دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1397 - 11:36
دبیر کل حزب اسلامی کار:

هیچ اصلاح ساختار اقتصادی در کشور انجام‌ نشده است

دبیر کل حزب اسلامی کار، با انتقاد از این‌که هیچ اصلاح ساختار اقتصادی در کشور انجام‌نشده است، گفت: تا زمانی که این اصلاح انجام نشود نمی‌توانیم منتظر بهبود وضع اقتصادی باشیم.
کد خبر : 315836
2485684.jpg

حسین کمالی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره چگونگی رفع مشکلات اقتصادی کشور گفت: متأسفانه دلالان و واسطه‌ها حباب‌هایی را در جامعه ایجاد کردند که موجب نگرانی مردم شده است.

وی با اشاره به این‌که مردم برای حفظ ارزش پول خود و ترس از بحران اقتصادی به سمت‌ خرید ارز و سکه رفتند، افزود: نوسانات اخیر در بازار باعث شد تا خیل عظیم مردم نقدینگی‌شان را از بانک بیرون آورده و در بخش ارز و سکه سرمایه‌گذاری کنند. در یک برهه‌ای دولت برای کنترل قیمت‌ها، ارز به بازار تزریق کرد که قیمت‌ها تا حدودی شکسته شد و بعد از آن دولت به‌طور نامناسبی شروع به خرید ارز کرد که این نوع برنامه درست نبود.

کمالی با اشاره به این‌که بعد از کاهش قیمت ارز بازاریان حاضر نشدند قیمت را کاهش دهند، گفت: متأسفانه تا زمانی که دست دلالان و واسطه‌ها از بازار کوتاه نشود نمی‌توان انتظار کاهش قیمت‌ها را داشت.

دبیر کل حزب اسلامی کار تزریق اصولی ارز به بازار را مفید دانست و افزود: اگر این اقدام با برنامه‌ریزی مناسب باشد مردم شاهد بهبود شرایط اقتصادی خواهند بود.

وی با انتقاد از این‌که هیچ اصلاح ساختاری اقتصادی در کشور انجام‌نشده است، گفت: تا زمانی که این اصلاح انجام نشود نمی‌توانیم منتظر بهبود وضع اقتصادی باشیم.

انتهای پیام/4071

انتهای پیام/

برچسب ها: ارز خبرگزاری آنا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته