ارائه تخفیف ویژه و مشاوره حقوقی رایگان در دوازدهمین نمایشگاه رسانههای دیجیتال
به گزارش خبرنگار حوزه رسانه گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، صبح امروز در نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه رسانههای دیجیتال که در محل مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال اظهار کرد: شعار دوازدهمین نمایشگاه رسانههای دیجیتال «محتوای دیجیتال پیشران توسعه اقتصاد دیجیتال» است؛ این نمایشگاه از نهم تا پانزدهم آبانماه امسال در محل مصلی تهران برگزار میشود.
سید مرتضی موسویان، رویداد مهم نمایشگاه دوازدهم را اعلام رسمی تشکیل «اتحادیه ناشران دیجیتال کشورهای عضو سازمان اکو» دانست.
وی ادامه داد: مقدمات تشکیل این اتحادیه آماده شده و در ایران به ثبت رسیده است. رایزنان فرهنگی کشورهای عضو اکو هم در تلاش هستند تا با توجه به نظام حقوق خود، این تشکل را در کشورهای متبوع خود ثبت کنند.
موسویان در توضیح برنامه مهم دیگر این نمایشگاه نیز گفت: همچون سال گذشته، «ماراتن تولید محتوا» به صورت زنده را به مدت سه روز در نمایشگاه خواهیم داشت. در این رقابت، تیمهای از قبل ثبت نام شده، برای تولید محتوا در محورهای فضای مجازی سالم، مفید و ایمن مسابقه میدهند.
به گفته رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال، محصولاتی که در حوزه تولیدات دیجیتال در این نمایشگاه عرضه میشود، دارای تخفیفهای استثنایی خواهد بود. کسانی که به دنبال تهیه زیرساخت برای کسب و کار مجازی هستند، میتوانند با قیمتهای خوب قرارداد ببندند؛ محل مناسبی هم در فضای نمایشگاه برای این کار تدارک دیده شده و در جریان مذاکرات و عقد قرارداد، مشاور حقوقی رایگان هم به متقاضیان ارائه میشود. ضمن این که مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال به عنوان حکم و داور قرارداد، ضامن پیگیری آن خواهد بود.
در این نشست خبری، مشاور و مدیرکل روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز اظهار کرد: با تلاش مرکز تعاملات بینالمللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، 70 شرکت بینالمللی مهمان نمایشگاه امسال هستند که برنامههای مشترکی از جمله کنفرانس های کاری و تخصصی و جلسات B2B (تجارت شرکت به شرکت) از آن جمله است. ضمن این که کلیه شرکتهای ایرانی شرکتکننده در نمایشگاه با تأیید مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال میتوانند به عضویت «کریدور صادرات محتوای دیجیتال» در بیایند و از مزایای آن از جمله سهولت در رفت و آمد به کشورهای عضو «اتحادیه ناشران دیجیتال کشورهای اکو» و همچنین کشورهایی مانند چین، مالزی، عمان، عراق و افغانستان بهرهمند شوند.
پرویز کرمی ادامه داد: در بحث توسعه صادرات محتوای دیجیتال هم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامههای ویژهای را در این نمایشگاه خواهد داشت.
وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار حوزه رسانه گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا که حضور چه تعدادی از 70 شرکت خارجی اعلام شده در نمایشگاه قطعی است، گفت: فعالیت مرکز تعاملات بینالمللی معاونت علمی و فناوری در بحث کریدور صادرات خارجی، یک روند استمراری است و محدود به زمان برگزاری نمایشگاه و قبل از آن نمیشود. شرکتهای دانشبنیان خارجی و منطقهای در این روند مستمر شناسایی میشوند. هماهنگیهای لازم با این شرکتها انجام شده است. ضمن این که کارنامه این مرکز که در سه سال گذشته توانسته پذیرای بیش از 350 مهمان خارجی در زمینههای مختلف علمی، فناوری و فرهنگی باشد این ادعا را تأیید میکند.
مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهرهوری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی هم که مسئولیت کمیته کسب و کارهای فضای مجازی را در این نمایشگاه به عهده خواهد داشت، گفت: بر اساس مخاطبی که با نمایشگاه مراجعه میکند فضاهای فیزیکی نمایشگاه را طراحی کردهایم به گونهای که هم خانوادهها با محتوای نمایشگاه ارتباط برقرار کرده و با این فضا آشنا شوند و هم فعالان این حوزه در جریان آخرین تحولات قرار بگیرند.
رحیم سرهنگی افزود: همچنین نشستهایی با حضور کارآفرینان حوزه فرهنگ و هنر خواهیم داشت که در آن چهرههای موفق در این حوزه به تبادل تجربیات خود با کسب و کارهای نوپا میپردازند. ضمن این که فضای تعاملی با عنوان «کافه کارآفرینی» بین علاقهمندان، صاحبان استارتآپها و سرمایهگذاران طراحی شده تا در آن به شبکهسازی بین کسب و کارهای مجازی پرسابقه و کسب و کارهای نوپا بپردازیم.
در انتهای این مراسم نیز از پوستر نمایشگاه رونمایی شد.
انتهای پیام/4072/
انتهای پیام/