دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1397 - 01:13
در مقاله‌ای بررسی شد؛

رابطه بین بازاریابی اسلامی و پیشرفت تولید ملی

مقاله تأثیر قیمت‌گذاری اخلاقی در رابطه بین بازاریابی اسلامی و پیشرفت تولید ملی توسط رجب اکبرزاده و صابر محبی نگارش شده و مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : 325710

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا, مقاله  تأثیر قیمت‌گذاری اخلاقی در رابطه بین بازاریابی اسلامی و پیشرفت تولید ملی توسط  رجب اکبرزاده و صابر محبی نگارش شده و مورد بررسی قرار گرفت.


ایجاد مکانیزم قیمت‌گذاری اخلاقی از طریق بازاریابی اسلامی، یکی از مهمترین بسترهای رشد و شکوفایی تولید ملی محسوب می‌شود.


هدف از این نوشتار بررسی تأثیر قیمت‌گذاری اخلاقی در رابطه بین بازاریابی اسلامی و رشد تولید ملی است.


این پژوهش از حیث هدف، کاربردی و از لحاظ خصوصیات موضوع، یک تحقیق توصیفی است.


در این تحقیق جهت جمع‌آوری اطلاعات از روش کتابخانه‌ای برای مفاهیم نظری و برای سایر موارد از روش میدانی با استفاده از تکنیک پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش، شامل 12 هزار و 205 واحد صنعتی فعال در 24 زمینه تولید ملی در استان تهران است که از بین آنها 374 واحد صنعتی به عنوان نمونه با استفاده از جدول مورگان برای یک دوره 6 ماهه اول سال 92 انتخاب شده‌اند.


روایی پرسشنامه توسط اساتید و خبرگان دانشگاهی مورد تأیید قرار گرفت و پایایی آن نیز با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ عدد 0,96 به‌دست آمد. با استفاده از نرم افزارهای Amos و SPSS و آزمون‌های کولموگروف-اسمیرنوف تک نمونه‌ای و آزمون همبستگی رتبه‌ای اسپیرمن، داده‌های تحقیق مورد تجزیه و تحلیل واقع شدند. نتایج به‌دست آمده از تحلیل داده‌ها نشان داد که بین بازاریابی اسلامی و قیمت گذاری اخلاقی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.


همچنین نتایج نشان داد که بین بازاریابی اسلامی و پیشرفت تولید ملی و نیز قیمت‌گذاری اخلاقی و پیشرفت تولید ملی رابطه مثبت و معنا داری وجود دارد.


در پایان مقاله، نتیجه نظری مهم و اصلی این مطلب عنوان شده است که اجرای کامل بازاریابی اسلامی می‌تواند با ایجاد مکانیزم قیمت‌گذاری اخلاقی، موجب پیشرفت تولید ملی و رشد و شکوفایی آن شود.


انتهای پیام/4102/4083/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب