دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو گروه تاريخ و سيره پژوهشکده حج و زیارت:

حضرت رقیه (س) یک نماد برای کودکان اسیر کاروان حسینی است

عضو گروه تاریخ و سیره پژوهشکده حج و زیارت گفت: هیچ جای تردید نیست که حضرت رقیه (س) نمادی برای کودکان اسیر کاروان حسینی است.
کد خبر : 318273
5dd445.jpg

حجت‌الاسلام محمدسعید نجاتی در گفتگو با خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت رقیه (س) گفت: حضرت رقیه (س) در واقعه کربلا یک نماد است. در روایت داریم «إِنَّ اللَّهَ قَدْ شَاءَ أَنْ يَرَاهُنَّ سَبَايَا» مشيت خدا اين طور قرار گرفته كه حضرت رقیه (س) را اسير ببيند. 


وی افزود: خداوند متعال در آن نظامی که برای واقعه کربلا در عالم هستی دیده، غیر از نقش‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و مذهبی آن در طول تاریخ است و یک نقش فرازمانی دارد. در این جایگاه حضرت رقیه (س) به‌عنوان نماد کودکان و اسرای کاروان حسینی یک جایگاه ویژه است، به یقین هیچ گزاره تاریخی نمی‌تواند وجود حضرت رقیه (س) را انکار کند.


عضو گروه تاريخ و سيره پژوهشکده حج وزیارت تصریح کرد: هیچ تردیدی نیست که در آن مکان مقدس و حرم مطهر منسوب به حضرت رقیه (س) یکی از آل‌الله و دختران اهل‌بیت (ع) مدفون شده است و برکات، آثار فراوانی دارد، شاهد و گواه این مطلب آن است که آن محل و آن شخص مورد توجه خداوند متعال قرار دارد.


وی خاطر نشان کرد: این جزء واقعیات تاریخ است که امام حسین (ع) در کاروانشان با جمعی از اسرا و دختران و کودکان همراه بودند، اسیری بردن این کاروان زنان و دختران و کودکان مصیبت دیده جزء مسلمات تاریخی است؛ اسارت بردن کاروان حسینی یکی از وقایع تلخ تاریخ است که به وسیله قاتلان و جنایتکاران این حادثه رخ داد و دوران اسارت و خرابه‌نشینی در تاریخ به تلخی یاد شده است.


نجاتی تصریح کرد: هیچ جای تردید نیست که حضرت رقیه (س) یک نماد برای کودکان اسیر کاروان حسینی است که مظلومیت سیدالشهدا (ع) و حقانیت ایشان را نشان می‌دهد و این مطلب نه اینکه براساس یک روایت دینی، بلکه براساس یک روایت انسانی برای همه اثبات و نمایان است.


انتهای پیام/4072/خ


انتهای پیام/

برچسب ها: فرهنگ هنر ana Ananews آنا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته