایی‌های انسانی و تجهیزاتی خود را روز به روز ارتقا دهند».


در همین کنگره حزب، علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت درباره حمایت‌هایشان از روحانی در انتخابات سال گذشته می‌گوید: «اگر وارد چالش‌های سیاسی امروز کشور شویم، همین نسل جوان که تجربه سیاسی خود را با انتخابات سال ۹۲ و چه‌بسا ۹۶ آغاز کرده است، بسیار سرخورده و ناامید است. آن‌ها با مشارکت و رأی خود در انتخابات، دولتی را بر سرکار آورده‌اند که امید داشتند بتواند کشور را از سراشیبی سقوط نجات دهد و شرایط زندگی و امید به آینده را برای آن‌ها بهبود بخشد». 


وی در سخنانی توهین‌آمیز که نشان از تحلیل‌های نادرست این حزب و رهبران و تئوریسین‌های آن یعنی سعید حجاریان و عبدالله رمضان‌زاده و برخی دیگر از این افراد که در زمان‌های مختلف از ابتدای انقلاب تاکنون تندروی‌هایی داشته‌اند، دوباره به خطا رفته‌اند و باید توابین نام‌گذاری شوند که باز خطا می‌کنند و دوباره تندروی دارند.


شکوری‌راد در نگاهی به تحلیل‌های اشتباه مردم در رابطه با گله‌مندی از مسائل اقتصادی درباره برخی اغتشاشات دی 96 باز دچار عدم فهم دقیق شد و این‌گونه از موضوع اغتشاشات دی ماه سال گذشته برداشت کرد که: «ماجرای اعتراضات دی‌ماه سال گذشته و گسترش ناگهانی آن در سطح شهرهای مختلف، زوایای مبهم بسیاری دارد.»


تحلیل‌های نادرست این افراد از جامعه کنونی و عدم رضایت‌مندی مردم از مسائل اقتصادی به دلیل نبود رویکرد انقلابی در مسائل را باید به موضوع اغتشاشات سال 88 مرتبط دانست که این افراد بر ابطال انتخابات تأکید داشتند و کشور را به سمت پرتگاه جنگ داخلی کشاندند، ولی با تدابیر رهبری این خطر بزرگ از سر کشور دور شد.


توابین سازمان مجاهدین خلق (منافقین) که بعدها در سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران و بعد حزب مشارکت سر برآوردند، چگونه امروز از توابیت سال‌های گذشته خود دور شده و دوباره با تحلیل‌های نادرست به دنبال بروز مشکل جدید هستند؟!


از سوی دیگر چنان تحلیل‌های متناقضی از خود در حزب بازنشر می‌دهند که همه مردم را به شگفتی بازمی‌دارد. همین افراد در سال‌های گذشته و در زمان تحریم‌ها به دنبال مذاکره با طرف‌های غربی و دموکرات‌ها بودند، ولی با روی کار آمدن ترامپ جمهوری‌خواه رنگ خود را عوض کرده و سخنان دیگری می‌گویند که بازنشر آن‌ها برای بیشتر مردم جالب خواهد بود.


شکوری‌راد درباره تحریم‌ها می‌گوید: «این خیال خام است که ملت ایران بر اثر فشارها و تحریم‌های بیگانگان کمر خم می‌کنند و از آرمان‌های تاریخی خود و صلح و امنیت و تمامیت ارضی میهن دست خواهد شست».


سخن آخر درباره حزب اتحاد ملت یا مشارکتی‌های سابق در این است که افراد این حزب درصدد هستند تا در مسیر قدرت باقی‌مانده و از طرفی تمام اشتباهات جریان اصلاحات را بر گردن دیگر نهادها انداخته و مشکلاتی که با مذاکره برای کشور ایجاد شد را نادیده بگیرند. این یعنی تواب چرخشی در مسیر سیاست!


انتهای پیام/4082/4071/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته