دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جانشین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص):

مطالب جدیدی باید در مورد حماسه دفاع مقدس گفته شود

جانشین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: باید در مورد حماسه دفاع مقدس و جنگ تحمیلی مطالب جدیدی گفته و ارائه شود.
کد خبر : 313100
82599910-71745396.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی صبح امروز در همایش علمی تخصصی نقش ارتش در روزهای آغازین جنگ تحمیلی که در محل دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد، گفت: باید در مورد حماسه دفاع مقدس مطالب جدید گفته شود.

وی ادامه داد: باید در این مورد صحبت کنیم که چه بر ارتش در جنگ هشت ساله گذشت. حتی باید وضعیت ارتش را از روزی که انقلاب پیروز شد بررسی کرد. روز ۲۲ بهمن وقتی انقلاب پیروز شد شورای فرماندهی ارتش همبستگی خود را با شورای انقلاب اعلام کرد و در آن موقع همه نظامیان مثل کلانتری‌ها و پادگان‌ها خلع سلاح شد و یک‌مرتبه ارتش از هم پاشید و بی‌نظمی و بی‌انضباطی ارتش را فرا گرفت و مردم به پادگان‌ها ریختند و همه‌چیز را غارت کردند.

 حسنی سعدی افزود: مسئولان انقلاب پیش‌بینی این را نداشتند که بعد از پیروزی انقلاب چه سازمانی را برای مقابله با ضدانقلاب‌ها ایجاد کنند و به همین دلیل ضدانقلاب‌ها که می‌خواستند انقلاب را تضعیف کنند پادگان‌هایی مثل پادگان سنندج را محاصره کردند و شهر سنندج را تحت کنترل خود درآوردند و بی‌نظمی آن‌چنان ارتش را فرا گرفته بود که در این شهر همه کارکنان ارتش به مرخصی می‌رفتند و کسی نبود که امنیت سنندج را تأمین کند.

جانشین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص)  تصریح کرد: امام خمینی (ره) با دیدن بی‌نظمی ارتش، فرماندهی کل قوا را بر عهده گرفتند و  دستور دادند تا ارتش در خیابان‌ها رژه برود و همین فرمان امام (ره) باعث قوت قلبی برای فرماندهان و کارکنان ارتش شد.

حسنی‌سعدی با بیان اینکه ضدانقلاب می‌خواست کردستان را از ایران جدا کند، گفت: ارتش با رهبری حضرت امام خمینی(ره) نگذاشت که این منطقه از کشور جدا شود و فداکاری‌های بسیاری از خود نشان داد. ضدانقلاب وقتی دید نمی‌تواند ایران را تجزیه کند شرایط وقوع جنگ تحمیلی را فراهم کرد و عربستان سعودی و کشورهای اروپایی و رژیم صهیونیستی ارتش عراق را تجهیز کردند و طرح‌های آن را تدوین کردند و عراق آماده حمله به ایران شد و قرارداد الجزایر را ابتدا پاره کرد.

فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: در چنین وضعیتی که جنگ آغاز شد ارتش درگیر جنگ‌های داخلی در کردستان بود تا در برابر ضدانقلاب بایستد و باید بگویم که بیش از دوسوم نیروی زمینی ارتش را ناآرامی‌های این منطقه درگیر کرده بود و دشمن تلاش داشت تا با استفاده از این وضعیت حداقل خوزستان را جدا کند.
 جانشین فرماندهی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: مقاومت مردم و ارتش و پیروی از فرامین امام (ره) کمک کرد تا نگذاریم صدام در این جنگ موفق شود و یا بتواند ایران را تجزیه کند و با این ابزار خطوط دفاعی مستحکمی را مقابل دشمن شکل دادیم و توان رزمی خود را به مرور زمان افزایش دادیم و مساوی عراق شد. لذا درخواست می‌کنم تا ابعاد مختلف جنگ تحمیلی و نقش ارتش در این جنگ بیشتر تبیین شود که این وظیفه را دانشگاه دافوس و سایر نهادهای آموزشی ارتش می‌توانند انجام دهند.

در پایان این همایش از دو پیشکسوت دفاع مقدس و مدرس دانشگاه جنگ، امیر سرتیپ دوم بازنشسته محمد جوادی و امیر سرتیپ دوم مهدی رادفر تجلیل شد.

 انتهای پیام/4079/4071

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته