دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مقصودی:

تم اصلی «خجالت‌نکش» فرزندآوری کیفی است

کارگردان فیلم سینمایی «خجالت‌نکش» در حاشیه اکران فیلم خود در جشنواره سلامت گفت: تم اصلی «خجالت‌نکش» فرزندآوری کیفی است.
کد خبر : 307187

رضا مقصودی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، در حاشیه اکران فیلم «خجالت‌نکش» در جشنواره فیلم سلامت، اظهار کرد: همانطور که می‌دانید، سینما تأثیرگذاری انکار نشدنی دارد. مخاطب این فیلم از زمان اکران تا به امروز حدود یک میلیون نفر بوده است، حال همین مخاطبان می‌توانند انعکاس‌دهنده موضوع آن به سایرین باشند. مردمان امروز روی موضوعاتی امثال موضوع داستان «خجالت‌نکش» حساسیت‌هایی دارند که این رویکرد فکری را می‌توان در صفحات مجازی و برنامه‌هایی که به آن پرداخته می‌شود مشاهده کرد.


این کارگردان در مورد محور اصلی این فیلم ادامه داد: تم اصلی داستان، فرزندآوری به سبک کیفی است به این معنا که «خجالت‌نکش» اشاره‌ای به کمیت فرزندآوری ندارد؛ بنابراین سعی کردم عنوان کنم که فرزند بسیار خوب است و نعمت پروردگار محسوب می‌شود؛ اما در عین حال پرسش «با چه کیفیتی» را هم مطرح کرده‌ام. به نظر من افرادی که از لحاظ اقتصادی، فرهنگی و جایگاه اجتماعی در رفاه کاری مناسبی قرار دارند، باید نسبت به فرزندآوری اقدام کنند. برعکس، افرادی که تمکین مالی ندارند نباید اقدامی در این‌باره انجام دهند. نگاه من در فیلم اینگونه بوده است و معتقدم با چنین نگاهی، نسل بعدی ما نسل کیفی‌ای خواهد بود.


وی در مورد برگزاری سومین جشنواره فیلم سلامت نیز اظهار کرد: وجود این‌گونه جشنواره‌ها بیانگر توجه به امر سلامت اجتماعی است. جشنواره می‌خواهد بگوید هنرمند و کسانی که مردم را مخاطب خود قرار می‌دهند باید حواس خود را جمع کنند، چون مردم به جنبه‌های سلامتی و بهداشتی خیلی توجه دارند و در فیلم‌ها به آن دقت می‌کنند.


مقصودی افزود: هنگامی که جشنواره این‌دست فیلم‌ها را در یک پکیج به مخاطب ارائه می‌کند، دو وجه دارد؛ اول اینکه مردم تأثیر عمیق‌تری می‌گیرند و دوم اینکه هنرمند متوجه می‌شود که باید به این نکات توجه کند، چون کارهای او در جایی با دقت رصد می‌شود.


کارگردان فیلم «خجالت‌نکش» در پاسخ به پرسشی درباره ابعاد فرهنگ‌سازی سلامت و کمبودهای این مهم گفت: برای تأثیر فرهنگی باید مرتب گفت و تکرار کرد، آنقدر که تأثیر خود را بگذارد. بخشی از این فرهنگ‌سازی به عهده فیلمساز و رسانه است، اما بخش عمده آن به خود مردم بازمی‌گردد.


انتهای پیام/4072/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته