دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی:

سپردن مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی بر دوش روحانی جوان منشأ خدمات ارزنده‌ای است

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: مسئولیت جدید سازمان تبلیغات اسلامی که بر عهده یک روحانی جوان قرار گرفته است منشأ خدمات ارزنده‌تری برای مجموعه سازمان تبلیغاتی اسلامی است.
کد خبر : 307240

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، مراسم تودیع حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی و معارفه حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی با حضور مسئولان عالی‌رتبه کشور و جمعی از فرهیختگان عرصه فرهنگ و هنر دینی صبح امروز سه‌شنبه، 6 شهریورماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.


از جمله مهمانان حاضر در این مراسم می‌توان به حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر رشاد رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین روحانی‌نژاد معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، محمد حمزه‌زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری، مسعود شجاعی طباطبایی معاون هنری حوزه هنری و جمعی از مسئولان دیگر اشاره کرد.


خاموشی خدمات ارزنده‌ای را در فضای مجازی ارائه داد


حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر رشاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی با قدردانی از زحمات 17 ساله حجت‌الاسلام خاموشی، وی را نمادی از یک فقیه و عالمی دانشگاهی دانست و اشاره کرد:‌ خانواده جناب خاموشی همیشه جزء خانواده‌های فرهنگی و خیّر در تهران بوده‌اند و از نظر فقهی در محضر استاد شیخ مجتبی تهرانی کسب فیض کردند.


وی گفت: این روحانی بزرگوار، هم‌زمان با فعالیت در مسند ریاست سازمان تبلیغات اسلامی در سطوح عالی حوزه هم فعالیت داشته‌اند و همواره دارای هوش و ذکاوتی ذاتی و مدیریتی با جرأت هستند.


رشاد اظهار کرد: برنامه‌ریزی و جرأت انجام دادن کارهای بزرگ توسط ایشان یکی از رکن‌های بزرگ و محورهای شخصیتی وی است؛ تأسیس بعضی از فعالیت‌ها در عرصه‌های رسانه، شبکه‌های مجازی، فعالیت‌های فرهنگی، دینی و ... از فعالیت‌های برجسته زمان ریاست خاموشی در سازمان تبلیغات اسلامی است.


وی در خصوص ویژگی‌های شخصیتی و مدیریتی خاموشی بیان کرد: وی عنصری به شدت متواضع و بی‌پیرایه است. در دوران 17 سال مدیریت وی هیچ وقت سوژه تبلیغاتی و هیچ‌گونه بهانه‌ای را به دست مخالفان ندادند. اینکه هیچ سایت و شبکه اجتماعی به صورت مستقیم توسط وی اداره نمی‌شود ولی در این محیط تأثیرگذاری مستقیم دارند، نشانه ذکاوت فردی خاموشی است.


مؤسس و رئیس حوزه علمیه امام رضا (ع) در وصف حجت‌الاسلام قمی ریاست جدید سازمان تبلیغات اسلامی این‌طور بیان کرد: ضمن تبریک ریاست جدید وی بر سازمان تبلیغات اسلامی باید بگویم فضل عالی وی در حوزه علمیه قم در مباحث فقهی و فلسفی و همچنین مباحث اجتماعی یکی از ویژگی‌های برجسته قمی به‌شمار می‌رود. سال‌ها تجربه طولانی در محیط دانشگاه، روحیه جوان‌گرایی و همچنین ارتباط توأمان میان حوزه و دانشگاه از ویژگی‌هایی است که می‌توان در وی مشاهده کرد.


وی در ادامه نکاتی را در خصوص راهبردهای سازمان تبلیغات اسلامی مطرح کرد که از جمله آن می‌توان به پنج رکن اساسی اشاره کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی دارای پنج رکن اصلی است که از جمله آن می‌توان به مبدأ، مخاطب، وسایل ارتباطی، مضامین و قلمرو اشاره کرد که باید این موارد محقق شود تا بتوان پیام الهی را به مخاطبان منتقل کرد و در کنار آن باید از یک تئوری تبلیغ نیز بهره‌مند شد تا این پیام مؤثرتر واقع شود.


رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی چهره‌ای شناخته شده در دانشگاه است


حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه این مراسم با تبریک حادثه غدیر که انتصاب امیرالمؤمنین به امامت شیعیان در آن اتفاق افتاد، گفت: هدف از تشکیل این جلسه، تودیع حجت‌الاسلام خاموشی که قریب به 17 سال مسئولیت این سازمان را برعهده داشتند، است. ضمن تقدیر از زحمات وی که در این مدت توفیقات بسیاری حاصل شد، امیدوار هستم که در مسئولیت‌های جدیدی که برعهده ایشان قرار می‌گیرد نیز به جد و با تلاش وافر حائز خدمات مفید و ارزنده‌ای باشند.


وی مسئولیت جدید این سازمان را که بر عهده یک روحانی جوان قرار گرفته است، منشأ خدمات ارزنده‌تری برای مجموعه سازمان تبلیغاتی اسلامی دانست و اظهار کرد: طبق مطالعه‌ای که نسبت به فعالیت‌های این روحانی جوان داشتم، حجت‌الاسلام قمی از چهره‌های شناخته شده در نهادها و مراکز مختلف دانشگاهی است و بسی افتخار است که مقام معظم رهبری این مسئولیت خطیر و حساس را برعهده وی نهاده‌اند.


رئیس دفتر مقم معظم رهبری ضمن بیان مسئولیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی که نقش اساسی در حوزه تبلیغ و انتشار ارزش‌های دینی دارد، تذکر داد: سازمان تبلیغات دارای دو مخاطب پیر و جوان است. مخاطب پیر که تقریباً شخصیت آنها قوام یافته و هیچ شیاطینی نمی‌توانند آنها را از راه منحرف کنند و دسته دیگر جوان‌ها هستند که قرار است آینده کشور را در دست بگیرند و باید سازمان در فعالیت‌های خود خیلی به آنها بها دهد.


محمدی گلپایگانی ادامه داد: سازمان تبلیغات باید بیش‌ از حد مراقب نسل جوان باشند و باید به آنها بها دهند. با سیطره ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی که در روزگار فعلی دنیای اطراف ما را فرا گرفته است باید بیش‌از اندازه برای ایجاد سؤالات و شبهات جوانان تلاش کرد تا این مسائل و انحرافات از ذهن آنها پاک شود. این برخورد باید با اندیشه و فکر صورت بگیرد و نباید انتظار نتایج و بازخوردهای سریع را داشته باشیم بلکه باید در فرایند زمان این نتایج حاصل شود.


چابک‌سازی سازمان از ویژگی‌های ریاست خاموشی است


حجت‌‌الاسلام محمد حسین روحانی‌نژاد معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی به رشد کمی و کیفی سازمان تبلیغات اسلامی در دوران مدیریت آقای خاموشی اشاره کرد و گفت: در دوران فعالیت وی در 17 سال پیش حدود 25 دفتر تبلیغی در کل کشور داشتیم که تعداد این دفاتر در حال حاضر به 430 عدد افزایش پیدا کرده است. با نگاه به فعالیت های تبلیغی کل کشور می‌توان رشد این موضوع را به وضوح مشاهده کرد و این جز با فعالیت‌های خاموشی محقق نمی‌شد.


وی ادامه داد: ایجاد هم‌گرایی و هم‌سویی بدنه روحانیون با مردم، چابکسازی در بدنه ستادی سازمان در مقایسه با سایر سازمانها و وزارتخانههای دیگر به طوری که در حال حاضر تعداد 250 نیروی انسانی در ستاد مرکزی سازمان انجام وظیفه می کنند، نشان از درایتهای ریاست سابق این سازمان است.


معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی به هدایت کردن نیروهای مرکز به استانها برای انجام وظایف خطیر تبلیغی اشاره کرد و افزود: در این دوران 17 ساله، تمرکززدایی از تهران و توجه به کل استانهای کشور و برگزاری کارگاهها و آموزشهای ضمن خدمت و توجه به ارتقای بهرهوری از نکات مثبتی است که در عملکرد مدیریت سابق این سازمان می‌توان مشاهده کرد.


وی به ویژگی‌های ولایی، انقلابی و جهادی آقای خاموشی اشاره کرد و اظهار کرد: در فتنههای 88 و 96 بارها شاهد هتک‌حرمت‌ها و حرکات ناشایستی نسبت به قرآن، ائمه و هیأت‌های مذهبی بودیم که این موضوع ناشی از برنتابیدن بعضی فتنهگران نسبت به فعالیتهای ولایی مجموعه تحت مدیریت وی بوده است.


روحانینژاد ادامه داد: در بدو ورود خاموشی بر این سازمان، میانگین تحصیلات کارمندان سازمان دیپلم بود که الآن با افتخار تمام سطح تحصیلات پرسنل آن کارشناسی ارشد است که این مهم جزء با درایت و تدبیر وی محقق نمی شد. از نکات دیگری که باید در وصف ویژگی‌های شخصیتی خاموشی اشاره کنم این که هیچ وقت رابطه رئیس و مرئوسی در رفتارهای وی نبود و همیشه با مناعت طبع خود سعی داشتند تا در کنار مردم حضور داشته باشند که این مسئله بعضاً با اعتراضات بسیاری از همراهان رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی مواجه بود.


ریاست جدید، سازمانی ولایی و با بصیرت را تحویل می‌گیرد


حجت‌الاسلام مهدی خاموشی رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم تودیع خود با تقدیر از همکاری‌های خالصانه و خادمانه همکاران خود و بسیاری از نهادهای موازی با فعالیت‌های این مجموعه این طور بیان کرد: باید بگویم که ریاست جدید، مجموعه‌ای ولایی و دارای بصیرت را تحویل میگیرند که فعالیتهای بسیاری بر دوش آن است و باید سعی کند تا این وظایف را به نحو احسن به سرمنزل مقصود رساند.


وی به مسئله تعامل مؤثر با حوزههای علمیه برای پیشبرد فعالیت های سازمان در دوره مدیریتی خود اشاره و بیان کرد: با برنامههای زیرساختی صورت گرفته و تربیت نسل جوانی که برای امر خطیر تبلیغ انجام دادیم و همچنین با رشد زیرساخت‌های ارتباطی میتوان هر چه بهتر به بسط آیات قرآنی در جامعه امیدوار بود.


خاموشی در ادامه صحبت‌های خود به گوشه‌ای از فعالیت‌های زیر مجموعههای سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: در حوزه هنری بر اساس سه محور اصلی انقلاب، دفاع مقدس و سبک زندگی ایرانی و اسلامی گام بر می‌داریم و یا در مجموعه رسانهای تبیان بر اساس کاربر و محیط شبکههای اجتماعی حرکت میکنیم که در این مسیر نیز نتایج مثبتی را تاکنون شاهد بودیم.


گفتنی است؛ در پایان این مراسم با حضور حجت الاسلام محمد قمی رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری، علیرضا قزوه از شاعران آئینی و حسن توکلی از بازیگران سینما و تلویزیون از زحمات حجتالاسلام خاموشی رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی با اهدای انگشتر، تندیس، نسخهای دلنوشته از شهید حججی و نشان سفیران مستشهدین عاشورا تقدیر به عمل آمد.


انتهای پییام/4072/


انتهای پیام/

برچسب ها: حسن روحانی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب