دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جهانگیری: فساد اداری مانند موریانه به جان کشور افتاده است

اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران در چهارمین نشست خود که امروز در ساختمان اتاق بازرگانی برگزار شد، میزبان اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری بودند.
کد خبر : 31300

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، جهانگیری در این نشست با بیان این که فساد اداری از جمله مشکلاتی اساسی کشور است و مانند موریانه به جان کشور افتاده است، گفت: البته رسیدگی به این مهم مستلزم پرداخت هزنیه خاصی است که به آن آگاهیم و نباید در این زمینه به فسادهای خرد بی توجهی بود.


معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت الکترونیک از جمله راهکارهایی است که برای مبارزه با فساد در جاهای حساسی مانند گمرک باید راه‌اندازی شود تا از فساد اداری کاسته شود.


جهانگیری با انتقاد از افرادی که ارزهایی را در دوران تحریم نزد خود نگه داشته‌اند، تصریح کرد: این افراد به جای شرمنده بودن و برگرداندن این پول‌ها طلبکارند و ما برای اینکه از نظر روانی جو را متشنج نکنیم تا مردم نگران نشوند، کمتر این موضوعات را مطرح می‌کنیم.


وی با بیان این که ما نیاز به سرمایه‌گذاری داریم و ‌دولت تمام تلاش و توان خود را به کار می‌گیرد که ظرف دوره‌ 4 ماهه بتواند پیش‌نیازهای لازم را برای فعالیت‌های اقتصادی فراهم کند، درباره پول‌های بلوکه‌شده گفت: دولت هیچ چشم‌داشتی به ذخایر بانک مرکزی ندارد و تمام پول‌های بلوکه‌شده به بانک مرکزی واریز می‌شوند.


کوچک‌سازی دولت از دیگر برنامه‌هایی بود که جهانگیری به آن اشاره کرده و گفت: دولت به خاطر مشکلاتی که در دولت قبل وجود داشت، بزرگ شده است و ما نیازمند دولتی چابک و توانمند هستیم.


جهانگیری با اشاره به اینکه ریسک سرمایه‌گذاری در ایران از بین رفته است، ادامه داد: تا رسیدن به اعلام توافق کامل باید توسعه ارتباطات بانکی، بیمه‌های صادراتی، جذب فاینانس و تک‌نرخی کردن ارز در برنامه کاری دولت قرارگیرد.


وی با اشاره به اینکه باید مراقب باشیم این فرصتی که در بعد از تحریم در اختیار داریم به تهدید تبدیل نشود، گفت: شعار پس از تحریم باید افزایش تولید و افزایش صادرات باشد و باید به تولید صادرات‌گرا توجه کنیم.


معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان این که با برداشته شدن تحریم‌ها باید فرهنگ سازی مناسبی انجام گیرد تا تولیدات داخلی با استقبال مواجه شود، اظهارکرد: نباید مصرف محصولات وارداتی افزایش یابد.


به گفته او از جمله کشورهایی که برای سرمایه‌گذاری مناسب است، عراق است و کشورهای دیگر همسایه هم از پتانسیل بالایی برای سرمایه‌گذاری برخوردارند.






انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب