دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان مطرح کرد

لزوم بازنگری و حرکت دانشگاه‌ها در راستای کیفی‌سازی

معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان با توجه به نقش اساسی دانشگاه‌ها در توسعه و بهبود تولید داخلی کشور گفت: دانشگاه به عنوان مرکز تولید علم و نیروی انسانی متخصص و کارآمد، نقش کلیدی در جامعه دارد و باید با بازنگری و کیفی‌سازی آن چرخه تولید داخلی را با شتاب بیشتری به حرکت در بیاورد.
کد خبر : 31088

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، بهروز اکرمی در نشست خود با رئیس، معاونان و مدیران دانشگاه آزاد بندرعباس؛ ارتباط بیشتر دو حوزه دانشگاه و صنعت را در راستای نیاز های جامعه هدف خواستار شد و گفت: استان هرمزگان با دارا بودن صنایع بزرگ و پتانسیل‌های موجود در منطقه می‌تواند با کمک دانشگاه و نیروهای متخصص آن کمک شایانی به پیشرفت و توسعه استان کند و حامیان خوبی برای پیشرفت جامعه باشند.


وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید دانشگاه‌های پژوهش محور باشند، افزود: فعالیت دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای باشد تا دانشجویان با انجام فعالیت‌های پژوهشی و انجام طرح‌های مطالعاتی از آموزش‌های تئوری فاصله بگبرند و با ورود به دنیای فناوری امروز نقش اثرگذار خود را به اثبات برساند.


معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان با انتقاد از وضعیت امروزی دانشجویان در کشور گفت: متاسفانه حضور در دانشگاه‌ها به عنوان رفع تکلیف و مدرک گرایی در جامعه امروزی به یک سنت تبدیل شده است و لازم است تا با همفکری و هم اندیشی اساتید و مسولان ذیربط راه برون رفت از این معضل اجتماعی پیداشود.


این مسئول با بیان اینکه نگاه و رویکرد دانشگاه باید بر مبنای تقویت و تولید داخلی باشد، افزود: ایجاد شرایط لازم جهت افزایش تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی ازجمله وظایفی است که همه دستگاههای اجرایی کشور باید توجه ویژه ای به آن داشته باشد که دانشگاه‌ها نیز یکی از آنها را شامل می شود.








باقری:‌ اکنون با راه اندازی 7 شرکت دانش‌بنیان و اتمام پروژه های پژوهشی، قایق های خورشیدی و هیبریدی و ساخت 800 مربع فضای مرکز رشد، گام های بزرگی در جهت توسعه برداشته شده و امید است با سرعت قابل توجهی نیز به پیش برود

وی، انجام کارهای مطالعاتی، تولید مقالات و پژوهش در مورد فرهنگ مصرف را نیز از دیگر وظایف دانشگاه ها برای کمک به حوزه صنعت برشمرد و ادامه داد: دانشگاه می تواند با فرهنگ سازی و سوق دادن دانشجویان به سمت و سوی طرح های مطالعاتی و تحقیق و پژوهش، تاثیر بسزایی در این زمینه ایفا کند.


اکرمی با انتقاد از عدم شناخت وضعیت توانمندی‌های سازمان ها و ادارت استان هرمزگان از یکدیگر تاکید کرد: باید کارگروه هایی متشکل از مسئولان دانشگاه‌ها ، صنایع و سازمان‌ها با کارگروه اشتغال استان در راستای نیازمندی‌های صنایع و تربیت نیروهای کارآمد دانشگاهی شکل بگیرد تا استان بر محور توسعه حرکت کند.


وی خواستار فراهم ساختن رشته های مورد نیاز استان توسط دانشگاه ها شد و افزود: ایجاد سنخیّت میان آموزش و بازار کارباید یک اولویت اساسی باشد تا بتوانیم پاسخگوی مطالبات و نیاز صنایع استان باشیم چرا که باید رشته های چون جوش زیر دریایی و سایر رشته های مشابه صنایع دریایی در استان تاسیس شود تا دانش آموختگان ما جذب این صنعت بزرگ در استان شوند و مجبور نباشیم برای جذب این نیروها ، دست نیاز به خارج از استان دراز کنیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس نیز در این دیدار گزارشی از روند رو به رشد این دانشگاه در بندرعباس و استان بیان نمود و گفت : دانشگاه آزاد اسلامی با تکیه بر علم و تخصص راه توسعه و پیشرفت را در پیش گرفته و توانسته نیمی از بار آموزشی استان را بر دوش بگیرد.


مهدی باقری با توجه به رتبه 23 این دانشگاه در کشور گفت : ما با در نظر گرفتن کلیه شاخص های تولیدی ، امروز سیاست این دانشگاه بر محور تولیدات علمی و پژوهشی طراحی می شود تا کسب ثروت از راه های غیر شهریه ای با فروش تولیدات علمی و پژوهشی باشد .


وی فعال کردن شرکت دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری را از دیگز سیاست‌های این دانشگاه برشمرد و گفت: اکنون با راه اندازی 7 شرکت دانش‌بنیان و اتمام پروژه های پژوهشی، قایق های خورشیدی و هیبریدی و ساخت 800 مربع فضای مرکز رشد گام های بزرگی در جهت توسعه برداشته شده و امید است با سرعت قابل توجهی نیز به پیش برود.


گفتنی است این جلسه با اظهار نظر سایر حاضران ادامه یافت و مصوباتی جهت اجرایی شدن و مطرح شدن نظرات و پیشنهادات کاربردی به شورای استان موکول شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته