دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تویوتا اعلام کرد:

تعرفه‌های اعمالی ترامپ بلای جان تویوتا

مقامات شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کردند که به دلیل فشار مالی ناشی از تعرفه‌های ترامپ ناچار به افزایش قیمت محصولات خود هستند.
کد خبر : 301154

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، آتش جنگ تجاری ترامپ، دامن شرکت خودروسازی تویوتا را هم گرفت و به افزایش حدود سه هزار دلاری برخی از محصولات پرفروش این شرکت انجامید.


نرخ درآمد خالص جهانی این شرکت خودروسازی ژاپنی در طول سه ماهه اول سال میلادی از 613 میلیارد ین (برابر با 5.52 میلیارد دلار) به 657.3 میلیارد ین افزایش یافت. اما مدیران اجرایی این شرکت اعلام کردند که افزایش تعرفه‌های آمریکا ممکن است به طور جدی به تویوتا ضربه زده و به مشاغل مربوط به این شرکت آسیب بزند.


به گفته مقامات این شرکت ژاپنی تعرفه 25 درصدی بر واردات مربوط به صنعت خودرو که مالیاتی بر دوش مصرف کنندگان این شرکت است، هزینه تمام خودروهای تولیدی این شرکت را در آمریکا بالا خواهد برد.


به عنوان مثال،‌ در صورت اعمال تعرفه 25 درصدی ترامپ، تویوتا کمری سدان که در ایالت کنتاکی آمریکا مونتاژ می‌شود،‌ 1800 دلار گران خواهد شد یا خودروی «پیکاپ توندرا» و «مینی‌ون سیه‌نا» که هر دو آن‌ها در آمریکا مونتاژ می‌شوند نیز به ترتیب 2800 و 3000 دلار افزایش قیمت خواهند داشت.


حتی مشتریان حمل و نقل شهری همچون شرکت‌های تاکسیرانی یا شرکت‌های خدمات‌دهی با خودروی شخصی همچون «اوبر» و «لیفت» نیز‌ تحت تأثیر افزایش قیمت‌ها قرار خواهند گرفت.


ربکا لینلند تحلیل‌گر مؤسسه کلی‌بلو‌بوک گفت: این کمکی به کارگرانی که به ترامپ رأی دادند،‌ نمی‌کند. مذاکره دوباره بر سر پیمان نفتا مدت هاست به تعویق افتاده است اما اعمال تعرفه بر اقتصاد انعطاف‌ناپذیر، در آمریکا حمایتی از مشاغل، سرمایه‌گذاران یا مصرف‌کنندگان آمریکایی نمی‌کند.


مقامات تویوتا همچنین با اشاره به توجیه ترامپ در افزایش تعرفه‌ها، افزودند: این شرکت، 137 هزار کارمند در آمریکا و 10 کارخانه خود در این کشور دارد. کارکنان ما خطری برای امنیت ملی آمریکا به حساب نمی‌آیند.


ترامپ در حال حاضر بر چند میلیارد دلار از کالاهای چینی تعرفه 25 درصدی اعمال کرده است و در حال بررسی امکان اعمال تعرفه‌های این‌چنینی بر محصولات وارداتی کشورهای دیگر همچون خودروها و لوازم یدکی آنها‌ است.


لینلند افزود: تعرفه‌ها تنها برای شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی دردناک نخواهند بود. اعمال تغییرات ناگهانی در زنجیره تولید خودرو می‌تواند منتج به ایجاد مشکلات و افزایش هزینه مشتری شود. حتی قطعات یدکی خودرو نیز ممکن است طی فرآیند مونتاژ، چند بار از مرزها جابه‌جا شود. تأثیر این مسئله همچنین موجب خروج تدریجی معامله‌گران،‌ مکانیک‌ها و مشتریان از گردونه بازار خودرو می‌شود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته