دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1394 - 10:00

صفوی نائینی: هدف اصلی کمیته مشورتی دانشکده‌های علوم پزشکی تقویت گروه‌های آموزشی است

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی در نشست مشترک معاون آموزشی و روسای دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی مطرح کرد : هدف اصلی از تشکیل کمیته مشورتی دانشکده‌های علوم پزشکی تقویت گروه‌های آموزشی است.
کد خبر : 30884

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سیدعباس صفوی نائینی با تشکیل جلسه‌ای متشکل از روسا و معاونان آموزشی دانشکده‌های پزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و مامائی، بهداشت و مهندسی پزشکی و دانشکده علوم نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی بر ضرورت و اهمیت تشکیل کمیته‌های مشورتی برای هر دانشکده و با هدف بهره‌مندی از آرا و نظر اعضای هیات علمی در بهبود فرایندها و پیشرفت و توسعه امور آموزشی تاکید کرد.


معاون آموزشی واحد علوم پزشکی تهران در جایگاه قائم‌مقام دکتر سید محمود طباطبائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی با توجه به نقش برجسته استادان و اعضای هیات علمی در انجام امور اجرائی گفت: مهمترین نقطه قوت و ویژگی بارز دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی، برخورداری از استادان متعهد، دلسوز و تلاشگری است که از ابتدای تاسیس این دانشگاه تاکنون و علیرغم همه محدودیت‌های مالی، فضاهای آموزشی، امکانات و تجهیزات همواره در مسیر رشد و بالندگی آموزش پزشکی و تعلیم و تربیت جوانان دانشجو و آینده‌سازان این مرز و بوم ، صادقانه کمر همت بسته اند.


صفوی تصریح کرد: با شناخت کامل و آگاهی که استادان عضو هیات علمی فرهیخته این مجموعه به نقاط قوت و ضعف این مجموعه دانشگاهی دارند قطعاٌ می‌توانند بهترین یار و یاور برای تصمیم‌گیری‌های سودمند مدیریتی باشند.


وی تاثیرگذاری در فرایند اعتلاء سطح کیفی آموزش، روند جذب اعضای هیات علمی، پیگیری مطالبات و افزایش سطح رضایتمندی استادان و همچنین کاهش مشکلات آموزشی دانشجویان را تنها بخشی از این اقدامات برشمرد و گفت: هدف اصلی از تشکیل کمیته مشورتی در نهایت ایجاد پل ارتباطی و تعامل بیشتر میان مسئولان ارشد و اعضای هیات علمی به عنوان شاکله و بدنه اصلی دانشگاه باشند.








صفوی: در راستای اجرای سیاست‌ها و گسترش رشته‌ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی، تاکنون 41 دوره کارشناسی ارشد وph.D در شورای گسترش معاون علوم پزشکی مطرح شده است که تعداد 27 رشته مصوب آن به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ارسال شده است

صفوی با پیشنهاد تشکیل و راه‌اندازی کمیته مشورتی دانشکده‌های مختلف علوم پزشکی، اظهار کرد: طبق مطالعات و بررسی‌های انجامشده، اساس تشکیلات و ساختارکمیته‌های مشورتی مبتنی بر یک گروه پنج نفره متشکل از رئیس دانشکده، معاون آموزشی و سه نفر از اعضای هیات علمی تمام وقت، معتبر و خوشنام هر دانشکده است که دغدغه بار علمی و افزایش سطح کیفی این مجموعه دانشگاهی را دارند و حاضرند با صرف وقت بیشتر و رعایت اخلاق حرفه‌ای قبول مسئولیت کرده و دیدگاه‌های اعضای هیات علمی را به مسئولان ارشد دانشگاه منتقل کنند.


معاون آموزشی واحد پزشکی تهران در مورد چگونگی و روند تاثیرگذاری نظر و پیشنهادها افزود: در این مسیر ابتدا راهکارهای اجرایی کمیته مشورتی دانشکده‌ها که برآیند دیدگاه‌های تمام گروه‌های آموزشی و اعضای هیات علمی دانشگاه است، در جلسات منظم شورای معاونان واحد و سپس در جلسات دائمی هیات رئیسه دانشگاه مطرح می‌شود و بدین ترتیب سیستم مدیریتی و تصمیم‌سازان دانشگاه با همفکری و تشریک مساعی اعضای هیات علمی، به عنوان کلیدی‌ترین ارکان دانشگاه با همدلی در مسیر توسعه و پیشبرد برنامه‌های استراتژیک دانشگاه گام برمی‌دارند.


وی ابراز امیدواری کرد: کمیته مشورتی دانشکده‌های مختلف پس از یک دوره فعالیت شش‌ماهه و ارزیابی عملکرد اعضاء به کمیته منتخب شورائی دانشگاه مبدل می‌شود .


معاون آموزشی واحد علوم پزشکی تهران تصریح کرد: از آنجا که تقویت و تفویض اختیار به گروه‌های آموزشی یکی از مهمترین اهداف برای تشکیل کمیته‌های مشورتی است، انتخاب افراد ذی‌صلاح و مشارکت‌جو ملاک اصلی و هسته اولیه کمیته‌های مشورتی است.


صفوی با توجه به برخی از مهمترین اقدامات انجام شده از جمله آمادگی دانشگاه برای بازدیدهای دوره‌ای هیات‌های ارزشیابی وزارتخانه، تشکیل کمیته ساماندهی نیروی انسانی واحد در شورای معاونان، بازسازی و بهسازی فضای آموزشی آزمایشگاه‌ها و نیز رستوران دانشجویی، ایجاد فضای اختصاصی برای استادان گفت: برای انجام اکثر فعالیت‌های عمرانی با استفاده از تعطیلات تابستان و قبل از آغاز شروع سال تحصیلی آتی برنامه‌ریزی شده است.


معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران تصریح کرد: در راستای اجرای سیاست‌ها و گسترش رشته‌ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی، تاکنون 41 دوره کارشناسی ارشد و ph.D در شورای گسترش معاون علوم پزشکی مطرح شده که تعداد 27 رشته مصوب آن به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ارسال شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته