دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مهر 1397 - 10:31
رئیس فدراسیون قایقرانی در گفتگو با آنا:

اجازه نمی‌دهیم سرمایه‌های روئینگ خداحافظی کنند/ بازنشسته‌ام و به زودی کنار می‌روم

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: مربیان و ورزشکاران روئینگ سرمایه‌های این رشته هستند و ما اجازه نمی‌دهیم آنها به خاطر شرایط نامناسب خداحافظی کنند.
کد خبر : 312832

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم روئینگ بانوان در بازی‌های آسیایی نسبت به دیگر رشته‌های قایقرانی نتایج قابل قبولی به دست آورد و به مدال نقره این رقابت‌ها رسید. دختران قایقران بعد از کسب مدال نقره بازی‌های آسیایی از کمبود امکانات و شرایط نامناسبی که در اردوهای تیم ملی داشتند، سخن گفتند و حتی در این میان مهسا جاور ملی‌پوش روئینگ در جاکارتا به دلیل نداشتن امکانات از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. بعد از جاور، بهناز مرادخانی مربی تیم روئینگ بانوان هم که موفق شده بود به همراه شاگردانش به نقره بازی‌های آسیایی دست پیدا کند از دنیای مربیگری خداحافظی کرد.


غلامرضا امینی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا در واکنش به خداحافظی مربی روئینگ بانوان گفت: مرادخانی و جاور از سرمایه‌های روئینگ هستند و مطمئن باشید ما همه تلاشمان را به کار می‌گیریم تا این دو نفر از تصمیمی که گرفته‌اند منصرف شوند. روئینگ بانوان امسال در جریان بازی‌های آسیایی نتیجه قابل قبولی کسب کرد و افتخارات این تیم باید در سال‌های آینده همچنان ادامه داشته باشد و ما هم نمی‌گذاریم که آنها به این زودی از دنیای قایقرانی خداحافظی کنند.


رئیس فدراسیون قایقرانی در مورد نداشتن پارو و قایق در جریان بازی‌های آسیایی گفت: من از شما خواهش می‌کنم در مورد قایق و پارو از ملی‌پوشان دوباره سؤال کنید و ببینید آیا آنها واقعاً قایق و پارو در جریان بازی‌های آسیایی نداشتند. من قبول دارم پیست استاندارد در ایران وجود ندارد و ملی‌پوشان روئینگ نسبت به سایر رشته‌های قایقرانی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند، اما اینکه گفته می‌شود آنها در بازی‌های آسیایی قایق و پارو نداشتند صحت ندارد.


وی در ادامه صحبت‌هایش به ساختن پیست استاندار اشاره کرد و گفت: متأسفانه همانطور که گفتم ما پیست استاندارد نداریم، اما با همکاری وزارت ورزش و جوانان طرح ساخت پیست استاندار تصویب شد و بودجه‌ هم برای آن در نظر گرفته شده است. این پیست قرار است در بندر انزلی احداث شود و حتی دارای کد هم شده است، اما اگر ما بخواهیم این پیست مدرن را احداث کنیم چندسال طول می‌کشد و به این سرعت امکان‌پذیر نیست.


امینی در پاسخ به اینکه این پیست تا چندسال دیگر آماده می‌شود، عنوان کرد: احداث این پیست به نظرم سه الی چهار سال زمان می‌برد و در چندین مرحله احداث می‌شود. ملی‌پوشان روئینگ ما در این چندسال با همین امکانات داخلی به موفقیت‌های بزرگ رسیدند و در شرایط فعلی هم با همین امکانات پیش می‌رویم تا موفقیت‌های ملی‌پوشان در عرصه‌های بین‌المللی همچنان ادامه داشته باشد.


رئیس فدراسیون قایقرانی تأکید کرد: مطمئن باشید تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم که شرایط ملی‌پوشان و مربیان بهبود ببخشد و آنها با‌انگیزه کامل در رقابت‌های مختلف حضور پیدا کنند.


امینی در پاسخ به اینکه حقوق مربیان و ورزشکاران خیلی پایین است و آنها هم از این موضوع ناراحت هستند، عنوان کرد: من این موضوع را قبول دارم و همانطور که گفتم تمام تلاشمان را می‌کنیم تا شرایط بهتر شود. در این خصوص هم تدابیری اندیشیده‌ایم که به مدال‌آوران و مربیان کمک هزینه بدهیم تا بتوانند با‌انگیزه بهتر کار کنند.


رئیس فدراسیون قایقرانی در پایان به وضعیتش در فدراسیون پس از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی اشاره کرد و گفت: من بازنشسته هستم و مشمول این قانون می‌شوم، بنابراین تا چند وقت دیگر از مسئولیتم در قایقرانی کنار می‌روم.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته