دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آبان 1397 - 05:30
رقابت‌های جهانی کشتی؛

بوداپست در انتظار طلای فرنگی‌کاران

تیم ملی کشتی فرنگی در حالی در رقابت‌های جهانی پوداپست به میدان می‌رود که در دوره گذشته نایب قهرمان شدند و این دوره به دنبال نتیجه‌ای بهتر از گذشته هستند.
کد خبر : 320343

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، زنگ کشتی برای فرنگی‌‌کاران به صدا درآمد و بامداد روز گذشته شاگردان اشکانی برای مصاف با حریفان خود راهی مجارستان شدند. کشتی‌گیران در حالی به این رقابت‌ها اعزام شدند که چشم اهالی کشتی به آنها دوخته شده است تا بعد از ناکامی آزادکاران،حداقل آنها دستاوردی از رقابت‌های جهانی داشته باشند.


تیم کشتی آزاد با 10 نماینده، نمایش ضعیفی در مجارستان ارائه داد و تنها توانست به سه مدال برنز دست پیدا کند. حسن یزدانی نابغه کشتی آزاد در این مسابقه نتوانست از پس حریف امریکایی خود بربیاید و به مدال برنز رسید. در ادامه به بررسی نفرات اعزامی کشتی فرنگی اشاره می‌کنیم.


کشتی‌گیری که انگیزه را معنا کرد


مسلم نادری خادم از فرنگی‌کاران باتجربه تیم ملی ایران است. او 15 سال پیش با حضور بزرگانی چون حسن رنگرز و حمید سوریان در کشتی فرنگی نتوانست خودش را نشان دهد اما با تلاش و کوشش  توانست در انتخابی تیم ملی جواز حضور در مجارستان را به دست بیاورد و حالا این کشتی‌گیر تمام هدفش این است که به طلای جهان حمله کند و این مدال خوش‌رنگ را از آن خود کند.  او در  رقابت‌های جایزه بزرگ گرجستان پس از چند سال دوری به روی تشک رفت و مدال طلای آن رقابت‌ها را از آن خود کرد و اعتماد کادرفنی را به خود جلب کرد. او حالا در تلاش است که این اعتماد را تکمیل کند و به مدال خو‌ش‌رنگ طلای جهان برسد.


مسلم نادری خادم


مردانی به دنبال جبران ناکامی دوره قبل


مهرداد مردانی کشتی‌گیر وزن 60 کیلوگرم پس از کسب مدال برنز در بازی‌های آسیایی جاکارتا و همچنین پیروزی در انتخابی تیم ملی صاحب دوبنده تیم ملی کشتی فرنگی شد. این کشتی‌گیر در دوره گذشته رقابت‌های قهرمانی جهان تا مرحله یک‌چهارم نهایی پیش رفت اما در نهایت مغلوب حریف‌ کره‌ای خود شد و به دلیل ناکامی حریفش در مرحله نیمه‌نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفت.


مردانی


جای خالی مدال جهانی در کارنامه حاجی‌پور


محسن حاجی‌پور نماینده ایران در وزن 63 کیلوگرم است، او یکی از کشتی‌گیران باتجربه تیم ملی است اما در رقابت‌های جهانی موفق به کسب مدال نشده است. حاجی‌پور در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال برنز، در بازی‌های داخل سالن به مدال نقره، رقابت‌های ارتش‌های جهان به دو مدال نقره و طلا و  قهرمانی دانشگاه‌های جهان به دو مدال طلا رسیده است. او در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی ۲۰۱۵ جهان که در لاس وگاس آمریکا برگزار شد، کشتی‌گیر ذخیره ایران در وزن ۵۹ کیلوگرم بود اما پس از این رقابت‌ها، همراه با تیم به ایران بازنگشت و اخباری دربارهٔ پناهندگی او منتشر شد که البته این موضوع از سوی او تکذیب شد و بعد از چند روز به ایران بازگشت.


حاجی پور


گرایی؛ کشتی‌گیر جوان و جویای نام


محمدرضا گرایی پس از کسب مدال برنز در بازی‌های آسیایی اعتماد کادرفنی را به خود جلب کرد. او توانست در انتخابی تیم ملی پیروز شود و نامش را در لیست کشتی‌گیران اعزامی به جهانی قرار دهد. البته گرایی در انتخابی تیم ملی دچار حاشیه شد و زمانی که عبدولی با قادریان به شدت درگیر شده بود وارد چالش شد و به همین خاطر به کمیته انضباطی فراخوانده شد.


گرایی


محمدعلی گرایی؛ بخت اول ایران برای طلا


بعد از محمدرضا گرایی، برادرش محمدعلی کشتی‌گیر وزن 72 کیلوگرم از کشتی‌گیرانی باتجربه است که توانست دوبنده تیم ملی را برای رقابت‌های جهانی به دست بیاورد. گرایی در بازی‌های آسیایی جاکارتا صاحب گردن‌آویز طلا شد و در رقابت‌های جهانی دوره گذشته هم توانست به مدال برنز این رقابت‌ها دست پیدا کند. گرایی در اندیشه این است که مدال برنز دوره گذشته خود را به رنگ طلا دربیاورد. او در رقابت‌های قهرمانی جهان به دو مدال نقره و در جام باشگاه‌های جهان به دو مدال طلا رسیده است.


پشتام به دنبال جبران فرصت‌سوزی 


در وزن 77 کیلوگرم، پژمان پشتام نماینده ایران است. او نخستین حضورش را در رقابت‌های جهانی تجربه می‌کند و با توجه به اینکه در رقابت‌های قهرمانی آسیا به گفته خودش نتوانست از فرصتی که در اختیارش گذاشته‌اند استفاده کند و از کسب مدال بازماند، در این مسابقه تمام تلاشش را به کار می‌گیرد تا به مدال برسد.


پشتام


عبدولی؛ مرد پرحاشیه در جهانی به دنبال طلا


یکی از اوزان پرحاشیه انتخابی تیم ملی همین وزن 82 کیلوگرم بود.سعید عبدولی مرد پرحاشیه تیم ملی کشتی فرنگی در حالی دوبنده تیم ملی را صاحب شد که تیم ملی را به حاشیه برد. در این وزن علاوه بر سعید عبدولی، یوسف قادریان و کیوان رضایی نمایندگان این وزن بود. در روز انتخابی عبدولی پس از پیروزی بر قادریان از شورای فنی و کادرفنی خداحافظی کرد و از ادامه انتخابی سرباز می‌زند، بعد از حدود 40 دقیقه که احد پازاج با عبدولی صحبت‌ می‌کند او بالاخره راضی می‌شود رقابت‌های انتخابی را ادامه دهد اما همین در انتخابی دو کشتی‌گیر با هم درگیر می‌شوند و حواشی زیادی در سالن به وجود می‌آید. البته همانطور که گفته شد این درگیری تنها بین دو کشتی‌گیر نبود و براداران گرایی هم وارد این ماجرا شدند. عبدولی پیش از این در انتخابی تیم ملی با انصاری درگیر شده بود که همین موضوع باعث شد فدراسیون او را جریمه کند و 6ماه از میادین دور بود و به همین خاطر نتوانست در بازی‌های آسیایی حضور پیدا کند، هنوز مدت محرومیت عبدولی تمام نشده بود که فدراسیون کشتی این کشتی‌گیر را بخشید اما دوباره او در تیم ملی چالش به وجود آورد.


سعید عبدولی


نوری؛ در اندیشه تکرار طلای آسیا


نوری کشتی‌گیر ایران در وزن 87 کیلوگرم است، او در دوره گذشته در رقابت‌های جهانی به مدال برنز رسید و در بازی‌های آسیایی جاکارتا به مدال خوش‌رنگ طلا رسید. نوری کشتی‌گیر باتجربه و میدان دیده‌ای است، او  علاوه بر مدال‌ برنز جهانی و مدال طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا در رقابت‌های قهرمانی کشتی آسیا هم به دو مدال طلا رسیده است.


علیاری؛ باانگیزه و پرقدرت در مجارستان


مهدی علیاری کشتی‌گیر وزن 97 کیلوگرم و باتجربه تیم ملی است که سابقه حضور در رقابت‌های جهانی هم داشته است. علیاری در رقابت‌های بازی‌های آسیایی اینچئون به مدال طلا رسید. در رقابت‌های قهرمانی آسیا هم در دو دوره به دو مدال خوش‌رنگ طلا رسید. علیاری پس از دوره افت دوباره به روزهای اوج خود برگشته است و به دنبال این است که در جهانی بهترین عملکرد را داشته باشد. او پس از اینکه نتوانست در ترکیب تیم برای المپیک ریو قرار بگیرد دچار بی‌انگیزگی شد اما حالا دوباره با قدرت برگشته است تا بتواند در جهان نامش را در لیست مدال‌آوران قرار دهد.



رقابت دو نماینده ایران در سنگی‌وزن


آخرین نماینده ایران شهاب  قوره جیلیکشتی‌گیر سنگین‌وزن 130 کیلوگرم است،  در کارنامه مدال‌آوریش او تنها بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به چشم می‌خورد که موفق به کسب مدال برنز شده بود. در دوره گذشته در رقابت‌های جهانی قوره‌‌جیلی از کسب مدال بازماند و در جایگاه هشتم قرار گرفت. نکته قابل توجه در وزن 130 کیلوگرم، حضور صباح شریعتی، کشتی‌گیر ایرانی الاصل است، او در المپیک ریو موفق به کسب مدال برنز برای کشور آذربایجان شد و هم‌اکنون مدت‌هاست که برای این کشور به میدان می‌رود. با توجه به حضور نماینده ایران در این وزن و همچنین  قوره جیلی احتمال دارد این دو نفر در جهانی رودروی هم قرار بگیرند.


شهاب  قوره جیلیانتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته