دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1397 - 00:55
تلخند سیاسی سال؛

خون‌بازی سلبریتی‌ها با مردم

سلبریتی‌ها در اقدامات چند سال خود در موضوعات سیاسی به نوعی خون‌بازی با مردم رسیده‌اند و در جدیدترین اظهار نظرها خون 80 ملیون نفر را از فرزندان خود مهم‌تر می‌دانند.
کد خبر : 318286
162711 (1).jpg

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا-محمد علی حسن‌نیا- واژه سلبریتی اختراعی جدید برای دهه 90 ایران است. به افرادی که دارای محبوبیت فضای مجازی بوده و لزوماً میلیون‌ها کاربر و فالوور  مجازی دارند برای برخی از مردم به‌عنوان مرجعیت گفتاری و سیاسی تبدیل شده‌اند. این موضوع را می‌توان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 و 96 به‌صورت جدی دید. افرادی با رنگ و رخ هنرمند، بازیگر، فوتبالیست، خواننده و مجری برای برخی از مردم که کم هم نیستند، سیاست بازی می‌کنند.


در انتخابات سال 96 این موضوع به شکل بسیار پررنگی نمایان شد و بسیاری از بازیگران مشهور مانند, باران کوثری، اصغر فرهادی، امیر جعفری و حمید فرخ‌نژاد در این جرگه قرار می‌گیرند که لیدر جریان سلبیرتی‌های برای خط‌دهی سیاسی به مردم هستند.


فرخ‌نژاد یکی از افراد است که در انتخابات مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران به لیست امید رأی می‌دهد ولی بعدها به شدت از این دولت انتقاد می‌کند. موضوعی که مردم دغدغه‌مند در همان روزهای انتخابات به این نتیجه رسیده بودند. فرخ‌نژاد در روز رأی‌گیری سال 94 می‌گوید: مجلس یک رکن اساسی است و کم‌کم دوستانی که روزی‌شان در تحریم و تشنج است؛ باید کنار بروند و جایشان را به افرادی دارای تعقل بدهند و این موضوع انگیزه اصلی ما برای حضور در پای صندوق‌های رأی است.» این سلبریتی ادامه داد: «امیداورم انتخابات به گونه‌ای خواهد بود که آرای مردم حفظ شده و خدشه‌ای به اعتماد مردم وارد نخواهد شد.»


همین فرد در انتخابات سال 96 به‌همراه باران کوثری و امیر جعفری بیشترین حمایت را از روحانی انجام دادند و بدترین تهمت و افترا را به جناح مقابل وارد می‌کنند و لیدر سیاسی برای رأی آوری دولت دوازدهم می‌شوند. امیر جعفری از همین دسته افراد  است که در زمان بعد از برجام خواسته‌های معیشتی مردم را درخواست‌های مشتی رعیت می‌خواند! و آوردن هواپیما(که محقق هم نشد) و رفتن خودشان به فستیوال‌های جهانی را ملاک خوب کارنامه روحانی می‌شمارد! این موضوع با واکنش شدید مردم و کاربران فضای مجازی روبرو می‌شود. آخرین واکنش شدید مردم ایران به این دسته بازیگران صحبت‌های فرخ‌نژاد درباره مردم بود.


وی در قسمتی از گفتگوی جنجالی خود با یک شبکه نمایشی در پاسخ به صحبت‌های مجری درباره دستمزد 480 میلیونی‌اش برای بازی در فیلم سینمایی استرداد گفت: «من در ده هزار دلاری که هر ماه برای خانواده‌ام به آمریکا می‌فرستم مانده‌ام.» فرخ‌نژاد درباره حضور در فضای مجازی و حواشی آن با اشاره به تلفن همراه خود نیز بیان کرد: «ترجیح من این است که می‌خواهم 80 میلیون ایرانی نباشند اگر خم به چشم فرزندم بیاید! 80 میلیون ایرانی برایم مهم نیستند!»


این اظهارات و موضوع‌گیری‌ها در کنار فضای‌سازی توئیتری، اینستاگرامی و تلگرامی سلیبریتی‌ها در فضای مجازی را باید نشان تزلزل فکری و سیاسی آنها در قبال مردم دانست. از طرفی دیگر صحبت‌های رضا کیانیان در مراسم تشییع عزت‌الله انتظامی که تمام مشکلات را برعهده نظام و انقلاب اسلامی می‌اندازد در یک پازل قرار دارد. این افراد به این سوالات پاسخ نمی‌دهند که عاملیت آنها سبب مشکلات سیاسی شده است یا خیر؟ از طرفی دیگر  سلبریتیها از خون 80 میلیون که نمیگذرند و آن را برای رسیدن به مقاصد خود در شیشه می‌کنند. این افراد از مردم زلزله‌زده نیز برای خود پله‌ای برای شهرت درست می‌کنند و پول‌های مردم را در حساب‌های خود بلوکه کرده و تنها به گرفتن سلفی و عکس یادگاری و ساختن تیزرهای نمایشی برای خود بسنده می‌کنند. تلخند سیاسی امسال خون‌بازی سلبریتی‌ها با طعم سیاست است.


انتهای پیام/4082/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته