دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل جمعیت خیرین مدرسه‌یار:

1000 شهرستان تحت پوشش خیرین مدرسه‌یار قرار می‌گیرد

مدیرعامل جمعیت خیرین مدرسه‌یار از تحت پوشش قرار گرفتن هزار شهرستان توسط این جمعیت خبر داد.
کد خبر : 317667
photo_۲۰۱۸-۱۰-۱۳_۱۶-۲۳-۴۵.jpg

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اولین همایش خیرین مدرسه‌یار به همت جمعیت خیرین مدرسه‌یار ظهر امروز در مدرسه اسلامی تزکیه با حضور فعالان این عرصه و معاون وزیر آموزش‌وپرورش برگزار شد.


انجمن خیرین مدرسه‌یار یک‌نهاد غیردولتی در ایران است که با هدف توسعه آموزش‌های اسلامی در مدرسه‌های موجود در مناطق محروم و حاشیه شهر بنانهاده شده است.


اولین همایش خیرین مدرسه‌یار با حضور برخی چهره‌های سرشناس از جمله محمد احسانی معاون وزیر آموزش‌وپرورش، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران، محمدحسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، علاءالدین میرمحمد صادقی نائب رئیس اتاق بازرگانی تهران، علیرضا افشار دبیر انجمن خیرین مدرسه‌یار و محمدرضا حافظی رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز ایران برگزار شد.


علیرضا عاقل‌زاده، مدیرعامل جمعیت خیرین مدرسه‌یار درباره برگزاری اولین همایش خیرین مدرسه‌یار، گفت: این همایش که با همت جمعیت خیرین مدرسه‌یار به‌منظور هم‌افزایی بین مدیران مدارس هدف، مدیران مدارس حامی، مسئولین آموزش‌وپرورش و خیرین برگزار شد.


وی افزود: این‌گونه برنامه‌ها و همایش‌ها سبب می‌شود که با یک هم‌افزایی بیشتر فعالیت‌ها دنبال شود؛ هم مدیران دولتی در این برنامه‌ها خیرین را می‌بینند و هم مدیران مدارس مسئولین آموزش‌وپرورش را می‌بینند و با تعامل در این برنامه‌ها می‌توانند اگر سؤالی یا مشکلی دارند برطرف کنند. این هم‌افزایی باعث می‌شود که ما بازتاب و نتیجه‌اش را در مدارس هدف ان‌شاءالله ببینیم.


مدیرعامل جمعیت خیرین مدرسه‌یار در پاسخ به این سؤال که درباره اقداماتی که جمعیت می‌خواهد ارائه کند مطالعاتی انجام‌شده است و این مطالعات تحت نظر کجا انجام‌شده است؟ تصریح کرد: بله، این مطالعات تقریباً حدود سه- چهار سال پیش پایه‌ریزی شد، با حضور نمایندگان آموزش‌وپرورش و مجموعه جمعیت خیرین مدرسه‌یار و تعدادی از کارشناس دور هم جمع شدند و حاصلش شد یک شیوه‌نامه‌ای که ما امروز در این همایش توزیع کردیم؛ این شیوه‌نامه قطعاً باید تجربه شود و بر‌اساس بازخوردی که می‌گیریم، در جهت بهتر شدنش بتوانیم اصلاحاتی در آن اعمال کنیم؛ ان‌شاءالله در سال آینده بتوانیم فعال‌تر، کاراتر و کیفی‌تر عمل کنیم.


عاقل‌زاده درباره اینکه در‌حال‌حاضر چند مدرسه را تحت پوشش قرار داده‌اید؟ توضیح داد: در‌حال‌‌حاضر حدود 21 مدرسه تحت پوشش فعالیت‌های آموزشی و پرورشی جمعیت خیرین مدرسه‌یار قرار دارد و تا انتهای سال قرار است به 70 مدرسه ارتقا پیدا بکند.


وی در پاسخ به اینکه برنامه‌های آموزشی جمعیت خیرین مدرسه‌یار فقط در شهرستان‌های استان تهران انجام‌شده است؟ گفت: بله، فعلاً فقط در شهرستان‌های استان تهران فعالیت‌های آموزشی و پرورشی جمعیت خیرین مدرسه‌یار انجام‌شده و در‌حال‌حاضر در شهرستان‌های پاکدشت، ورامین، قرچک، بهارستان، شهرری و حاشیه شهر در حال اجراست.


این فعال اجتماعی در پاسخ به این‌که چه نهادها و مجموعه‌هایی در‌حال‌حاضر از شما حمایت می‌کنند؟ تشریح کرد: جامعه خیرین مدرسه‌ساز با مسئولیت آقای حافظی، وزارت آموزش‌وپرورش و اداره کل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران از مجموعه جمعیت خیرین مدرسه‌یار حمایت می‌کنند.


وی ادامه داد: وقتی می‌گوییم خیّر یعنی مجموعه حقیقی و حقوقی را باهم می‌بینیم و این نیست که فقط یک شخص حقیقی باشد.


مدیرعامل جمعیت خیرین مدرسه‌یار افزود: با توجه به تدبیری که وزیر محترم آموزش‌وپرورش اندیشیدند و نماینده خودشان یعنی مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران را به‌عنوان نماینده وزیر و وزارتخانه به جمعیت خیرین مدرسه‌یار معرفی کردند سبب شد تا هم‌افزایی بیشتری شکل بگیرد و انصافاً اکثر اداره‌های شهرستان‌ها کمک و یاری می‌کنند.


عاقل‌زاده بابیان اینکه با توجه به مسائل اقتصادی، بحث جذب منابع مالی یکی از چالش‌های پیش‌روی جمعیت خیرین مدرسه‌یار است، گفت: برنامه‌های جمعیت خیرین مدرسه‌یار برای مدارس با هزینه همراه است که برای هر مدرسه بین 30 تا 50 میلیون تومان هزینه خواهد شد، برنامه‌های آموزشی و فرهنگی جمعیت برای یک دوره یک‌ساله برای یک مدرسه 300 نفری است.


وی با اشاره به اینکه اگر منابع تأمین شود امکان گسترش درزمینهٔ فعالیت‌های آموزشی و پرورشی وجود دارد، ادامه داد: اگر فرض کنیم که این جمعیت بخواهد 70 مدرسه را در زمینهٔ فعالیت‌های آموزشی و پرورشی پشتیبانی کند، هزینه‌های مورد نظر را باید ضرب‌ در 70 کنیم و این خود یک رقم قابل‌توجهی می‌شود و در‌حال‌حاضر جمعیت با کمبود منابع روبه‌رو است.


عاقل‌زاده با تأکید بر اینکه ما محدود به جذب منابع مالی نمی‌شویم، گفت: در‌حال‌حاضر در حال بسط و گسترش خیرین هستیم، یعنی هر کارشناسی، هر معلم بازنشسته‌ای، حتی هر معلم شاغلی، هر استاد دانشگاهی و هر پزشکی که بتواند به دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف ازجمله بحث جسمی، روانی و آموزشی کمک کند از آن‌ها استفاده می‌کنیم.


وی درباره سازوکار و سیستم جمعیت خیرین مدرسه‌یار توضیح داد: در‌حال‌حاضر سازوکار فعلی به‌صورت سازوکار استانی تعریف‌شده است که پس از دریافت بازخوردهای فعالیت یک‌ساله در استان این سازوکار استانی را به کشوری تبدیل خواهیم کرد.


مدیرعامل جمعیت خیرین مدرسه‌یار درباره بحث شفافیت هزینه‌های جمعیت، گفت: در امر مدرسه‌سازی، هزینه‌ها و کارکرد منابع مالی برای خیرین شفاف و مشخص است، اما در مورد جمعیت خیرین مدرسه‌یار و خدمات آن به این صورت نیست. به همین علت سایتی برای ارائه گزارش‌های ریز درباره تمام هزینه‌ها ایجاد کرده‌ایم و با مراجعه به این سایت می‌توانید تمام اقداماتی که انجام‌شده است را مشاهده کنید.


وی درباره برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت جمعیت تصریح کرد: ما یک برنامه 20‌ساله داریم؛ در این استراتژی 20‌ساله ما ان‌شاءالله بتوانیم تعداد هزار شهرستان را تحت پوشش قرار دهیم.


عاقل زاده بابیان اینکه در برنامه بلندمدت، ما می‌خواهیم در هزار شهرستان نمایندگی داشته باشیم، افزود: قطعاً اگر در هر شهرستان یک مدرسه هم در نظر بگیریم، این می‌تواند هزار مدرسه و نمایندگی تحت پوشش جمعیت خیرین مدرسه‌یار باشد و این هم گام بزرگی برای 20 سال است؛ این کار، یک کارآموزشی و تربیتی است.


انتهای پیام/4083/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته