دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
همتی‌نژاد در گفتگو با آنا:

رسانه ملی به دنبال گسترش نشاط اجتماعی باشد

کارشناس رسانه گفت: شبکه‌های مختلف تلویزیونی می‌توانند در فصل تابستان به دلیل گرانی سفر به معرفی و آموزش سفرهای کم‌خرج اقدام کرده تا مخاطب از این ایام به خوبی استفاده کند و نشاط اجتماعی در جامعه را گسترش داد.
کد خبر : 304007

محسن همتی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره جدول پخش برنامه‌های تابستان رسانه ملی اظهار کرد: تولید برنامه‌های مختلف صداوسیما و قرار دادن آنها در جدول پخش سازمان نیازمند توجه به موضوعاتی مانند سبک زندگی مخاطبان، میزان دسترسی آنها و استفاده از رسانه‌های مکمل است که باید در تولید برنامه‌ها به خوبی آنها را در نظر گرفت تا بتوانند برنامه‌ای موفق برای مخاطبان تولید و پخش شود.


به گفته این کارشناس، به عنوان مثال شبکه یک سیما با شعار "شبکه یک شبکه هر ایرانی" باید بنا بر شعار شبکه خود برنامه‌های مرتبط با شعار شبکه را تولید کند و به برنامه‌های این چنینی توجه داشته باشد.


وی یادآور شد: نکته بعدی در زمینه نوع سبک زندگی مخاطب است که برنامه‌سازان سازمان صداوسیما باید بر اساس نوع زندگی و جغرافیای مخاطب (زمان بیداری و ساعت‌های فراغت مخاطبان) اقدام به تولید برنامه‌های مختلف کنند.


همتی‌نژاد ادامه داد: نوع چینش برنامه‌ها براساس نوع استان‌ها و شهرهای بزرگ هم متغیر بوده و در شهرهای کوچک و روستاها که مردم با طلوع آفتاب بیدار می‌شوند و تا نزدیکی غروب آفتاب مشغول کار هستند باید مورد توجه قرار بگیرد.


کارشناس رسانه تصریح کرد: در فصل تابستان و بنا بر گرم شدن هوا و خارج نشدن کودک و نوجوان از خانه‌ها، رسانه ملی باید برای آنها برنامه‌ریزی زمانی داشته باشد تا با تولید و پخش منظم برنامه‌ها، مخاطبان بتوانند در زمان‌های بیشتری از برنامه‌های موفق سازمان صداوسیما استفاده کنند.


وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات دو نوع نگرش وجود دارد، افزود: توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی از الزامات سازمان صداوسیما است که باید به روزهای آخر هفته به خوبی توجه شود که در این بین به روزهای پنج‌شنبه و جمعه که آدابی مانند نظافت و صله‌رحم توجه شود.


همتی‌نژاد گفت: تابستان یکی از فرصت‌های طلایی رسانه است که می‌تواند براساس امید، اخلاق، آگاهی و دین با تأکید بر سبک زندگی اسلامی ایرانی به رسالت خود بپردازد؛ رسانه ملی باید بتواند هم اوقات فراغت مردم را پُر کند و هم برنامه‌ریزی خوبی در صله‌رحم مخاطبان داشته باشد.


وی اضافه کرد: شبکه‌های مختلف تلویزیونی می‌توانند در فصل تابستان به دلیل گرانی سفر به معرفی و آموزش سفرهای کم‌خرج اقدام کرده تا مخاطب از این ایام به خوبی استفاده کند و نشاط اجتماعی در جامعه را گسترش داد.


همتی‌نژاد همچنین تصریح کرد: موضوع محیط‌‌‌ زیست از موضوعات اصلی سازمان است که باید تلاش کند تا با تولید برنامه‌های مورد نیاز، مصرف بهینه از منابع را به مردم آموزش و همراه و همگام مخاطبان باشد یا اینکه در این ایام که مردم به عنوان گردشگر به مسافرت می‌روند برخی از شاخص‌های فرهنگی مانند تمیز نگه داشتن محیط زیست را به آنها یادآوری کند.


این کارشناس حوزه رسانه، با اشاره به اینکه در زمینه مصرف درست آب باید از طریق رسانه ملی آموزش‌های لازم داده شود، خاطر نشان کرد: تلویزیون می‌تواند با راه‌اندازی پویش‌های مختلف مصرف درست آب و برق را در ساعات اوج مصرف کنترل کند و در مصرف بهینه این رویداد با مخاطبان سهیم باشد و در ادامه آن هم برنامه‌های بسازند که کاهش مصرف برق و تأثیرات آن را نشان دهد.


وی با بیان اینکه تلویزیون می‌تواند به آسیب‌ها و بحران‌های سطح جامعه در تابستان کمک کند،‌ گفت: اگر ارتباط دوسویه با مخاطب صورت بگیرد، رسانه ملی می‌تواند از این ظرفیت‌ها بهره خوبی ببرد.


انتهای پیام/4072/4073/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته