دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1397 - 18:34
نماینده حماس در تهران:

مقاومت، گزینه نهایی فلسطین است/ 3 سناریو پیش روی نتانیاهو

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران گفت: اگر بخواهیم میان دو سرفصل مقاومت و حل‌وفصل یکی را انتخاب کنیم، مقاومت گزینه ما خواهد بود.
کد خبر : 326162

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا: پس از آنکه «آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هفته گذشته استعفای خود را از کابینه نتانیاهو اعلام کرد. کابینه رژیم صهیونیستی امروز نتوانست ائتلافی میان میان نخست‌وزیر و وزیر آموزش ایجاد کند و در نهایت فروپاشید.


اقدام «لیبرمن» ابهامات زیادی را درباره دلیل استعفا به‌وجود آورد. منابع صهیونیستی گزارش کردند «لیبرمن» مخالف برقراری آتش‌بس با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بود. شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی به‌نقل‌ از یک وزیر ارشد کابینه صهیونیستی گزارش کرد که یک هفته‌ای است «لیبرمن» با «نتانیاهو»‌ درباره شیوه تعامل با نوار غزه اختلاف نظر دارد.


به‌گفته این وزیر صهیونیست که نامش فاش نشده، «لیبرمن» از میان گزینه‌های موجود پایان حیات سیاسی خود را انتخاب کرده است.


به گزارش آنا، این استعفا درحالی‌است که کابینه رژیم صهیونیستی هفته گذشته به‌دنبال پرتاب بیش‌از ۴۰۰ موشک مقاومت فلسطینی به‌سوی سرزمین‌های اشغالی آتش‌بس اعلام کرد و «لیبرمن» به‌شدت با این اقدام کابینه نتانیاهو مخالفت کرد.


«خالد القدومی»، نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران در گفتگو با خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا گفت: «کابینه رژیم صهیونیستی بعد از استعفای ليبرمن اوضاع شکننده‌ای داشت. از 1996 تاکنون هیچ دولتی در رژیم صهیونیستی نتوانسته مدت چهار سال قانونی خود را تمام کند و هربار مجبور شده است انتخابات پیش از موعد برگزار کند. امروز بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نتوانست از سناریوهای متعددی که فراروی خود داشت استفاده کند و کابینه‌اش به احتمال زیاد همچون دوره‌های گذشته فرو می‌پاشد».


وی درباره سناریوهای پیش‌روی رژیم صهیونیستی گفت: «نتانیاهو سه سناریو پیش‌روی خود داشت؛ نخست اینکه وزارت جنگ را در کنترل خود بگیرد. دوم اینکه نفتالی بنت را که تنها 10 کرسی در کنيست (مجلس رژیم صهیونیستی) در اختیار دارد به وزارت جنگ ببرد که در این‌صورت نتانیاهو از وی باج خواهد گرفت. سومین راه این بود که نتانیاهو به انتخابات پیش از موعد تن دهد. در هر‌صورت مقاومت توانست در جبهه اصلی پیروز شود و به دشمن اجازه نداد قواعد درگیری میدانی را تغییر دهد. به‌عنوان نمونه دشمن می‌خواست در مسیر راهپیمایی بازگشت به مقاومت ضربه بزند، ولی مقاومت این اجازه را به آنها نداد. صهیونیست‌ها این خیال را در سر می‌پروراندند که ما 300 متر از خط مرزی عقب‌نشینی کنیم و برای تحقق آن دو کودک فلسطینی را شهید کردند، ولی مقاومت یک نظامی آنها را به هلاکت رساند و ارتش رژیم اشغالگر مجبور شد 700 متر از نوار مرزی عقب‌نشینی کند».


نماینده حماس در تهران تصریح کرد: «اینکه مقاومت به دشمن اجازه ندهد قواعد درگیری را تغییر دهد، بسیار حائز اهمیت است. مقاومت فلسطین موفق شد زمام امور را در سرزمین‌های اشغالی در دست بگیرد و نظریه شکست‌ناپذیری صهیونیست‌ها را باطل کند. شدت موشک‌های صهیونیست‌ها باعث نشد تا مقاومت ملت فلسطین بشکند، زیرا این مردم واهمه‌ای ندارند و آماده‌اند حتی در زمان برقراری آتش‌بس مقابل هرگونه تهاجم بایستند».


وی تأکید کرد: «رژیم صهیونیستی باید این واقعیت را در نظر بگیرد که ملت فلسطین آموخته است حتی به سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای بین‌المللی تکیه نکند. این سازمان‌ها نشان داده‌اند کر، کور و لال هستند و به‌سود منافع دشمن کار می‌کنند. پیام آشکار ما این است که در اوضاع سخت نیز می‌توانیم حق خود را بگیریم و محاصره را بشکنیم. خط مرزی به‌ناحق ایجاد شده و عبور از آن حق ماست، ما محاصره را درهم می‌شکنیم و نتانیاهو و لیبرمن و همه دنیا خواهند دید ملت فلسطین چگونه به سرزمین خود بازخواهند گشت».


خالد القدومی در پاسخ به این سؤال که آیا رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره توانایی‌های نظامی خود غلو نمی‌کنند، گفت: «این یک واقعیت است که آنها نیروی بزرگی در اختیار دارند و توان نظامی دشمن بسیار زیاد است و ما نباید آن را دست‌کم بگیریم. البته این، یک نیروی ظالمانه و جنایتکارانه است و آنها به‌هیچ ارزش اخلاقی پایبند نیستند. آنها در 2007 با فسفر سفید به نقاطی حمله کردند و حتی در 2017 با سلاح ممنوعه عملیاتی انجام دادند. باوجوداین، آنها می‌دانند که یک مغز متفکر و اتاق عملیاتی قوی در طرف مقابل‌شان حضور دارد. رزمندگان ما ثابت کرده‌اند می‌توانند هیبت گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را که میلیاردها دلار برای آنها هزینه برجای گذاشته است، از بین ببرند».


وی درباره سازوکار حملات مقاومت فلسطین به سرزمین اشغالی تأکید کرد: «مقاومت برای ناکارآمد کردن گنبد آهنین ابتدا موشک‌هایی با قدرت و بُرد پایین پرتاب می‌کند و بعد که توان گنبد آهنین سست شد، موشک‌های قدرتمند و هوشمند خود را به‌سوی سرزمین اشغالی پرتاب می‌کند. منبع این فناوری بزرگ، ایمان صاحبانش به حق خود است. ملت فلسطین می‌داند که صاحب حق است ولی صهیونیست‌ها تا 100 سال دیگر هم (البته امیدواریم تا 100 سال دیگر وجود نداشته باشند) این ترس را همراه خود دارند و همواره نگرانند جایی که غصب کرده‌اند، روزی بازپس گرفته شود».


قدومی گفت: «انگیزه اصلی ما حقی است که در سرزمین‌های اشغالی داریم؛ گرچه دولت‌هایی به سود منافع رژیم صهیونیستی کار می‌کنند. ترامپ برای انتقال سفارتخانه واشنگتن از تل‌آویو به قدس اشغالی فضاسازی زیادی انجام داد، ولی تنها 9 کشور حمایت کردند و این تصمیم یک‌جانبه با انزوا مواجه شد».


وی افزود: «اینکه در فلان نقطه از اروپا برای مظلومیت فلسطین تجمعی برگزار می‌شود، موفقیت فلسطین و نوعی شکست برای صهیونیست‌هاست. آنچه باعث می‌شود پیروزی ما به تأخیر بیفتد این است که ما به‌عنوان یک ملت، متحد نیستیم اما در فلسطین همچنان به نبرد خودمان ادامه می‌دهیم تا این رژیم اشغالگر را از بین ببریم».


وی درباره موضوع معامله قرن گفت: «ثابت شده است فلسطینیان هستند که می‌توانند تعیین‌کننده هر توافقی باشند. اگر فلسطین به معامله قرن نه بگوید، قطعاً نه خواهد بود و اگر آری بگوید، متأسفانه آری خواهد بود. فلسطینیان امروز باوجود امکانات بسیار کم به جهان اعلام کرده‌اند می‌توانند قدرت چهارمین ارتش جهان را درهم بشکنند. قدس و سرزمین فلسطین از نهر تا بحر برای ماست، بنابراین معامله قرن معنایی ندارد. فلسطین موضوع توافق 1967 و راه‌حل دو دولتی را قبول ندارد. یک توافق داخلی وجود دارد و آن این است که اگر بخواهیم میان دو سرفصل مقاومت و حل‌وفصل یکی را انتخاب کنیم، قطعاً انتخاب ما مقاومت است، زیرا همگان متوجه این موضوع هستند که ما دستاوردهای زیادی داشتیم. یکی از آن دستاوردها این است که اکنون در نوار غزه غربی اسرائیلی وجود ندارد و همه از آنجا بیرون رانده شده‌اند.


انتهای پیام/4033/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته